گزارش: اپل چندین متخصص خودرو را برای یک پروژه محرمانه استخدام کرده است

بنا به گزارش  Financial Times شرکت اپل متخصصین خودروسازی و طراحان خودرو را برای کار در مرکز تحقیقات سری دره سیلیکون استخدام کرده است. آیا اپل در حال کار بر روی خودروی الکتریکی خود است؟

0

بر اساس گزارش‌های رسیده در حال حاضر ده‌ها کارگر در آزمایشگاه مشغول به کار هستند و گفته می‌شود از اواخر سال گذشته کارشان را آغاز کرده‌اند. هنوز به طور دقیق مشخص نیست که شرکت اپل در آنجا بر روی چه چیزی کار می‌کند اما منابع FT این‌طور می‌گویند ممکن است بر روی ساخت خودرو کار کنند. این مساله توسط خبرگزاری‌های  Business Insider و The Mac Observer نیز پشتیبانی شد و هردو به این نکته اشاره کردند که اپل بر روی یک خودرو کار می‌کند. ظاهرن گمانه‌زنی‌ها با توجه به نوع متخصصینی است که شرکت اپل استخدام کرده، نه بر اساس آگاهی دقیق از برنامه‌ی این شرکت.

قدم گذاشتن به صنعت خودروسازی برای اپل کار ساده‌ای نخواهد بود چرا که این شرکت قابلیتهای تولید برای حمایت از این‌کار را ندارد. از این گذشته ممکن است اپل بر روی پروژه‌های مرتبطی همچون تکنولوژی رانندگی خودکار، تجهیزات نقشه خیابانی یا سیستم‌های کنترل برای توسعه‌ی CarPlay کار کند.شایان ذکر است که اپل مرتبا بر روی تحقیقات و تست‎های تازه‌ای کار می‌کند که هرگز به نمایش عموم نمی‌گذارد.

Silicon-Valley

بنا به گزارش FT آزمایشگاه تحقیقاتی خودرو اپل را کسانی مدیریت می‌کنند که بر روی iPhone کار کرده‌اند. همچنین گزارش شده که اپل مدیران واحد تحقیقات سیلیکون والی مرسدس بنز را استخدام کرده است و طراحان اپل طی ماه‌های اخیر با متخصصین خودرو ملاقات کرده‌اند گرچه دلیل این ملاقات به وضوح مشخص نیست.

گرچه در وضعیت فعلی صحبت از جاه‌طلبی‌های اپل آن‌هم به طور دقیق دشوار است اما بررسی این شرکت و یافتن راه ورودی مناسب به بازار خودرو عاقلانه است. کمپانی‌های سُنتی تکنولوژی و کمپانی‌های سُنتی اتومبیل به سرعت و با توسعه‌ی تکنولوژی رانندگی خودکار و کار بر روی سیستم‌های تبادل رانندگی همگرا شده‌اند. اگر شرکت اپل دست به کار نشود ممکن است از قافله عقب بماند. اپل خواه اتومبیلی کامل بسازد خواه نسازد، ممکن است قصد داشته باشد با برخی از این فن‌آوری و به منظور حفظ جایگاه خود به‌عنوان رقیبی قوی در میدان پرچالش آتی خودرو به جلو حرکت کند.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.