گلکسی اس ۶ سامسونگ از طراحی متفاوت آنتن برای رفع اختلال در بدنه فلزی بهره می‌برد

طبق شایعات احیر گلکسی اس 6 نه تنها از یک قاب فلزی بلکه از یک بدنه کاملاً فلزی بهره خواهد برد و به نظر می‌رسد سامسونگ برای حل مشکل اخلال در آنتن‌دهی یک طراحی جدید برای آنتن این گوشی طراحی کرده است.

0

اگر به خاطر داشته باشید آیفون 4 به دلیل استفاده از قاب فلزی در آنتن‌دهی دچار اخلال شد و همچنین در آیفون‌های 5 و 5S یک بخش شیشه‌ای و در آیفون‌های جدید نواری پلاستیکی برای عبور امواج آنتن پیش‌بینی شده است. اما ظاهراً سامسونگ راه حل بهتری کشف کرده و یک طراحی نوآورانه را در آنتن گلکسی اس 6 به کار خواهد گرفت.

یک گزارش از یکی از رسانه‌های کره جنوبی، مقر سامسونگ خبر از استفاده از فناوری FPCB در آنتن این پرچم‌دار می‌دهد که اثر منفی استفاده از بدنه فلزی را به طور کامل از بین خواهد برد. FPCB مخفف عبارت Flexible Printed Circuit Board به معنای برد مدار چاپ‌شده انعطاف‌پذیر است. در این نوع آنتن نوارهای باریک از یک ماده هادی مانند فلز مس میان دو لایه از پلیمر PET قرار گرفته‌اند. معمولاً از این فناوری پیش از این در ابزارهای الکترونیکی با فضای محدود استفاده می‌شده است.

LSD-Antenna

روش معمول در ساخت آنتن گوشی‌های هوشمند کنونی روش LDS یا Laser Direct Structuring به معنای ساخت مستفیم لیزری است. در این روش شکل سه‌بعدی به صورت کاملاً دقیق مدل می‌شود و به این ترتیب در فضای دلخواه در بدنه دستگاه قرار داده می‌شود. به این ترتیب LDS در کل برای گجت‌های الکترونیکی مناسب‌تر است اما از آن‌جایی که در این روش مشکلاتی با بدنه‌های فلزی پیش‌بینی می‌شود سامسونگ تصمیم به استفاده از روش FPCD گرفته است.

مشکلات با بدنه فلزی به‌جز در آیفون و آنتن‌دهی مخابراتی گاهی اوقات باعث اخلال در دریافت و ارسال امواج وای‌فای نیز می‌شود. اگر به خاطر داشته باشید HTC Sensation پرچم‌دار چهار سال پیش اچ‌تی‌سی با چنین مشکلی روبرو شده بود. به هر حال امیدواریم سامسونگ از هر روشی که استفاده می‌کند بتواند تجربه کاربری خوبی را فراهم کند چرا که در صورت ایجاد مشکل مرجوع کردن گوشی‌ها در کشورمان کار بسیار دشواری خواهد بود.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.