این بدافزار اندرویدی حتی زمان خاموش بودن گوشی شما می‌تواند از شما جاسوسی کند!

به نظر می‌رسد یک نرم‌افزار مخرب دیگر از دیوار امنیتی گوشی اندرویدی شما عبور کرده است اما این بار کمی نه بسیار فرق دارد!: برنامه‌ی جاسوسی تازه‌ای که می‌تواند بعد از اینکه گوشی‌تان را خاموش کردید شما را ردیابی کند. البته تصحیح می‌کنم، بعد از اینکه «به خیال خود» گوشی را خاموش می‌کنید.

0

بر اساس بررسی‌های شرکت امنیتی AVG، این بدافزار (که بر روی گوشی‌های اندرویدی تاثیر می‌گذارند و تا به امروز نامی به خود نگرفته‌) کاری می‌کند که مالک گوشی گمان کند گوشی‌اش را خاموش کرده است.

در گوشی آلوده، هنگامی که دکمه‌ی پاور را نگه می‌دارید آپشن Power Off بر روی صفحه نمایش داده می‌شود و هنگامی که بر روی آن ضربه می‌زنید صدایی از صفحه‌نمایش به گوش می‌رسد و صداهای پیام و چراغ‌های نوتیفیکشن (اطلاع‌رسانی) خاموش می‌شوند. در این حالت نرم‌افزار جاسوسی می‌تواند تماس تلفنی و پیامک رد و بدل کند و عکسبرداری کند!

mobile_malware_3

این نرم‌افزار مخرب در برخی برنامه‌های یافت شده در فروشگاه‌های چینی مخفی شده‌اند پس اگر شما اپلیکیشن‌هاتان را از فروشگاه‌های غیر چینی دانلود می‌کنید جایی برای نگرانی‌ باقی نمی‌ماند.

گزارش‌هایی حتی از دولت به گوش می‌رسد که هکرها از راه دور کنترل دوربین گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای شخصی را به دست گرفته‌اند. اما این نوع هک‌شدن‌ها تنها زمانی انجام گرفته‌اند که مالک دستگاه از خاموش بودن آن آگاه بوده است‌.

معرفی این نرم‌افزار مخرب جدید ذهن‌ها را به خود درگیر می‌کند که مبادا پس از گرفتن پیام «shutting off» مورد حمله قرار بگیریم! اما خبر خوب این است که این نرم‌افزار جاسوسی وحشت‌آور چیزی نیست که حتی احتمال برود در اپ‌های گوگل پلی یافت شود.

اندروید تمام تلاش‌اش را برای سرکوب کردن برنامه‌های جعلی و مخرب به کار می‌گیرد و آنها را قبل و بعد از نصب بر روی گلکسی‌، اچ‌تی‎سی وان، موتو اکس و یا هر دستگاه دیگری اسکن می‌کند. پس اگر برنامه‌ها را از Google app store رسمی دانلود می‌کنید از این ترس و دلهره‌ها ایمن هستید.

اگر دیگر به این هم اعتماد نمی‌کنید می‌توانید هنگامی که گوشی‌تان را خاموش کردید باطری‌اش را بیرون بیاورید و خاطر جمع شوید که دیگرهیچ نرم‌افزار مخربی دستش به جایی بند نخواهد شد (از هکرهای محترم خواهشمندیم با اثبات خلاف این موضوع ما را ضایع نکنند).

yahooTech

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.