چگونه نسخه پیش نمایش «ویندوز ۱۰ برای موبایل» را بر روی گوشی خود نصب (و حذف) کنیم؟

همان‌طور که در جریان هستید مایکروسافت هفته گذشته نسخه پیش‌نمایش ویندوز 10 موبایل را برای برخی از گوشی‌های میان و بالا رده همچون لومیا 630, 635, 636, 638, 730 و 830 منتشر کرد. هنوز اطلاعات دقیقی از زمان انتشار این نسخه از ویندوز برای سایر گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون 8.1 در دست نیست.

31

ویندوز ۱۰ نوآوری‌های زیادی را در تمام ابعاد به گوشی‌ها وارد خواهد کرد. اولین چیزی که باید بدانید این است که مایکروسافت به‌سختی بر روی نسخه‌های بعدی پیش‌نمایش در حال کار کردن است تا به یک نسخه RTM قابل ارائه برسد. بر اساس پیش‌بینی قبلی کاربران برای رفع اشکالات احتمالی نسخه پیش‌نمایش نیاز نخواهد بود به نسخه‌های پایدار برگردند و می‌توانند به مرور آپدیت‌هایی را برای رفع معایب دریافت کنند.

طبق گفته‌های مدیران مایکروسافت، شرایط حال حاضر با شرایط ویندوز فون ۸.۱ کاملاً متفاوت بوده و ممکن است که این نسخه در اولین گام، برای تعداد محدودی از اعضای خانواده لومیا منتشر شود؛ این در حالیست که نسخه پیش‌نمایش ویندوز فون 8.1 در زمان انتشار در دسترس تمامی توسعه‌دهندگان بدون توجه به دستگاه استفاده کننده قرار گرفت. برای دریافت آپدیت پیش‌نمایش ویندوز 10 موبایل برخورداری از سیستم‌عامل ویندوز فون ۸.۱، فضای ذخیره‌سازی داخلی ۸ گیگابایتی و داشتن اکانت مایکروسافت الزامی است، همچنین به گفته ردموندی ها این نسخه از ویندوز 10 بر روی گوشی‌هایی با رام چین قابل دریافت نخواهد بود.

اگر شما هم صاحب یکی از مدل‌هایی هستید که تا این لحظه مجوز دریافت نسخه پیش‌نمایش ویندوز 10 موبایل را دریافت کرده است و می‌خواهید دستگاه خود را به‌روز کنید، کافیست در ابتدای امر برنامه ویندوز اینساید را از اینجا دریافت نمایید. سپس برنامه را باز کرده و با اکانت مایکروسافت خود وارد شوید. در مرحله بعد  یکی از دو گزینه Insider Fast یا Insider Slow را انتخاب نمایید.

لازم به ذکر است که با انتخاب گزینه Insider Fast، نسخه‌های پیش‌نمایش را با قبول ریسک‌پذیری بالا دریافت خواهید کرد. به زبان ساده‌تر ممکن است با مشکلات احتمالی در نسخه پیش‌نمایش روبه‌رو شوید اما با انتخاب گزینه Insider Slow پیش‌نمایش‌های ویندوز ۱۰ را دریافت می‌کنید اما برخی ویژگی‌ها را بعد از اینسایدر سریع خواهید دید بدین ترتیب درصد به مشکل برخوردن در نسخه پیش‌نمایش به حداقل می‌رسد. پس از انتخاب یکی از گزینه‌های مذکور باید توافقنامه دریافت پیش‌نمایش از جمله قبول ضمانت دستگاه خودتان در برابر صدمات احتمالی را تأیید نمایید.

در صورت انجام صحیح مراحل قبل به قسمت Phone Update در صفحه تنظیمات کلی دستگاه منتقل خواهید شد. آخرین مرحله انتخاب گزینه Check for Updates و تحمل 30 تا 60 دقیقه برای دریافت بسته به‌روزرسانی ویندوز 10 خواهد بود. گفتن این نکته خالی از لطف نیست که شما حتماً باید از اینترنت وای‌فای استفاده کنید و مطمئن باشید که دستگاهتان حداقل دارای ۴۰ درصد شارژ می‌باشد.

نسخه‌های پیش‌نمایش به‌طور پیش‌فرض دارای باگ و حفره‌های امنیتی هستند، پس باید راهی باشد تا در صورت برخورد به مشکل بتوان آخرین نسخه پایدار از سیستم‌عامل را بازیابی کرد. مایکروسافت بدین منظور نرم‌افزار Windows Phone Recovery Tool را عرضه کرده تا شما در صورت برخورد به مشکل در نسخه پیش‌نمایش بتوانید با استفاده از آن به آخرین نسخه پایدار از سیستم‌عامل بازگردید.

Screenshot-2015-02-12-22.36.01-980x570

اگر شما هم پس از نصب نسخه پیش‌نمایش ویندوز 10 موبایل با مشکلاتی برخورد کردید و تصمیم به بازگشت به ویندوز فون 8.1 را گرفته‌اید، ابتدا نرم‌افزار  Windows Phone Recovery Too را از طریق این لینک دانلود نمایید. پس از نصب و اجرای برنامه گوشی ویندوزی خود را از طریق کابل به سیستم متصل کنید تا به‌طور خودکار مدل گوشی شما تشخیص داده شود.

بعد از تأیید مدل دستگاه، برنامه آخرین به‌روزرسانی رسمی منتشر شده برای گوشی را پیدا خواهد کرد و شما تنها با کلیک بر روی گزینه “reinstall software” می‌توانید به ویندوز فون 8.1 عقب‌گرد کنید. لازم به ذکر است در هنگام بازگشت به نسخه قبلی، اطلاعاتی که بر روی حافظه داخلی دستگاه ذخیره شده ممکن است حذف گردد، به همین جهت توصیه می‌گردد قبل از انجام این عملیات اطلاعات مورد نیاز را به کارت حافظه جانبی منتقل کرده و یا به‌صورت آنلاین از آن‌ها پشتیبان تهیه فرمایید.

arstechnica

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

31 نظر برای این مطلب
  1. khani می‌گوید

    سلام من گوشی ویندوز فون 940 دارم چند روزه خود بخود خاموش شده روشن نمیشه

  2. abolfazl می‌گوید

    سلام
    الان من پیش نیاز رو زدم
    گوشی رو اپدیت کنم به جای اپدیت ویندوز ۱\۸. ۱۰ میاد؟

  3. ramin می‌گوید

    سلام خدمت دوستان من گوشیم لومیا ۶۴۰xl تک سیم کارته میخواستم بپرسم وینود ۱۰ برای گوشی من اومده

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله

  4. hoshang می‌گوید

    من لومیا 925 دارم خب الان تکلیف چیه تو اپارات فیلمش هست که به ویندوز 10 اپدیت شده ولی هرچی سعی میکنم نمیشه چاره چیه

  5. رضا می‌گوید

    با سلام و تشکر از شما و زحماتتان

    من لومیا 520 دارم توی تنظیمات نرم افزار Windows Insider بعد از انتخاب حلقه fast به جای اینکه بگه برین توی آپدیت میگه گوشی باید ریست بشه و بعد چندثانیه گوشی رو ریست میکنه و بعد ریست هم هیچ اتفاقی نمیفته لطفا راهنمایی کنید .

  6. سیدمحمد می‌گوید

    با سلام و تشکر از شما و زحماتتان

    من لومیا 520 دارم توی تنظیمات نرم افزار Windows Insider بعد از انتخاب حلقه fast به جای اینکه بگه برین توی آپدیت میگه گوشی باید ریست بشه و بعد چندثانیه گوشی رو ریست میکنه و بعد ریست هم هیچ اتفاقی نمیفته لطفا راهنمایی کنید .

  7. ramin می‌گوید

    من اپدیت کردم اشغاله ویندوز 10 اصلا کلا به درد نخوره اپدیت نکنید اصلا اشتباهه

  8. حامد می‌گوید

    ویندوز ۸.۱ ورژن کایان دارم چجوری باید ب دنیم اپدیت کنم واسه دریافت ویندوز۱۰ ؟
    رم گوشی ۳گیگ ازاده ولی اپدیت نمیشه

  9. محمد می‌گوید

    لومیا 620 دارم
    از طریق اینسایدر اقدام به اپدیت کردم دانلود تموم شد در هنگام نصب اون چرخدنده ها میچرخن ولی بعد چند ثانی یه شکلک ناراحت میاد و گوشی خاموش میشه

  10. سعید می‌گوید

    سلام از کجا بفهمیم که اپدیتی که از وینفون 10 برای گوشیمون اومده اپدیت نهاییه ممنون

  11. علیرضا می‌گوید

    سلام من اینسایدرم دیروز کار میکرد سافت ریست زدم الان خطا میده چیکار کنم خطاشم اینه
    A connection error prevent us from downloading for you Please check the data/time of your device and its network connection and try again

    1. بهزاد ایزدی فریمانی می‌گوید

      سلام، هموطور که گفته ابتدا تنظیمات تاریخ و زمان گوشی را رو حالت خودکار قرار بدین و بعدش هم حتمالا از اینترنت بستر وای‌فای (سرعت بالا) برای آپدیت استفاده کنید.

      1. علیرضا می‌گوید

        باز هم همون رو میگه از وای فای هم استفاده میکنم

        1. علیرضا می‌گوید

          راهی بجز اینسایدر وجود نداره ؟

  12. مسعود می‌گوید

    سلام گوشیم HTC 8s هست فرمتش میخواستم بکنم خاموش شد یه ویبره زد روشن شد صفحه ابی شکلک :( اومده..بالا نمیاد باتریش 95٪بود .پاور میکنم آرم اچ تی سی بعد شکلک بعد چند لحظه خاموش میشه..اگر اطلاع دارید راه حلش چیه؟منتظر راهنمای هاتون هستم

    1. بهزاد ایزدی فریمانی می‌گوید

      سلام
      گوشی بریک شده، باید از روش انتهای مطلب با برنامه Windows Device Recovery Tool،آخرین نسخه پایدار سیستم عامل رو دانلود و نصب کنید.

  13. مهدی می‌گوید

    سلام مال من 920هست به ویندوز ریکاوری که وصل میکنم تو قسمت خواندن اطلاعات گوشی همینجوری میمونه و میگه منتظر باشید تا سه ساعتم صبر کردم تغیری ایجاد نشده کسی چیزی میدونه در این مورد

  14. مهرداد می‌گوید

    سلام.من گوشیم لومیا ۶۳۰ هست.اما الان که نظرارو خوندم یه کم ترسیدم که آپدیتش کنم.احتمالش چقده که بدون دردسر راش بندازم؟بعد میخواستم ببینم اپدیت کردن چقدر از حجم اینترنت مصرف میکنه؟ممنون

  15. سروش می‌گوید

    سلام دوستان کسی از تاریخ انتشار نسخه نهایی ویندوز ۱۰ خبر داره من شنیدم نزدیکای اذرماه باشه ایا درسته؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      منتشر شده برادر..

  16. aliport می‌گوید

    سلام دوستان.گوشیم رو میخاستم از پیشنمایش10 به 8 بیارم.کابل رو قطع کردم.دیگه گوشیم روشن نمیشه.ویندوز پریده.چکار کنم؟

  17. مهدی می‌گوید

    سلام من 1520 لومیا دارم نسخه10 نصب کردم ولی یه ایرادای داره می خوام برگردم به 8.1 برنامه ریکا وری نصب کردم مراحل میرم جلو تا مبرسم به گزینه ری اینستا که این گزینه واسه من اینستا ساف ور میاد .لطفا راهنمایی کنید

  18. مسلم می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    گوشی من 920 هست الان چند بار دارم آپ می کنم همه چیز خوب پیش میره بعد اینکه چرخ دنده ها میان بعد چند دقیقه (حدود 15 دقیقه) گوشی ریست میشه و این خطا میاد
    It’s probably a temporary problem. To try agian , go to setting > phone update. (0x80070020

    لطفا راهنمایی کنید

    1. بهزاد ایزدی می‌گوید

      سلام
      به مشکل عجیب و نادری برخورد کردید، با این حال کارشناسان مایکروسافت یک بار هارد ریست کردن رو برای رفع اون پیشنهاد کرده اند.
      البته این کار هم 100% تضمین شده نیست !

      1. مسلم می‌گوید

        تشکر از جوابتون
        من خودم هم عجیب و نادر هستم . خخخخخخ
        ارزشش رو نداره صبر میکنم تا نسخه کامل و نهایی بیاد.
        الان که فکرش رو میکنم میبینم WP8.1 خیلی هم خوبه . ههههههه

  19. سینا می‌گوید

    ما که ویندوز هشت رو پی سی نداریم چکار کنیم؟

  20. محمد پناهی می‌گوید

    آقای رضایی واسه منم همینجوری شد ولی با برنامه ریکاوری ویندوز فون دوباره 8.1 کردم

  21. افشین رضائی می‌گوید

    با سلام
    کسی کمک کنه …..گوشی من لومیا 820 هست آپدیت ویندوز 10 رو دانلود و نصب کردم اما گوشیم از اون حالت چرخ دنده نصب تموم نشده خاموش روشن شد حالا فقط اون عکس چرخ دنده میاد دیگه چیزی پر نمیشه که هیچی ، فقط بعد 1 دقیقه دوباره ریست میکنه و اینو هی تکرار میکنه..باطری هم در آوردم گذاشتم 4/5 ساعت بدون باطری باشه بازم درست نشده..ریست دستی هم کردم اصلا انگار نه انگار منظورم ریست با دکمه های پخش بالا پایین صدا و پاور گوشی………لطفا کسی کمک کنه همه چی من تو گوشیم هست یعنی افتضاح شده……..
    دفتر تلفنم همه چی من توش هست ……واقعا کلافه کرده من….

    1. parsa می‌گوید

      دوست عزیز برنامه windows phone recovery tool نصب کن 100% ردیف میشه فقط اینترنت پر سرعت میخواد . مال من هم لومیا 920 بود همین جوری شد که با این برنامه ردیفش کردم

  22. علی می‌گوید

    سلام وقتی می خوام صدمات احتمالی رو قبول کنم گوشی خاموش می شه علت اش چیه لطفا سریع تر بگید