سونی برند Walkman را از اپلیکیشن پیش‌فرض پخش موزیک گوشی‌های هوشمند خود کنار گذاشت

یکی از معروف‌ترین برند‌های شرکت سونی، برند واکمن است، سونی این برند معروف را برای دستگاه‌های پخش پرتابل موسیقی به کار می‌گرفت. این برند در دهه ۶۰ شمسی کار خود را با دستگاه‌های پخش نوار کاست پرتابل شروع کرد و از قرار معلوم سال ۹۳ آخرین سال حیات واکمن خواهد بود.

0

همانطور که گفته شد برند واکمن برای محصولات پخش کننده پرتابل موسیقی شرکت سونی به کار می‌رفت و با این حساب کاملاً بدیهی است که واکمن را در گوشی‌های اندرویدی نیز شاهد باشیم. قبل از این در گوشی‌های اکسپریا، آیکون معروف واکمن به چشم می‌خورد اما در تبلت اکسپریا Z4 و گوشی‌ اکسپریا M4 Aqua که به تازگی از جانب سونی معرفی شده‌اند، دیگر خبری از برند واکمن نیست و سونی به استفاده از نام Music بسنده کرده است.

Walkman-app

به این ترتیب اپلیکیشن واکمن در گوشی‌های اکسپریایی که از اندروید آب‌نبات‌چوبی بهره می‌برند به Music تغییر نام می‌دهد و سایر گوشی‌های اکسپریا از همان نام واکمن استفاده خواهد کرد. اگر به خاطر داشته باشید اپل نیز سه سال پیش اپلیکیشن موزیک گوشی آیفون را که iPod نامیده می‌شد کنار گذاشت. البته اپل هنوز هم دستگاه‌های iPod را می‌فروشد و از طرف دیگر علاقه‌مندان واکمن هم قادر خواهند بود واکمن جدید سونی را با قیمت ۱۲۰۰ دلار خریداری کنند.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که افراد با میانگین سنی ۳۰ سال به برند واکمن علاقه‌ خواصی دارند و بدون شک این برند خاطره‌های زیادی را برای آنها رقم زده است. از طرف دیگر با این واقعیت باید روبرو شد که اپلکیشن‌های مستقل پخش موسیقی رفته رفته جای خود را به اپلیکیشن‌های استریم موسیقی می‌دهند و ممکن است سونی این کار را برای مقابله با سرویس قدرتمند Spotify انجام داده باشد.

به هر ترتیب ممکن است برند واکمن از یاد برود اما بدون شک خاطره‌های خوبی که با این برند توأم بود هرگز از یاد نخواهد رفت.

AndroidCentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.