پروژه صفر گوگل این بار سراغ اعلام حفره امنیتی مک پیش از رفع آن توسط اپل رفت

چندی پیش انتشار جزئیات یک حفره امنیتی در سیستم عامل ویندوز 8.1 مایکروسافت توسط گوگل در پروژه صفر این شرکت، جنجال‌برانگیز شد و مایکروسافت دلخوری خود از این موضوع را پنهان نکرد. حالا ظاهرا نوبت اپل است که زیر ذره‌بین امنیتی پروژه صفر گوگل برود.

0

بنابر گزارش‌های منتشر شده، واحد امنیتی پروژه‌ی صفر (Project zero) گوگل، حداقل دو حفره‌ی آسیب‌پذیری امنیتی در مک او اس ایکس را اعلام کرده‌اند که ممکن است به هکرها کمک کند کنترل مک شمارا به دست آورند.

این شرکت اعلام کرده که در ماه اکتبر به‌طور محرمانه به اپل در رابطه با این حفره‌ها هشدار داده است اما پس از اتمام مهلت معمول 90 روزه‌ی پروژه‌ی صفر جزییات آن را منتشر ساخته است.

سیاست عام اپل در این‌گونه موارد این است که تا هنگامی‌که راه‌حلی نیافته مشکل را تکذیب می‌کند. اما آرامش تقریبا نزدیک است؛ چراکه به گزارش imore از به‌روزرسانی جدید این سیستم‌عامل(10.10.2) انتظار می‌رود که بر مشکل این حفره‌های امنیتی فایق آید.

اما پرسش اصلی این است که آیا اپل می‌تواند این حفره‌ها را پیش‌ازاین که بدافزار نویسان بتوانند از آن‌ها برای مقاصد شوم خود استفاده کنند رفع نماید یا خیر!؟

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.