اینها تمام قابلیت‌های جدید گلکسی اس 6 سامسونگ هستند

بالاخره بعد از حرف‌وحدیث های فراوان پرچم‌دار 2015 سامسونگ نیز در دو نسخه استاندارد و صفحه‌نمایش دو لبه خمیده با افزوده شدن ویژگی‌های سخت‌افزاری محسوسی نسبت به نسل قبلی معرفی شد. به همین مناسبت قصد داریم در ادامه در فارنت تمام قابلیت‌های جدید گلکسی اس 6 سامسونگ که تا به این لحظه معرفی شده‌اند را بررسی نماییم.

0

بدنه‌ای از جنس آلومینیوم و شیشه

Galaxy-S6-colors

مدت‌ها است که بسیاری از کاربران و منتقدین، سامسونگ را به خاطر استفاده از پلاستیک در بدنه تلفن‌های سری گلکسی اس ملامت می‌کردند. اما این کمپانی کره‌ای همان‌گونه که در شایعات قبلی نیز آمده بود، نسل جدید پرچم‌دار خود را به یک فریم فلزی مجهز کرده است. این درحالیست که جنس بدنه پشتی دستگاه نیز پلاستیکی نبوده و در هر دو سمت جلو و عقب دستگاه شاهد استفاده از شیشه مقاوم می‌باشد که ما را به یاد گوشی‌های بالا رده سونی می‌اندازد. علاوه بر این، هر دوی نسخه استاندارد و صفحه‌نمایش دو لبه خمیده گلکسی اس 6 در قالب چهار رنگ سفید، مشکی، طلایی و آبی یشمی که الهام گرفته از جواهرات هستند به بازار عرضه خواهند شد.

دوربین ارتقا یافته

s6-back-600x300

از زمانی که دوربین در گوشی‌های هوشمند به یکی از حیاطی‌ترین قسمت مبدل گردیده، اکثر تولیدکنندگان اسمارت فون ها از ماژول‌های سونی و کارل زایس در محصولات خود استفاده می‌کنند. سونی تنها شرکتی هست که تکنولوژی خود را برای پرچم‌داران آیفون اپل و سری گلکسی اس سامسونگ وارد کرده.این روند در حال تغییر است زیرا دوگانه گلکسی اس ۶ با دوربین ۱۶ مگا پیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/1.9 مجهز به سنسور آیزوسل سامسونگ معرفی شدند. این دوربین فناوری‌های مدرنی مانند لرزش‌گیر اپتیکال، فوکوس خودکار Phase detection و فیلم‌برداری ۴K را به همراه دارد.

سنسورهای با دقت بالا، لرزش‌های کم ناخواسته را شناسایی و به حذف آن‌ها اقدام می‌نمایند. موتورهای بسیار ریز به‌صورت متحدالشکل کنار هم قرار می‌گیرند تا این حرکت را امکان‌پذیر کرده باشند. پرچم‌دار سال گذشته سامسونگ یعنی گلکسی اس 5، از دوربین دوم 2.1 مگا پیکسلی استفاده می‌کرد، اما گلکسی اس 6 به دوربین جلویی با وضوح 5 مگا پیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/1.9 مجهز شده است.

استفاده از پردازنده 64 بیتی

A-64-bit-processor

در قلب نسل جدید پرچم‌دار سامسونگ پردازنده Exynos 7420 قرار دارد. چیپ اگزینوس سامسونگ نسبت به رقیب خود اسنپ‌دراگون ۸۱۰ از فرایند جدید لیتوگرافی ۱۴ نانومتری استفاده می‌کند (اسنپ‌دراگون ۸۱۰ از معماری لیتوگرافی 20 نانومتری بهره می‌برد) که مصرف انرژی و تولید گرمای کمتری را به همراه خواهد داشت. این پردازشگر از ۴ هسته Cortex-A57 با سرعت ۲.۱ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A53 با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز استفاده می‌کند که بر مبنای معماری ۶۴ بیتی ساخته شده‌اند.

بهره مندی از سیستم پرداخت Samsung Pay‌

Samsung-Pay

پس از حرف و حدیث‌های فراوان، سامسونگ در جریان کنفرانس معرفی گلکسی S6 و گلکسی S6 اج، از سیستم پرداخت خود نیز رونمایی کرد.سامسونگ حالا با فناوری جدیدی به نام MST یا تراکنش امن مغناطیسی کاربران گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج را قادر می‌ سازد تا تقریباً با هر پایانه فروشگاهی بتوانند به راحتی پرداخت موبایلی خود را انجام دهند بدون آن‌که فروشگاه به ارتقای دستگاه خود نیازی داشته باشد.هنوز نقاط مبهمی در مورد این سیستم باقی است که سامسونگ نیز توضیحی درباره‌ی آن‌ها نداده است. از جمله‌ی این سؤالات می‌توان به آینده ی این فناوری و ترمینال‌هایی اشاره کرد که از فناوری‌های جدید بهره خواهند برد.

سازگاری با شارژهای وایرلس

Wireless-charging

سامسونگ در پرچم‌دار 2015 خود از سیستم القای مغناطیسی بهره برده است. تعبیه این سیستم در این نسل از پرچم‌دار سامسونگ، گلکسی اس 6 را به نخستین اسمارت فون سامسونگ مجهز به این تکنولوژی تبدیل کرده. قرار است گلکسی اس 6 با شارژهای بی‌سیمی که از استاندارد WPC یا PMA پشتیبانی کنند، سازگار باشد. علاوه بر این سامسونگ اعلام کرده که گلکسی 6 حدود 1.5 برابر زودتر از نسل قبلی شارژ می‌شود و تنها ظرف 10 دقیقه پس از اتصال کابل شارژ، انرژی دستگاه برای 4 ساعت کار مداوم تأمین می‌گردد. بر اساس گفته مدیران این کمپانی کره‌ای، نسخه استاندارد و اج گلکسی از 6 به ترتیب از باتری‌هایی با ظرفیت 2,550 و 2,800 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کنند.

قابلیت های جانبی

Galaxy-S6-Edge

یکی از قابلیت‌های جدیدی که به لطف نسخه جدید رابط کاربری تاچ‌ویز به گلکسی از 6 اضافه گردیده، سرعت‌بالا در باز کردن برنامه دوربین تنها ظرف 0.7 ثانیه است. با این ویژگی دگر ثبت هیچ صحنه‌ی به یاد ماندی را از دست نخواهید داد.
همان‌طور که گفته شد، گلکسی از 6 به صفحه‌نمایشی 5.1 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل و چگالی تصویر 576 پیکسل در هر اینچ در کنار به‌کاری گیری فناوری AMOLED و اوج درخشندگی 600 nits تجهیز شده است. این میزان درخشندگی شما را قادر می‌سازد که به‌راحتی و در زیر مستقیم نور خورشید نیز همانند شرایط معمولی از صفحه‌نمایش دستگاه خود لذت ببرید.

یکی دیگر از ویژگی‌های سامسونگ گلکسی اس 6، بهره مبندی از 4 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4 و حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی می‌باشد که این محصول را در نوع خود بی‌نظیر می‌کند. البته شایعاتی نیز در رابطه با عرضه نسخه‌ای خاص از این محصول که از 4 گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند و مخصوص بازار کره جنوبی طراحی گردیده نیز به گوش می‌رسد.

تا پیش از این گوشی‌های هوشمند گلکسی S4،S5،A5 و همچنین گلکسی A3 از پوسته‌های تاچ‌ویز پشتیبانی می‌کردند، اما اکنون خریداران گلکسی از 6 و اس 6 ادج نیز می‌توانند به سلیقه خود اقدام به تغییر پارامترهایی همچون تصاویر پس‌زمینه، آیکون‌ها، زنگ‌ها، فونت محیط دستگاه خود نمایند. لازم به ذکر است که نسخه جدید رابط کاربری تاچ‌ویز دارای ۵ پوسته عمومی، طبیعی، سنتی، کلاسیک و فانتزی به‌صورت پیش‌فرض خواهد بود.

  phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.