اینها ماژول‌های دوربین توشیبا برای گوشی ماژولار گوگل است

شرکت گوگل به سختی درگیر پروژه‌ی آرا (Ara) است، گوشی هوشمند ماژولاری که به کاربران اجازه می‌دهد قطعات اصلی و حتی دوربین آنبورد آن‎‌را جابجا کنند. یکی از شرکت‌های تامین‌کننده در این پروژه که بر روی ماژول‌ها کار می‌کند توشیبا است و نگاهی به پیشرفت این شرکت در ساخت نخستین ماژول‌ها با قابلیت جابجایی را می‌طلبد.

1

project-ara-camera

دوربین گوشی‌های آرا گوگل درون یک ماژول قابل‌جابجایی قرار می‌گیرند و به کاربرانی که با گوشی هوشمند عکاسی می‌کنند این امکان را می‌دهد تا با خرید یک دوربین بهتر و تعویض آن با دوربین قبلی کیفیت عکسبرداری را بالا ببرند.

project-ara-13mp-camera

هفته گذشته شرکت توشیبا طرح‌های اولیه‌ای از دوربین را در تالارگفتگوی گوشی‌های ماژولار ارائه کرد. ظاهرا این کمپانی مشغول ساخت سه ماژول است: دوربین جلو 2 مگاپیکسلی و دوربین‌های عقب 5 و 13 مگاپیکسلی.

project-ara-5mp-camera

درحال حاضر فاز اول طرح قرار دادن یک دوربینی در سیستم) در حال اجراست و پایان فاز سوم آن در سال 2016 گزارش شده است. فیلم ویدیویی کوتاه زیر، کار توشیبا بر روی ماژول 5 مگاپیکسل نمونه‌ی دوربین و تصاویر گرفته شده را نشان می‌دهد.

برنامه از این قرار است که اواخر امسال این گوشی هوشمند ماژولار در پورتوریکو به صورت آزمایشی عرضه شود. گوگل به این مساله امیدوار است که در اکثر نقاط دنیا مردم توان خرید و استفاده از این گوشی را خواهند داشت و به همین خاطر در تلاش است تا هزینه‌ی قطعات تولید گوشی (همچون قاب، باطری، سی‌پی‌یو و وای‌فای) را به 50 دلار محدود کند. هنوز هیچ‌گونه صحبتی در خصوص قیمت نهایی عرضه‌ی این ماژول‌های دوربین صورت نگرفته است.

toshiba-Camera-module

petapixel

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. jafar می‌گوید

    ماژول‌های دوربین توشیبا