اپلیکیشن اندروید فیس‌بوک بالا‌ترین مصرف دیتا، حافظه داخلی و شارژ باتری را دارد

اگر صاحب یک گوشی هوشمند هستید، احتمال دارد که از فیس‌بوک هم استفاده کنید. این کمپانی دارای مشهورترین شبکه اجتماعی و بیشترین تعداد کاربر با تفاوت زیاد با دیگر شبکه‌های اجتماعی است.

0

بااین‌حال به گزارش شرکت نرم‌افزاری آنتی‌ویروس AVG، برنامه فیس‌بوک برای اندروید، در قسمت تأثیرات کلی بر عملکرد گوشی امتیاز مشکوکی آورده است. شاید خیلی هم اتفاقی نباشد، اما اینستاگرام که کاملاً در اختیار فیس‌بوک است هم در لیست کوتاه AVG از برنامه‌هایی که بر عملکرد کلی دستگاه اندرویدی تأثیر می‌گذارند قرار دارد.

این دو برنامه در کنار هم خیلی خوب عمل می‌کنند؛ اما هزینه‌ی این عملکرد خوب با کم شدن عمر باتری دستگاه، افزایش مصرف دیتای اینترنت و پر شدن حافظه گوشی پرداخت می‌شود.

avg facebook highest battery storage data usage

قسمتی از علت آن به مدت‌زمانی که یک برنامه روی دستگاه نصب بوده بستگی دارد. هرچقدر مدت طولانی‌تری یک برنامه در یک دستگاه خانه کرده باشد، مخصوصاً برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی، احتمالاً قطعات بیشتری از اطلاعات را برای خود ذخیره کرده و دیگر حافظه Cache را خالی نمی‌کنند. به خصوص فیس‌بوک که آن‌چنان دستخوش به‌روزرسانی‌های منظم است که می‌توانید ساعت خود را با آن تنظیم کنید. همین‌طور که آپدیت‌ها بیرون می‌آیند ویژگی‌هایی که اضافه می‌شود می‌تواند بر کارایی و حافظه دستگاه تأثیر بگذارد.

از دیگر برنامه‌هایی که در لیست کوتاه AVG قرار دارند که کارایی گوشی را پایین آورده و عمر باتری را کم می‌کنند، می‌توان به Spotify، شبکه اجتماعی Path، برنامه اندروید Amazon و چند bloatware از سامسونگ (bloatware به برنامه‌هایی گفته می‌شود که کارایی آن‌ها در صورت پر شدن حافظه پایین می‌آید) اشاره کرد. برنامه Daily mail online در کنار تامبلر، فیس‌بوک، اینستاگرام و اسپاتیفای با بیشترین میزان مصرف دیتا در 5 برنامه اول لیست شرکت AVG قرار دارند.

آیا راهی برای کم کردن مشکلاتی که به علت استفاده زیاد از این برنامه‌ها ناشی می‌شود وجود دارد؟ به سادگی از روش‌های معمول صرفه‌جویی در باتری استفاده کنید. نور صفحه را کم کرده، Cache برنامه‌ها را گه‌گداری پاک کنید و تنظیمات به‌روزرسانی‌ها و لوکیشن خود را تغییر دهید.

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.