رونمایی مدیاتک از CrossMount، پلتفرمی برای یکپارچه‌سازی دستگاه‌های هوشمند

شرکت مدیاتک در کنگره جهانی موبایل امسال تکنولوژی جدیدی به نام CrossMount را رونمایی کرد. این شرکت بدنبال آنستکه از این تکنولوژی به عنوان یک استاندارد جدید برای تبادل اطلاعات و به اشتراک‌گذاری داده‌ها میان دستگاه‌های مختلف بهره ببرد.

0

در واقع مدیاتک با ایجاد این استاندارد به کاربران این امکان را خواهد داد تا محتوای مورد نظر به عنوان مثال صدای خروجی از تلویزیون را بر روی هدفون‌های گوشی خود داشته باشند و یا از میکروفون گوشی هوشمند خود برای صدور فرامین صوتی بر روی تلویزیون بهره ببرند.

در واقع با بهره‌گیری از CrossMount دستگاه‌های مختلف شما یکپارچه خواهند شد. مدیر ارشد مدیاتک این تکنولوژی را کاملا متفاوت از قابلیت میررینگ که امروزه محتوای گوشی را بر روی تلویزیون نشان می‌دهد می‌خواند.

به عقیده وی با بهره‌گیری از این قابلیت می‌توانید با بهره‌گیری از دوربین گوشی هوشمند خود و البته از طریق تلویزیون، یک کنفرانس ویدئویی ترتیب دهید. این تکنولوژی از پروتکل UPnP بهره می‌برد و به اکسس‌پوینت‌های وای‌فای نظیر روتر خانگی و یا وای‌فای دایرکت متکی می‌باشد و به هیچ سرویس ابری نیاز ندارد.mtk

UPnP و WLAN استانداردهایی هستند که با توجه به فراگیری آن‌ها، در ابعاد وسیع و متنوعی قابل استفاده هستند. شرکت‌هایی مانند لنوو، Chang-hong,Hisense,TCL از هم‌اکنون آمادگی خود را برای به‌کارگیری این تکنولوژی اعلام کرده‌اند.

در حال حاضر CrossMount بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید و لینوکس قابل استفاده است اما مدیا تک از تلاش خود برای پشتیبانی از دیگر سیستم‌های فعال بازار سخن می‌گوید. به طور خاص این تکنولوژی برای دستگاه‌های اندرویدی شامل گوشی‌های هوشمند، تبلت و تلویزیون‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال جاری عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود تا پایان سال 2015 میلادی شاهد حضور دستگاه‌هایی مجهز به این تکنولوژی باشیم.

 

tomshardware

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.