مدیر ارتباطات سونی: بخش موبایل فروشی نیست!

ماه گذشته شایعه‌ای شنیدیم مبنی بر اینکه سونی می‌خواست بخش موبایل خود را جدا کرده یا به فروش برساند.

0

همان‌طور که پیش از این گفتیم سونی در بخش موبایل با بحران روبروست و این احتمال وجود دارد که این بخش نیز مانند بخش وایو واگذار شود. مدیرعامل شرکت سونی، آقای Kazuo Hirai گفته که نمی‌تواند از استراتژی‌ای برای خروج بخش موبایل جلوگیری کند، مخصوصاً از وقتی که کل شرکت بر منافع تمرکز می‌کند. سونی با تولیدکنندگان ارزان‌قیمت چینی نظیر هوآوی، شیائومی و لنوو وارد رقابت سختی شده و در آمریکا، با چهار اپراتور برتر آن‌ها همکاری نمی‌کند. در حال حاضر سونی تنها 3٪ از بازار جهانی گوشی هوشمند را در اختیار دارد.

درحالی‌که هیچ‌کس سونی را به خاطر خواسته‌اش برای جدایی یا فروش بخش موبایل سرزنش نمی‌کند، حقیقت این است که اصلاً قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد. Tim Harrison نایب‌رئیس بخش ارتباط عمومی از قسمت تلفن همراه سونی گفته آنچه Hirai سعی در بیانش داشته این است که سونی دیگر شرکت بزرگی است و باید گزینه‌ها را بررسی کرده و قدرت انتخاب داشته باشد. هریسون ادامه داد که مدیرعامل اصلاً قصد نداشته از دست این بخش خلاص شود. وی نگفته که این بخش برای فروش گذاشته‌شده و مطلقاً هم این بخش برای فروش نیست.

Xperia-Z3-live-pic

در ابتدای امروز گزارشی از رئیس موبایل سونی Hiroki Totoki دریافت شد. او بیان داشته که حتی اگر سونی بخواهد از تجارت گوشی‌های هوشمند خارج شود، باید همچنان با تولید نرم‌افزار برای موبایل در این عرصه حضور داشته باشد.

دیروز سونی یک گوشی متوسط را در MWC معرفی کرد Sony Xperia M4 Aqua. همین‌طور از یک تبلت قوی دیگر یعنی Sony Xperia Z4 Tablet رونمایی کرد. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه سونی در حال کار بر دستگاه پرچم‌دار بعدی‌اش یعنی Sony Xperia Z4 است. طبق آخرین درز اطلاعات این دستگاه در طول تابستان روانه بازار می‌شود.

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.