گلکسی اس ۶ این‌گونه ساخته می‌شود؛ دیگر خبری از خم شدن نیست!

آیفون 6 با بدنه فلزی بسیار باریک خود یک مشکل غیرمنتظره برای اپل به همراه آورد: خم شدن با فشاری نه‌چندان زیاد یا همان #bendgate که سر و صدای زیادی به پا کرد. اما حالا که گلکسی اس 6 شباهت‌های در طراحی به آیفون دارد و ضخامت آن نیز بسیار کم است سامسونگ چه تمهیداتی برای استحکام آن اندیشیده است؟

1

از آن‌جایی که سامسونگ به فرآیند ساخت خود مغرور و مطمئن است صفحه‌ای از سایت خود را به روال ساخت پرچم‌دار خود اختصاص داده است. سامسونگ ادعا می‌کند فناوری‌های مدرنی مانند “فرایند پوشش نانو”، روال ساخت شیشه‌های بادوام و توجه به ارگونومی و حمل گلکسی اس6 را از سایر رقبا متفاوت کرده است.

آلیاژ گرید 6013 آلومینیم برخلاف آلومینیم گرید 6063 در آیفون 6 و آیفون 6 پلاس از کیفیت و استحکام بیشتری برخوردار است و به این ترتیب گلکسی اس 6 حدود 1.5 برابر مستحکم‌تر و 1.2 برابر در برابر خش مقاوم‌تر از آیفون‌های اپل است.

سامسونگ همچنین فناوری ساخت خمیده گلکسی اس 6 اج را 3D Thermoforming می‌نامد و آن را قرار دادن شیشه میان دو قالب قرار داده و آن را تا 800 درجه سانتی‌گراد حرارت می‌دهد؛ سپس به صورتی متقارن لبه‌های خمیده دستگاه شکل خواهند گرفت.

سامسونگ همچنین در این صفحه طعنه‌ای به اپل می‌زند و ادعا می‌کند حالا یکی از مزایای مهم آیفون نسبت به گلکسی یعنی کیفیت ساخت بالاتر دیگر وجود ندارد.

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ehsan می‌گوید

    be har hal samsunge bere asemon biyad zamin fagat 6plus va digar hich man 4 mahe estafade mikonam hich eshkali ham nadare kheyli shik tar az samsung va goshi haye arzon ghimateshon has