چیپست مدیاتک MT6795 اسنپ‌دراگون 810 را نیز در بنچمارک‌ها جا گذاشت!

پردازنده‌های مدیاتک معمولاً در گوشی‌های ارزان و میان‌رده به کار می‌روند و انتظار کاربران از این چیپست‌ها رقابت با نمونه‌های سامسونگ و کوالکام نیست. اما ظاهراً جدیدترین چیپست مدیاتک MT6795 سنت‌شکنی کرده و با جا گذاشتن اسنپ‌دراگون 810 در بنچمارک GeekBench خود را به اکسینوس 7420 سامسونگ نزدیک کرده است.

0

با وجود این‌که هنوز دستگاه‌های مبتنی بر چیپست‌های اسنپ‌دراگون 810 و اکسینوس 7420 به صورت فراگیر وارد بازار نشده‌اند بنچمارک‌هایی از این دو چیپست منتشر شده که خبر از برتری نسبی اکسینوس 7420 سامسونگ دارد. در بنچ‌مارک GeekBench که تمرکز بیشتر بر روی توان پردازشی (و نه گرافیکی) است اسنپ‌دراگون 810 کوالکام امتیاز حدودی 1144 در بخش تک‌هسته و 4345 را در چندهسته‌ای کسب کرده و اکسینوس 7420 نیز در بخش چندهسته‌ای با 5375 امتیاز صدرنشین است.

حالا بنچمارک اخیر منتشر شده از MediaTek MT6795 امتیازات 886 و 4536 را به ترتیب در بخش تک و چندهسته‌ای نشان می‌دهد. این چیپست دارای 8 هسته 64 بیتی با سرعت 1.95 گیگاهرتز بوده و با سه گیگابایت رم در اندروید 5.0 آب‌نبات چوبی مورد آزمایش قرار گرفته است. به نظر می‌رسد فرکانس بالاتر نسبت به 1.5 گیگاهرتز در رقیب کوالکام و البته رم بیشتر در این نتایج به کمک مدیاتک آمده اما در هر صورت انتظار چنین قدرت پردازشی از چیپست مدیاتک را نداشتیم.

همان‌طور که می‌دانید این بنچمارک‌ها چندان هم با اهمیت نیستند چرا که اگر گوشی یا تبلت از نظر نرم‌افزاری بهینه نشود قدرت پردازشی خام یک چیپست نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. شایعه شده اچ‌تی‌سی قصد دارد نسخه پلاس وان M9 را با این چیپست جدید روانه بازار کند؛ به این ترتیب می‌توانیم تا عرضه این گوشی منتظر بمانیم تا قدرت واقغی MT6795 را در عمل ببینیم.

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.