اینتل تا سال 2018 فرآیند تولید پردازنده با معماری 7 نانومتری را نیز آغاز خواهد کرد

احتمالا خبر دارید که هرچه میزان نانومتر در پردازنده‌ها کمتر شود بدیهی است که ابعاد چیپست کوچکتر خواهد شد. از طرف دیگر مصرف انرژی و میزان داغ شدن چیپست‌ها نیز کاهش خواهد یافت که این امر به خصوص در صنعت موبایل تأثیر مستقیم دارد.

0

در عین حال این نکته را در نظر داشته باشید که تولید پردازنده فرآیندی دشوار را طلب می‌کند و چیپست‌های ۱۴ نانومتری Broadwell با تأخیر زیاد به تولید انبوه رسید.

مارک بوهر (Mark Bohr) از مسئولان بلند پایه اینتل مدعی است که پردازنده ۱۰ نامومتری این شرکت تا سال ۲۰۱۶ به بازار معرفی خواهد شد، این محصولات سرعتی دو برابر پردازنده‌های ۱۴ نانومتری حاضر خواهند داشت. سال ۲۰۱۸ نیز پردازنده‌های ۷ نانومتری به بازار عرضه خواهند شد، جالب اینجاست که اینتل مدعی است ساخت این محصول چندان هم دشوار به نظر نمی‌رسد.

Intel-plans-for-10nm-7nm-chip

گوردون مور (Gordon Moore)، یکی از بنیانگذاران اینتل قانون معروفی را مطرح کرده است، طبق قانون وی تعداد ترانزیستورها بر روی چیپست در هر دو سال، دوبرابر خواهد شد. اگر اهل عدد و رقم باشید با نگاهی به تاریخچه پردازنده‌ها متوجه خواهید شد که حداقل تا سال ۲۰۱۸، این قانون ادامه خواهد داشت.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.