سی‌تی‌اسکن مجسمه 1000 ساله بودا از وجود یک انسان مومیایی در درون آن خبر دارد

سال میلادی گذشته اعلام شد که در مکزیک مجسمه‌ای از مسیح وجود دارد که در آن از دندان‌های واقعی یک انسان استفاده شده بود اما ظاهرا مکزیک تنها مکانی نیست که در آن بخش‌هایی از بدن انسان درون مجسمهٔ مقدس جاسازی شده است.

0

به تازگی مجسمه‌ای چینی از بودا کشف شده که درون آن جسد کامل مومیایی شده‌ای از یک راهب وجود دارد. این جسد به فرم مجسمه‌‌ی بودا درون آن جا سازی شده است.

این مجسمه‌ی بودا که سال گذشته در موزه‌ی Drents به نمایش گذاشته شد به مرکز پزشکی آمرسفورت هلند منتقل شده و تحت نظارت کارشناس هنر بودایی اریک بروجین (Erik Brujin) به طور کامل سیتی‌اسکن و با استفاده از آندوسکوپ نمونه‌برداری شد.

CT scan finds mummified monk inside 1,000-year-old Buddha 03

گفته می‌شود جسد مومیایی شده‌ی درون مجسمه- که تنها نمونه‌ی یافت شده از نوع خودش است- از اساتید بودای مدرسه‌ی مدیتیشن چین ملقب به Liuquan است که حدودن 1100 سال پس از میلاد مسیح مرده است.

سیتی‌اسکن و آندوسکوپ چیزهایی بیشتر از جسد مومیایی شده‌ی Liuquan نشان داد. نمونه‌هایی از موادی که هنوز شناسایی نشده‌اند از حفره‌های قفسه‌سینه و شکم بیرون آورده شدند. اما خارق‌العاده‌تر از آن: کاغذهای لوله شده‌ای بود که در فضاهای بین اندامهای این مومیایی جاسازی شده بودند.

CT scan finds mummified monk inside 1,000-year-old Buddha 02

تیم محققین بر این باورند که این جسد مومیایی شده ممکن است نمونه‌ای از «خودمومیایی سازی» برای تبدیل شدن به «بودای جاودان» باشد، فرآیندی که طی ریاضت‌کشی حاصل می‌شود. گروهی از مردم باستان بر این باور بودند که فرد مومیایی شده نمرده است بلکه به والاترین جایگاه روحانی رسیده و عده‌ای دیگر آن‌را نوعی ارتقاء معنوی می‌دانستند.

در ژاپن ، راهب‌هایی که می‌خواستند مومیایی شوند این رژیم غذایی را دنبال می‌کردند: 1000 روز تغذیه با آب، دانه‌ و آجیل و بعد از آن 1000 روز تغذیه از ریشه‌ها، پوست درختان کاج و چای مخصوصی که از درخت لاک چینی درست می‌شود- ماده‌ای سمی برای دفع کرم‌ها و باکتری‌ها. پس از آن این افراد را درون یک آرامگاه سنگی مهر و موم می‌کردند تا مرگ‌شان فرا برسد.

CT scan finds mummified monk inside 1,000-year-old Buddha 01

تقریبا 1000 روز بعد آرامگاه باز می‌‌شد. آن دست از راهب‌ها که به مرحله‌ی مومیایی رسیده بودند در معابد پرستش و ستایش می‌شدند درحالیکه مابقی که به مرحله‌ی مورد نظر نرسیده بودند همچنان در مهر و موم باقی مانده و همان‌جا مورد ستایش قرار می‌گرفتند.

Liuquan تا پایان خرداد ماه 1394در موزه‌ی تاریخی National Hungarian به نمایش گذاشته شده است.

cnet

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.