شبکه 4G ایرانسل در خوزستان راه‌اندازی شد

آخرین نسل فناوری ارتباطی جهان توسط ایرانسل در اهواز، آبادان و دزفول راه‌اندازی شد

5

پس از اخذ پروانه رسمی ارتقاء شبکه به نسل های سوم و چهارم تلفن همراه، شبکه 4G/LTE (نسل چهارم) بعنوان آخرین نسل فناوری ارتباطی حال حاضر دنیا، برای نخستین بار در شهرهای اهواز، آبادان و دزفول توسط ایرانسل و طی مراسمی با حضور اصحاب رسانه در سالن همایش‌های هتل پارس اهواز راه اندازی شد. در حال حاضر شهرهای اهواز، آبادان، دزفول، شیبان، شوش، اندیمشک، گتوند و بهبهان به شبکه نسل 3 (3G) ایرانسل پیوسته اند و توسعه شبکه نسل سه و چهار در استان خوزستان ادامه دارد.

Irancell-Ahvaz

همچنین همزمان با راه اندازی رسمی این خدمات در مناطق تحت پوشش و به منظور دسترسی گسترده‌تر به خدمات LTE، مودم های باندپهن همراه ایرانسل با قابلیت پشتیبانی از فناوری‌های GPRS، EDGE، 3G و 4G به بازار عرضه شد. با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد محدودی از گوشی های تلفن همراه، قابلیت پشتیبانی از خدمات LTE را دارا می‌باشند، این مودم‌ها با هزینه کمتر امکان دسترسی به تمامی قابلیت‌های نسل چهارم را برای کاربران فراهم می‌سازند.

علاقه‌مندان برای دسترسی به خدمات نسل چهارم تلفن همراه لازم است سیم‌کارت‌ایرانسل فعلی خود را به Usim تبدیل نمایند و یا یک سیم کارت جدید نسل چهارم ایرانسل را خریداری کنند. تعویض سیم کارت فعلی ایرانسل به سیم Usim و یا خرید یک سیم کارت جدید نسل چهارم ایرانسل، استفاده از گوشی، تبلت و یا مودم با قابلیت پشتیبانی از نسل چهارم ایرانسل، اعمال تنظیمات لازم برای اتصال به شبکه باندپهن همراه ایرانسل از طریق تنظیم APN یا Access Point Name گوشی به mtnirancell بدون نیاز به هیچ مشخصه دیگر، اضافه کردن قابلیت LTE از طریق تنظیمات بخش cellular network و یا mobile network گوشی و حضور در مناطق تحت پوشش خدمات 4G ایرانسل، امکان اتصال و استفاده از خدمات نسل ۴ را برای کاربران فراهم می‌آورد.

گفتنی است سیم کارت های نسل چهار ایرانسل، به آسانی و بدون نیاز به برش، قابلیت تبدیل از سیم کارت معمولی به میکروسیم و نانوسیم را دارا هستند.مشترکین برای دریافت تنظیمات به صورت خودکار، میتوانند کددستوری #6*3*130* را از خط ایرانسل خود شماره گیری کنند تا ظرف چند لحظه، تنظیمات خودکار ویژه گوشی تلفن همراهشان ارسال شود. اطلاعات بیشتر در این خصوص به همراه راهنمای تصویری و ویدئویی لازم برای کاربران گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل‌های اپل iOs، آندروید، ویندوزفون، بلک بری، سیمبین، می‌گو و جاوا از طریق وبسایت ایرانسل به نشانی irancell.ir قابل مشاهده است.

هم اکنون بیش از 127 شهر کشور تحت پوشش خدمات نسل ۳ ایرانسل قرار دارند و توسعه پرشتاب ارتقا شبکه ادامه دارد. همچنین، ارائه خدمات نسل چهارم نیز در حال حاضر در شهرهای بزرگ و مراکز استانهایی نظیر اهواز، آبادان، دزفول، شیراز، مشهد مقدس، قم، قزوین، تبریز، تهران، ارومیه، کرج، همدان و بابل در دسترس میباشد و مناطق تحت پوشش به مرور توسعه می یابد. فهرست به روز مناطق تحت پوشش نسل های سوم و چهارم ایرانسل همواره از طریق وبسایت irancell.ir قابل مشاهده است.

گزارش لحظه به لحظه و زنده فارنت از این مراسم را می‌توانید از اینجا ببینید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. حیدری می‌گوید

    سلام البته گلایه ها قابل تعمیم به کلییت نیست وامرباتوجه به مناطق مختلف یک شهرویانوع گوشی و…متغیراست لذا بااین قاطعییت درهیج امری داوری نکنیم که تلاشهای زیادی درارتقاامورانجام شده تشکرحیدری ازاهواز

  2. abbas می‌گوید

    طرح های ایرانسل واقعا خیلی بی ارزش شده ابن در حالیه که دیگر اپراترها هم آنتن دهی شون بهتره هم ارزونترن.
    تمام مردم از شرکت ایرانسل تقاضا دارن کاری کنن که محبوبیتشون برگرده و طرح هاشون رو به قیمت قبل بکنن.
    اگه یادتون بیاد چند سال پیش شرکت نوکیا از سامسونگ رقابت گرفت و الان دکباره سامسونگ جلو زده همش هم بخاطر اینه که باید بروز بود و انعطاف پزیر.
    مطمعا باشید اگه ایرانسل این روند رو در پیش داشته باشه شکست میخوره.
    با تشکر

  3. رسول می‌گوید

    والا تو منطقه ما 3g همراه اول فعال نیست

  4. رسول می‌گوید

    والا هنوز که تو شهر ماه 3G زده نشده و در سایت ایرانسل در قسمت مناطق تحت پوشش 3G استان خوزستان فقط تیک گزینه GPRS در جلوی اسم شهر دزفول زده شده

    1. احمد می‌گوید

      آقا رسول بنظرم 3Gهمراه اول استفاده کن تفاوت رو حس میکنی..ایرانسل همش تبل تو خالیه..همراه اول خیلی بصرفه هست..تو بوشهر با همراه اول حداقل سرعتم 800کیلو بایت تا حداکثر 1100کیلو بایت استفاده کردم