سونی 1000 کارمند بخش موبایل خود را بازنشسته خواهد کرد

سونی امروز  اعلام کرد که در راستای کاهش ضرر دهی در بخش تولید گوشی‌های هوشمند، حدود 1000 کارمند فعال در این بخش خود را به مرخصی دائمی خواهد فرستاد.

0

به گزارش رویترز به نقل از یکی از مدیران ارشد سونی، این شرکت قصد دارد در راستای کاهش ضرر دهی و افزایش سود خالص از تولید گوشی های هوشمند حدود  1000 کارمند فعال در چین و اروپا را اخراج کند. این تعدیل نیرو پس از اخراج ۱۰۰۰ نفر از کارکنان سونی در ماه اکتبر انجام خواهد شد.

بر اساس شنیده های قبلی این شرکت ژاپنی حدود 5 روز دیگر اطلاعات مالی سه ماه آخر سال  2014 خود را منتشر خواهد کرد، بر همین اساس تعدیل نیروهای اعمال شده را می‌توان در راستای کند کردن روند ضرر دهی جاری پیش‌بینی کرد. البته اخراج کارمندان به همین‌جا ختم نخواهد شد، زیرا بر اساس استراتژی جدید سونی این شرکت حدود ۳۰ درصد از نیروی کار خود را در بخش موبایل در اروپا و چین تا پایان سال 2016 به خانه خواهد فرستاد.

سونی در چند فصل اخیر علا رقم عرضه محصولات قابل‌ستایش نتوانسته به سوددهی برسد، در همین راستا چندی پیش شایعات تائید نشده‌ای مبنی بر فروش بخش موبایل این شرکت به گوشی می‌رسید. شاید یکی از دلایل قرارگیری این شرکت ژاپنی در شرایط فعلی را بتوان در عدم عرضه محصول در زمان مقرر و از طرفی رشد روزافزون کمپانی‌های چینی شیائومی و هواوی دانست.

gsmarena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.