تماشا کنید: کنترل خودرو الکتریکی تسلا با ساعت هوشمند اپل واچ

یک شرکت توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌های تلفن همراه، برنامه‌ای برای ساعت هوشمند اپل ساخته که به دارندگان خودروی‌های تسلا قدرت کنترل بر ماشین‌هایشان را می‌بخشد.

0

اگرچه با قیمتی در حدود 70 هزار دلار شاید نتوانید یک خودروی تسلا مدل اس را که خودرویی تجملی و الکتریکی ساخته‌شده توسط Elon Musk مدیرعامل شرکت تسلا موتور است را خریداری کنید؛ اما با خریدن اپل واچ که به زودی وارد بازار می‌شود و تنها 350 دلار قیمت دارد، حداقل می‌توانید خودروی یک دوست ثروتمند را از مچ دست خودتان کنترل کنید.

Tesla-AppleWatch-ELEKS-labs

می‌توانید این کار را با لود کردن برنامه‌ ساخته‌شده توسط شرکت ELEKS در اپل واچ انجام دهید. این برنامه صفحات زیادی دارد که با کشیدن صفحه به سمت چپ و راست می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. همین‌طور از این برنامه می‌توانید میزان باتری باقی‌مانده‌ی خودرو را مشاهده کنید، مکان خودرو را پیدا کنید، درها را قفل و یا باز کنید، بوق را به صدا در بیاورید، نورها را مدیریت کنید، سقف ماشین را باز و بسته کنید و دمای سمت شاگرد یا راننده را تنظیم کنید.

به نظر می‌رسد توسعه این برنامه اصلاً کار راحتی نبوده – مطمئناً نه به میزانی که اپل صحبتش را کرده است.در یک پست وبلاگی درباره‌ی توسعه‌ی برنامه‌ی تسلا، این شرکت به بیان دلایل زیادی که کیت توسعه برای ساعت زیاد برای توسعه‌دهندگان مناسب نیست، پرداخته است.

دانلود ویدئو

به گفته‌ی Marikyan Matselk مدیر محصولات ELEKS، اپل اجازه نمی‌دهد که توسعه‌دهندگان زیاد از فراوانی امکانات، ابزار و قابلیت‌ها لذت ببرند؛ اما به‌هرحال ما می‌توانیم امیدوار باشیم که قابلیت‌های فعلی محدود هستند زیرا این تنها نسخه‌ی بتا است و در زمان انتشار نسخه‌ی اصلی بهتر خواهد شد.

اما باز هم کارکنان ELEKS با پشتکار، به توسعه مقدار زیادی از راه‌حل‌ها پرداخته‌اند و این پشتکار به تولید برنامه‌ی جالبی منجر شد که بالاخره هر صاحب خودروی تسلایی را با دادن قدرت‌های شبیه Michael knight شخصیت خیالی سریال Knight Rider در سال 1980، راضی می‌کند. در ویدیوی کوتاه بالا می‌توانید کارکرد این برنامه را در یک شبیه‌ساز اپل ببینید.

cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.