گوگل و ایده ابزار پوشیدنی که قرار است شما را بو بکشد!

غول موتورهای جستجوگر پتنتی را با عنوان دستگاه انتشار عطر به نام خود ثبت کرده که میَتواند متوجه شود که چه زمانی بدن شما بوی نامناسبی میَدهد و شما را از دوستانی که احتمالا در آن هنگام در اطراف شما هستند دور نگهدارد.

0

صحبت از اینکه پوشیدنی‌های تناسب اندامی که در آینده به بازار عرضه می‌شوند چه تاثیراتی خواهند داشت کار ساده‌ای نیست. لابد شما هم با بوی عرق زننده ناشی از فعالیت زیاد مواجه شده‌اید. اینجاست که گوگل با یک دستگاه پوشیدنی بو سنج که روز سه‌شنبه در ثبت اختراع آمریکا و نشان تجاری در خصوص آن صحبت شد وارد می‌شود.

بنابر پتنت جدیدی که شرکت گوگل حالا به نام خود به ثبت رسانده است سنسور این دستگاه بو سنج، در صورتی که متوجه شود بوی بدی می‌دهید عطر یا خوش‌بو کننده به شما می‌پاشد. این دستگاه به شبکه اجتماعی شما متصل شده و به شما کمک می‌کند در مقایبسه با اطرافیانتان متمایز باشید.

هنگامی که کاربر “دستگاه انتشار عطر” را می‌پوشد و فعالیت‌اش را آغاز می‌کند، یک ماژول فعالیت که در دستگاه تعبیه شده فعالیت بدنی را تحت نظر می‌گیرد و افزایش تعرق، دمای بدن و یا بوی بدن و هرگونه علائمی را که نشان دهد کاربر مشغول ورزش کردن یا فعالیت بدنی است را کنترل می‌کند. به محض اینکه دستگاه متوجه شود می‌خواهید بو بگیرید ماده بازدارنده را اسپری می‌کند و البته به راحتی و در صورت عدم تمایل می‌توانید Eau de Google را متوقف کنید.

عجیب‌ترین بخش دستگاه انتشار عطر، اتصال آن به شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی و هشدار دادن به شماست، هشدار از این بابت که دوستان‌تان همین حوالی هستند اما شما آنچنان که باید بوی خوبی نمی‌دهید.

در مواردی ممکن است دستگاه متوجه شود برخی از افرادی که با کاربر در ارتباط هستند در همان محل هستند و از این‌رو ممکن است با یکدیگر برخورد کنند و یا از یک مسیر عبور کنند. دستگاه می‌تواند به قطعه‌ی مسیر یاب مجهز شده و به کاربر اعلام ‌کند که افرادی که در لیست مخاطبین او موجود هستند در همان محدوده قرار دارند و با فرستادن نقشه بر روی دستگاه مسیری جایگزین برای کاربر معرفی کند تا احتمال ملاقات با دوستان و آشنایان با بویی ناخوشایند را کاهش ‌دهد.

حق انحصاری ثبت این اختراع در ابتدا به موتورولا موبیلیتی تعلق داشته اما حالا در اختیار گوگل است. بعید به نظر می‌رسد که این بخش از دارایی فکری موتورولا آن چیزی بوده باشد که گوگل به هنگام خرید این شرکت به آن چشم داشته اما اکنون آینده‌ی این اختراع در دست گوگل است.

cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.