اینفوگرافیگ: پول‌های اپل از کجا به دست می‌آید؟

اپل موفق شده است که با دستیابی به سود 18 میلیارد دلار به بالاترین میزان سود 3 ماهه در تاریخ بشر دست پیدا کند و شرکت نفتی روسی گازپروم با میزان سود 16 میلیارد دلار را از صدر جدول کنار زند.

5

در این سه ماهه متوسط قیمت فروش آیفون 687 دلار است که با توجه به حضور آیفون 6 پلاس با 50 دلار افزایش قیمت نسبت به مدل‌های قبلی در سال گذشته همراه بود. در مقایسه با فروش متوسط گوشی‌های اندرویدی که میانگین قیمت آن تنها 254 دلار است، این نکته را نیز در نظر بگیرید که اپل اکنون با غول سازنده گوشی‌های هوشمند یعنی سامسونگ به جایگاهی برابر رسیده است. بدین ترتیب می‌توان دریافت که درآمد 74.6 میلیارد دلاری 3 ماهه آخر از کجا آمده است.

قیمت تمام شده ساخت یک گوشی آیفون با تمام تغییراتی که در طراحی مجدد آن صورت گرفت حدود 220 دلار است. بنابراین فروش هر گوشی آیفون عملا با 200 % سود برای اپل همراه است. اکنون اپل 178 میلیارد دلار سرمایه نقد در اختیار دارد اما آیفون همچنان به تجارت خود ادامه می‌دهد.

اینفوگرافی زیر نشان‌دهنده بخش اصلی درآمد اپل و سود خالص هنگفت این شرکت است.

Apple-Q4-revenue-sources-infographic

businessinsider

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. Ehsan می‌گوید

    دویست درصد سود برای هر گوشی آیفون،واقعا تا کی مردم باید گول اسم و برند اپل رو بخورن،هه،حالا همین سودو جای دیگه ببینن اعتراض میکنن اما اینجا میخرن تازه پز هم میدن…

  2. همایون می‌گوید

    حجم فساد بر خاسته از بستر حماقت توده مردم.
    پروپاگاندایی سامان یافته با هدف چهره کاریزماتیک بخشیدن به این کمپانی که نتیجه اش پارادوکسی است که آگاهی مرید ( مردم دوستدار این کمپانی) فدای جزمیت مراد ( اپل ) می شود.
    واقعن با این حجم از فقر در دنیا باعث ناسف است.

  3. Ehsan.DMC7 می‌گوید

    178 میلیارد دلار سرمایه نقد؟این اصلا اصلا امکان نداره،حماقت محض هستش این همه پول رو بدون استفاده نگه داره اپل،حتما این متن اشتباه ترجمه شده…

    1. محسن صحافی می‌گوید

      As a result, now Apple has about $178 billion in cash to play with, but the iPhone continues to be its bread-and-butter business

      1. Ehsan می‌گوید

        چی بگم والا،ولی بازم میگم منظورش پول نقد بی استفاده قطعا نیست،حتما در مقایسه با چیزی اینو گفته