سامسونگ رم DDR4 مورد نیاز آیفون اپل و جی ۴ ال‌جی را تأمین می‌کند

سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین تولیدکنندگان حافظه‌های رَم موبایلی است. بر طبق گزارشات جدید این غول کره‌ای با امضای قراردادی تأمین حافظه‌های رم DDR4 را برای آیفون 6S و LG G4 به عهده گرفته است.

0

حافظه‌های رم DDR4 به دلیل سرعت بالاتر عملکرد بسیار بهتری نسبت به حافظه‌ها رم کنونی DDR3 در گوشی‌های هوشمند دارند. به نظر می‌رسد اپل نتوانسته تا جایگزینی به کیفیت و سرعت سامسونگ برای تأمین قطعات آیفون پیدا کند و به ناچار باز هم به رقیب سنتی خود روی آورده است. سامسونگ هم کماکان بدون توجه به دعاوی قانونی و دادگاه‌های پر سر و صدا به تولید پردازنده برای آیفون و آی‌پد ادامه می‌دهد.

ces-2015-lg-g-flex2

جالب است بدانید ال‌جی نیز در G Flex 2 از همین حافظه‌های رم دو گیگابایتی استفاده کرده است که شاید بر روی کاغذ از حافظه‌های سه گیگابایتی پرچم‌داران اندرویدی عقب باشد اما به دلیل نوع DDR4 به میزان قابل توجهی سریع‌تر عمل می‌کند. به این ترتیب ال‌جی تصمیم گرفته تا در جی4 نیز از حافظه‌های رم سامسونگ استفاده کند و قراردادی برای تأمین 100 درصدی این قطعات با شرکت هم‌وطن خود امضا کرده است.

بر طبق گزارش جدید سامسونگ بیش از 50 درصد از حافظه‌های رم دستگاه‌های آینده اپلی را تولید خواهد کرد. این شرکت اخیراً نوع جدیدی از حافظه‌ها را تحت عنوان ePoP تولید کرده است که حافظه رم و حافظه داخلی را در یک چیپ واحد همراه می‌کند که جای کمتری را نیز خواهد گرفت. گفته می‌شود این فناوری به موقع برای استفاده در iPhone 6s آماده خواهد شد.

Samsung-RAM-sales

با استفاده از فرآیند تولید 20 نانومتری، حافظه‌های رم LPDDR4 حدود 50 درصد سیع‌تر از سریع‌ترین نوع DDR3های بازار عمل می‌کنند و با تنها 1.1 ولت حدود 40 درصد نیز انرژی کمتری را طلب خواهند کرد. سرعت انتقال اطلاعات در چیپ‌های جدید تا حدود 3200 مگابیت در ثانیه یعنی دوبرابر مقدار DDR3 گزارش شده است.

در این گزارش همچنین آمده که سامسونگ حدود 70 درصد از پردازنده‌های آینده  Apple A9 را برای استفاده در آیفون 7 تأمین خواهد کرد. به این ترتیب و با توجه به استفاده از چیپست‌های اکسینوس به جای اسنپ‌دراگون در گلکسی اس 6 احتمالاً اوضاع سامسونگ یک‌بار دیگر مساعد شده و سودآوری روز به روز بیشتر خواهد شد.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.