ایده اپل برای جابجایی تاچ‌آیدی به روی صفحه نمایش آیفون یا آی‌پد

پتنت جدید پیشنهادی شرکت اپل که “سنسور اثر‌انگشت در دستگاه الکترونیکی” نامگذاری شده این ایده را مطرح می‌کند که چطور تاچ‌آی‌دی به‌جای اینکه زیر دکمه‌ی Home قرار بگیرد مستقیما بر روی نمایشگر آیفون یا آی‌پد گذاشته ‌شود.

1

این‌کار به کاربران اجازه می‌دهد تا با قرار دادن انگشت برروی بخش خاصی از صفحه نمایش گوشی یا تبلت اثر انگشت‌شان را اسکن کنند. امنیت همین کار را می‌توان در آی‌پد و با درخواست از کاربر برای قرار دادن هم زمان 5 انگشت یک دست برای بررسی هویت افزایش داد.

Apple-files-for-a-patent-on-a-touchscreen-fingerprint-scanner 01

در تلاش‌هایی که پیش از این برای جاسازی سنسور اثر انگشت در نمایشگرها صورت گرفت نیاز به افزودن لایه‌ی اضافه به بالای نمایشگر بود که همین باعث کاهش دقت تشخیص سیستم لمسی صفحه و کاهش کیفیت تصاویر می‌شد. راه‌کار شرکت اپل برای غلبه بر این مشکلات استفاده از بردی یکپارچه در قسمت زیرین صفحه نمایش و یا قرار دادن سنسور به شکل پانل بر روی نمایشگر می‌باشد.

Apple-files-for-a-patent-on-a-touchscreen-fingerprint-scanner 03

با بهره گیری از مواد رسانایی مانند اکسید ایندیم قلع تولید چنین پانلی میسر و مشکلات مربوط به کیفیت تصویر برطرف خواهد شد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. اندروید می‌گوید

    خیلی افشاگرانه بود، اصن امروز هرجا رفتیم فضا سنگین بود. خلاصه متشکریم

    اما اینم بگم هیشکی مث glX خودمون تو جیف جا نمشه!