ثبت ایده اپل برای استفاده از صفحه نمایش به عنوان اسکنر اثر انگشت

تاکنون شایعات زیادی مبنی بر قصد کمپانی‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند همچون سامسونگ، اپل و اچی‌تی‌سی مبنی بر ادغام اسکنر اثرانگشت با صفحه‌نمایش دستگاه را شنیده‌ایم، اما ساکنین کوپرتینو پتنتی را به‌تازگی در سازمان ثبت اختراعات ایالات‌متحده ثبت کرده‌اند که نشان از هدف این شرکت به‌منظور یکپارچه کردن تاچ آی‌دی با صفحه‌نمایش در آیفون‌ها آینده دارد.

0

همان‌طور که در جریان هستید، اپل از حسگر اثرانگشت یا همان تاچ آی‌دی از نسل پنجم به بعد در آیفون، آی‌پد ایر 2 و آی‌پد مینی 3 استفاده کرده است، حال به نظر می‌رسد قدم نوآورانه بعدی این شرکت ادغام و یکپارچه‌سازی  اسکنر اثرانگشت با صفحه‌نمایش دستگاه است.

بر اساس توضیحاتی که اپل برای تشریح طرح جدید خود بیان کرده، تکنولوژی‌ای که این شرکت درحال‌توسعه آن است می‌تواند به‌صورت لحظه‌ای چهار انگشت را شناسایی و اسکن نماید، بدین ترتیب درصد خطا و یا فریب سیستم به حداقل خواهد رسید. تا پیش از این نیز شایعاتی درباره به‌کارگیری اسکنر اثرانگشت ادغام شده با صفحه‌نمایش در گلکسی نوت 4 شنیده می‌شد، اما در محصول نهایی هیچ‌گاه شاهد این قابلیت نبودیم.

Apples-patent-application-images (1)

البته هنوز کاربرد این پتنت مشخص نشده است و نمی‌توان آن را فقط برای باز کردن قفل صفحه مفید دانست و ممکن است از این فناوری به‌منظور اجرای برنامه خاصی استفاده شود. در هر صورت اپل قصد دارد در صفحه‌نمایش محصول بعدی خود (آیفون یا آی‌پد) از این پتنت استفاده کند، بدین منظور باید یک لایه بین شیشه محافظ و نمایشگر دستگاه اضافه کند که این لایه وظیفه تشخص و شناسایی اثرانگشت را بر عهده خواهد داشت.

Apples-patent-application-images

هنوز اطلاعات زیادی در رابطه با این پتنت در دست نیست، اما بدون شک اپل برای ادغام و یکپارچه‌سازی اسکنر اثرانگشت با صفحه‌نمایش، با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم خواهد کرد. به‌عنوان مثال با زیاد شدن فاصله شیشه محافظ از نمایشگر حساسیت نمایشگر پایین می‌آید و از طرفی بازتاب نور افزایش خواهد یافت، البته این نکته را نباید از یاد ببریم که بنا به دلایلی همچون هزینه بالای تمام شده محصول، ممکن است ایده اپل برای استفاده از صفحه‌نمایش به‌عنوان اسکنر اثرانگشت هیچ‌گاه به معرض تولید و استفاده نهایی نرسد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.