ویندوز 10 بالاخره به قابلیت OTG مجهز می‌شود

USB On The Go  یا به اختصار OTG، از آن دسته مشخصاتی است که بسیاری از گوشی‌های امروزی اندرویدی به آن مجهز شده‌اند اما خیلی از کاربران خبری از آن ندارند. دیروز خبری به بیرون درز کرد که نشان می دهد مایکروسافت در فکر وارد کردن این فناوری به گوشی‌هایی که ویندوز 10 را دریافت می‌کنند است.

0

USB On The Go یا همان USB OTG قابلیتی است که از طریق آن می‌توان با استفاده از یک مبدل، فلش مموری خود را به گوشی متصل کنید، اما تاکنون به دلیل برخی مسائل امنیتی، ویندوز فون همانند iOS از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند. یکی از بخش‌هایی که مایکروسافت به دنبال آن می‌باشد، سناریوهای فعال کردن اتصالات USB های جدید در ویندوز ۱۰ است. در توضیحات مربوط به این بخش آمده که ویندوز ۱۰، از USB نسخه‌ی ۳.۱ نوع C و USB Dual Role پشتیبانی خواهد کرد.

پشتیبانی مایکروسافت از آخرین تکنولوژی‌های USB بسیار خوب بوده است و این خبر چندان هم سورپرایز کننده نباید باشد.USB Dual Role قابلیتی است که با آن می‌توان در حین تبادل اطلاعات، توسط دستگاه مادر دستگاه مقابل را شارژ کرد. همچنین می‌توان از این طریق، نمایشگر خارجی را به لپ‌تاپ خود متصل کنید.

قابلیت جدید این نوع USB، توانایی استفاده به‌عنوان رابط منبع تغذیه با پشتیبانی از منابع تغذیه تا ۱۰۰ وات است؛ یعنی می‌توان به‌صورت همزمان با آن به شارژ دستگاه موردنظر پرداخت. همچنین می‌توان از USB نوع C به‌عنوان جایگزینی برای MHL،Thunderbolt و DisplayPort استفاده کرد. برای دریافت صحت‌وسقم این اخبار باید تا ۲۷ اسفند و برگزاری گردهمایی مهندسین سخت‌افزار ویندوز که قرار است در چین برگزار شود، منتظر بمانیم.12

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.