شش دموی برتر بازی‌های رایانه‌ای از ابتدا تا کنون

این دموها برای دوره‌ی امروزی آثاری کلاسیک محسوب می‌شوند و دیگر به سبک و سیاق پیشین خود نیستند و به نظر می‌رسد که بازی‌سازان به کلی مسئله‌ای تحت عنوان دمو برای یک بازی را کنار گذاشته‌اند.

0

یادداشت مترجم: متن بدون تغییر و تلخیص و با استناد به اظهارات نویسنده‌ی مطلب ترجمه شده است.

دموهای بازی‌های رایانه‌ای را به یاد دارید؟ اگر به یاد دارید خوشحالم که برای چند نفر متولد دهه‌ی 70 و همان حواشی در حال مطالعه‌ی این متن هستند.  گذشته از استودیویی که Zumba World Party را به همراه کلی آثار به یاد ماندنی برای ما به ارمغان آورد، این دموها برای دوره‌ی امروزی آثاری کلاسیک محسوب می‌شوند و دیگر به سبک و سیاق پیشین خود نیستند و به نظر می‌رسد که بازی‌سازان به کلی مسئله‌ای تحت عنوان دمو برای یک بازی را کنار گذاشته‌اند.

این مسئله حتی رو به زوال هم رفته تا جایی که کپ‌کام برای Dead Rising 3 دمویی را از طریق Marketplace شبکه‌ی لایو با حجم 7 گیگابایت منتشر کرد آن هم فقط برای 20 دقیقه بازی! داستان انتشار دموها برای ناشران دیگر فقط به یک سری اضافه کاری محدود شده و حتی عمل فروش دموی یک بازی واقعا جزو یکی از مقوله‌های نه‌چندان جالب در این زمینه است.

به همین منظور سراغ برترین‌ها رفتیم و شش دموی برتر بازی‌های رایانه‌ای را برای شما تدارک دیدیم که به شرح زیر هستند:

  • 6. Metal Gear Solid

انتشار دمویی برای اولین نسخه از سری متال گیر سالید باعث شد تا گیمرها با دید متفاوتی نسبت به این پدیده نگرش پیدا کنند.

در آن زمان انتشار دمو برای یک بازی حکم یک معرفی بسیار کوتاه را برای بازی اصلی داشت و این که اصلا مخاطب متوجه شروع و پایان دمو نمی‌شد اما دموی متال گیر سالید اولا از نظر تحول در سری و در مراحل بعدی به دلیل تغییر سبک تولید دموها زبان زد عام شد. بازی از جایی زیر پایگاه شدو موزز (Shadow Moses) آغاز می‌شد و مامور سالید اسنیک وظیفه‌ی تحقیق در مورد اعلام حمله‌ی هسته‌ای توسط برادر دو قلویش لیکوئید اسنیک و تیم او را داشت. این دمو با طول نسبتا زیادی در جایی از داستان که اسنیک طبق ماموریت‌اش برای آزادسازی رئیس شرکت دارپا سلول او را پیدا می‌کند پایان پیدا می‌یابد. گیم‌پلی غنی بازی از حیظ تحول مخفی‌کاری با حدود 20 دقیقه کات‌سین همراه شده بود که به‌عنوان این که دوربین سری متال گیر از دو بعدی به سه بعدی تغییر یافته پیشرفت محسوسی را برای هواداران تداعی می‌کرد.

metal-gear-solid-solid-snake

از طرفی اضافه شدن کدک (Codec) دستگاهی که ارتباطات ماهواره‌ای را بین اسنیک و تیم پشتیبانی‌اش برقرار می‌کرد در کنار گرافیک واقعا خوبش در آن زمان کمتر از لقب یک انقلاب در این سبک نبودند. در زمانی که کنسول پلی‌استیشن حتی قادر نبود پالیگان‌های چهره‌ شخصیت‌ها را به بهترین نحو در بیاورد کوجیما توانست از این نظر بازی بی عیب و نقصی را ارائه کند. فکر کنم هنوز هم می‌توان سراغ چند ساعت تجربه‌ی لذت بخش این دمو رفت و در آن غرق شد. قایم شدن پشت اشیا، پرت کردن حواس دشمنان، لوکیشن‌های بی‌نظیر این نسخه همگی باعث می‌شوند تا دموی متال گیر سالید در این لیست جزو مقام‌داران باشد.

برای خواندن ادامه‌ی مطلب به سایت گیم‌نیوز مراجعه کنید!

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.