حافظه داخلی موبایلی ۱۲۸ گیگابایتی فوق سریع UFS سامسونگ به مرحله تولید انبوه رسید

سامسونگ یکی از اصلی‌ترین سازندگان حافظه‌های موبایلی به تازگی اولین حافظه 128 گیگابایت را با فناوری UFS 2.0 معرفی کرده است. این حافظه به تازگی به مرحله تولید انبوه رسیده و شاید در گلکسی اس 6 به کار گرفته شود.

0

UFS از فناوری “صف فرمان” یا Command Queue استفاده می‌کند که در حافظه‌های SSD برای افزایش سرعت اجرای فرمان‌ها به کار گرفته می‌شود. به این ترتیب سرعت انجام عملیات در این نوع حافظه‌ها به 19000 عملیات ورودی/خروجی در ثانیه IOPS برای خواندن تصادفی می‌رسد که حدود 2.7 برابر سریع‌تر از حافظه eMMC 5.0 موجود در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار کنونی است.

نوشتن تصادفی در این حافظه‌ها نیز با سرعت 14000 IOPS انجام می‌شود که 28 برابر سریع‌تر از حافظه‌های رایج بوده و برای فیلم‌برداری و پخش فیلم با وضوح 4K یا UHD ایده‌آل است. حافظه جدید همچنین 50 درصد نسبت به حافظه‌های رایج مصرف انرژی کمتری داشته و به طور میانگین 12 برابر از یک مموری کارت کنونی سریع‌تر است.

سامسونگ انتظار دارد تا فناوری UFS 2.0 به استاندارد در پرچم‌داران هوشمند بازار تبدیل شده و eMMC تنها در گوشی‌های ارزان و میان‌رده به کار گرفته شود. این حافظه‌های جدید در ظرفیت‌های 32، 64 و 128 گیگابایتی تولید خواهد شد و هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ آن را در پرچم‌دار جدید خود Galaxy S6 به کار خواهد گرفت یا خیر.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.