Yan Sofia؛ گوشی هوشمندی با قابلیت بوت دوگانه ویندوز 10 و اندروید 5

بوت دوگانه یا چندگانه سیستم‌عامل‌ها بر روی گوشی هوشمند قابلیتی است که کاربران تا به امروز تجربه نکرده‌اند. هر از چند گاهی خبرهایی از سوی تولیدکنندگان چینی به گوش می‌رسد که در حال طراحی و ساخت چنین گجتی هستند، در همین رابطه GizmoChina گزارش داده که دستگاه لو رفته در Weibo قادر خواهد بود به‌طور همزمان ویندوز ۱۰ و اندروید ۵ را اجرا کند.

0

این دستگاه توسط شرکت چینی Wei Yan ساخته شده و تحت نام Wei Yan Sofia پا به عرصه رقابت خواهد گذاشت. به گفته منابع آگاه این گوشی هوشمند از صفحه‌نمایشی 5 اینچی فول اچ‌دی بهره می‌برد و قرار است به‌جای پردازنده‌های اسنپ دراگون کوالکام، تراشه Intel SoFia مخفف Smart or Feature-phone with Intel Architecture قلب آن به تپش درآورد.

Wen-Yan-Sofia-is-allegedly-a-Dual-Boot-phone-that-runs-both-Android-and-Windows-10 (1)

ازجمله مشخصات سخت‌افزاری Yan Sofia می‌توان به دو گیگابایت حافظه‌ی رم، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره داخلی، دوربین اصلی ۱۳ مگا پیکسلی، دوربین دوم ۵ مگا پیکسلی اشاره کرد. اکثر گوشی‌های مبتنی بر ویندوز فون تا به امروز از پردازنده‌های کوالکام بهره برده‌اند، اما اگر خبر ساخت  Yan Sofia صحت داشته باشد شاهد تغییر رویکرد تولیدکنندگان بعد از آمدن نسخه نهایی ویندوز 10 خواهیم بود.

Wen-Yan-Sofia-is-allegedly-a-Dual-Boot-phone-that-runs-both-Android-and-Windows-10

به خاطر داشته باشید که کمپانی تولیدکننده هنوز به‌صورت رسمی تولید چنین تلفن هوشمندی را رد و یا تائید نکرده، اما وجود دکمه‌های سخت‌افزاری قرار داده شده بر روی Yan Sofia به دلیل بهره بردن از دو سیستم‌عامل جای شبهه‌ای فراوان ایجاد می‌کند. احتمال دیگری که مطرح است این است که شاید این دستگاه مانند HTC One M8 یا سری POP آلکاتل به‌صورت جداگانه برای هر دو سیستم‌عامل ارائه گردد.

در هر صورت نه مایکروسافت و نه گوگل تا به امروز رضایت خود را با ارائه گوشی هوشمندی با چنین قابلیتی اعلام نکرده‌اند، اما بدون شک ایده تولید گوشی هوشمندی باقابلیت اجرای چند سیستم‌عامل بسیار جذاب و مناسب برای افرادیست که به هر دو سیستم‌عامل علاقه‌مند هستند.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.