7 دلیل که شاید اندروید کیت‌کت را به اندروید 5 آب‌نبات چوبی ترجیح دهید!

اندروید 5 پرزرق و برق مدت‌هاست که برسر زبان‌ها افتاده است، با این‌وجود با توجه به پراکندگی و گستردگی نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید، تنها تعداد کمی از کاربران از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند. این مسئله بدان‌معناست که همچنان کاربران زیادی در صف دریافت به‌روزرسانی اندروید 5.0 قرار گرفته‌است.

4

kitkat-vs-lollipop

بهره‌مندی از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل قدرتمندی همانند اندروید اگرچه جذاب خواهد بود اما نکاتی وجود دارند که ممکن است پس از برخورد کاربر با آن‌ها، او را حتی از ادامه استفاده از این نسخه از سیستم‌عامل منصرف کنند. شاید در صورتی که کاربران از این مشکلات! و یا به عقیده برخی، کج‌سلیقگی‌ها باخبر باشند از همان نسخه کیت‌کت سیستم‌عامل اندروید بر روی گوشی خود استفاده کنند. با ما همراه باشید تا با برخی از این موارد آشنا شوید.

کاربرانی که دل‌تنگ قابلیت سایلنت برای گوشی خود هستند

قابلیت Priority Mode کارایی خوبی دارد اما انعطاف در آن به چشم نمی‌خورد. کاربران زیادی هستند که دوست دارند قابلیت بی‌صدا را همانند آنچه درگوشی‌های پیشین شاهد بودیم به راحتی بکار بگیرند. به نظر می‌رسد این کاربران باید از ویجت‌های جانبی بر روی صفحه‌نمایش خود بهره ببرند.

You-want-to-have-silent-mode-on-your-phone

تسک سوئیچر چرخ و فلکی اندروید 5.0

به نظر می‌رسد تسک سوئیچر موجود در اندروید 5.0 خیلی سریع‌تر از برنامه مدیریت ابزار در نسخه‌های قبلی پرترافیک می‌شود و نمای خوب خود را از دست می‌دهد.

You-dont-like-Lollipops-carousel-task-switcher

عدم پشتیبانی از ویجت‌ها به سبک پیشین

فلسفه بهره‌گیری گوگل از قفل جدید صفحه‌نمایش، رابطه خوشایندی با ویجت‌های قدیمی که می‌شناسیم ندارد. اگرچه قفل جدید صفحه‌نمایش در اندروید 5.0 جذابیت‌ و کارایی فوق‌العاده‌ای دارد اما کاربران زیادی هستند که کارایی را در اولویت بالاتری در مقایسه با ظاهر می‌دانند.

You-want-to-have-native-widget-support-on-your-lockscreen

دوست نداشتن متریال دیزاین

اگرچه اکثر کاربران از رابط کاربری جدید طراحی متریال در نسخه جدید اندروید تعریف و تمجید می‌کنند اما همچنان کاربرانی وجود دارند که فکر می‌کنند بچه‌های کودکستانی در دفاتر گوگل با ترسیم رابط گرافیکی نسخه جدید اندروید به گوگل کمک کرده‌اند.

You-dont-Material-Design

عدم وجود گزینه خاموش و روشن قدرتمند

در اندروید کیت‌کت می‌توانستید مستقیما از طریق گزینه خاموش و روشن، گوشی خود را در حالت آفلاین قراردهید و یا حالت‌های صدای مختلف را برای گوشی خود تعریف کنید. متاسفانه چنین گزینه‌ای در اندروید آب‌نبات چوبی وجود ندارد. تنها می‌توانید دستگاه خود را خاموش کنید و یا با لمس و نگه‌داشتن انگشتتان بر روی گزینه خاموش کردن گوشی، آن را در حالت Safe Mode قراردهید.

You-want-a-more-powerful-power-button.jpg

عدم دریافت هشدار ال‌ای‌دی در حالت Silent

اگر حالت جدید Priority را در گوشی فعال کنید، نمایشگر LED در زمان دریافت‌ هشدارهای جدید دیگر چشمک نخواهد زد. این مشکل، رابطه‌ای مستقیم با عدم وجود حالت سایلنت واقعی در نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید دارد.You-want-your-LED-indicator-to-work-while-in-silent-mode

عدم امکان استفاده از Xposed Framework

اگر از اندروید کیت‌کت استفاده می‌کنید مطمئنا از مزایای Xposed Module که توسط rovo89 توسعه یافته باخبر هستید. خبر بد اینکه Xposed بر روی اندروید آب‌نبات چوبی قابل استفاده نیست.

Bonus-Xposed-Framework

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. saeed می‌گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید.من هوآوی مدل جی پلی دارم با اندروید 4.4.2 کیت کت اما ورژن جدید نمیاد.خواستم بدون ایا مشکل برای هواوی هست فقط؟!

  2. ali می‌گوید

    من الان 4 ماهی هست اندروید 5 رو نصب کردم(از وقتی که منتشر شده رو نکسوس) – توضیحات بالا و از جمله این نقیصه که تو لاک اسکرین دیگه نمیشه ویجت گذاشت که امکان خیلی خوبی بود- با عث نمیشه کیت کت رو به لالی پاپ ترجیح بدم کلا اندروید 5 یک تحول اساسی و نقطه عطف تو تاریخ تکامل اندروید هست

  3. حمید می‌گوید

    کاربران و کلا انسانها همیشه در برابر تغییر مقاومت میکنن چون تغییر عادت برای هیچ کسی خوشایند نیست ولی کم کم و با همه گیر شدن یه موضوع برای همه عادی میشه و به راحتی باهاش کنار میان!
    مثالهای مربوط به دنیای موبایل:حذف کیبورد فیزیکی، حذف اینفرارد، حذف پخش کننده رادیو (در بیشتر موبایلها)، افزایش سایز صفحه نمایش، همه گیر شدن فبلتها و…

  4. esirad می‌گوید

    xposed منتشر شده ها برای آندروید 5 !!