رونمایی از طرح پیشنهادی مقر مرکزی جدید گوگل به سبک فیلم‌های علمی تخیلی

گوگل از طرح پیشنهادی خود برای مقر مرکزی جدیدش در Mountain View کالیفرنیا رونمایی کرد. نکته جالب توجه این طرح، شباهت آن به معماری ساختمان‌ها در فیلم‌های علمی-تخیلی است. درخواست موافقت ساخت این مقر، به دفتر شورای شهر مانتین ویو ابلاغ شده است.

0

این نخستین بار است که گوگل از صفر شروع به طراحی یکی از دفاترش می‌کند و در مورد آن چنین می‌گوید:

ایده پشت ماجرا ساده است. به جای ساخت سازه‌های بتنی غیر قابل حرکت، از اجزای سبک استفاده می‌کنیم تا بتوانیم سازه‌های ساختمان را به آسانی حرکت دهیم به همین منظور روی ساخت محصولات جدید در این زمینه سرمایه گذاری کردیم. (برای مثال فضای مورد نیاز خودروهای بدون راننده‌ی ما با فضای مورد نیاز مهندسین موتور جستجو بسیار متفاوت است) سایبان‌های شفاف و بزرگ محیط پیرامون را پوشش داده و وضعیت تهویه فضای داخلی را از نظر عبور نور و هوا کنترل می‌کند.

ایجاد درختان، فضای سبز، کافی‌شاپ‌ها و مسیر دوچرخه‌سواری در اطراف ساختمان‌ها با این هدف تعبیه شده‌اند که مرز بین فضای مصنوعی و طبیعی کم‌رنگ‌تر شود.

google-Mountain-View-campus-outside

البته نگاه ما در این پروژه فراتر از فضای شرکت است و در نظر داریم تا اجتماعات محلی دیگری را هم درگیر کنیم. از این رو به دنبال افزودن پیست‌های دوچرخه سواری و ایجاد فرصت‌های تجاری نظیر احداث رستوران برای شکل‌گیری کسب و کارهای محلی هستیم. سعی ما این است که یک فضای کاری منحصر به فرد بسازیم که شور زندگی در آن برقرار باشد. ضمن این که نهایت تلاش خود را خواهیم کرد که در تامین انرژی این محیط از روش‌های مقرون به صرفه استفاده کنیم. به این منظور در توافق اخیر خود منظور کرده‌ایم که بخشی از انرژی مصرفی خود را از طریق منابع انرژی تجدیدپذیر بایشور کارولینای شمالی تامین کنیم.

گوگل ویدیویی در یوتیوب منتشر کرده است، که تیمی از معماران این پروژه در مورد طراحی این مقر گوگل توضیحاتی می‌دهند. به زمان شروع این ساخت مقر جدید، هنوز هیچ اشاره‌ای نشده است.

androidcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.