شایعه: کوالکام نسخه ویژه‌ای از اسنپ‌دراگون 810 را برای سامسونگ می‌سازد!

این روزها بحث داغ کردن یا نکردن چیپست اسنپ‌دراگون 810 شرکت کوالکام که از آن به عنوان چیپست اصلی مورد استفاده در پرچمداران اندرویدی سال 2015 یاد می‌شود به موضوع بحث اصلی طرفداران این گجت‌ها تبدیل شده است.

0

از سویی ال‌جی که از این چیپست در گوشی جب‌فلکس 2 خود استفاده کرده هر گونه مشکل داغ‌کردن این چیپست و تولید حرارت زیادی توسط آن را رد می‌کند اما از سویی دیگر سامسونگ تاکید دارد به علت همین مشکل قصد ندارد آن را در گلکسی اس 6 استفاده کند و از پردازنده‌های اگزینوس خود در این پرچمدار استفاده خواهد کرد اگر چه بسیاری ان را صرفا یک حربه تبلیغاتی سامسونگ برای جبران زمان پیش امده و جلو افتاده ال‌جی با عرضه جی‌فلکس 2 از سامسونگ می‌دانند.

اما حالا وال‌استریت ژورنال از این موضوع خبر داده‌ که کوالکام فصد دارد برای اینکه خیال سامسونگ را راحت کند یک نسخه آپدیت شده از Soc خود را برای سامسونگ بسازد و این چیپست‌ها را در اسفند ماه عرض خواهد کرد اگر چه این تاریخ برای گلکسی اس 6 سامسونگ که قرار است در اسفند ماه رونمایی شود کمی دیر به نظر می‌رسد.

snapdragon-810-chipset

این موضوع می‌تواند تائیدی بر این باشد که کوالکام خود از مشکل چیپست خود آگاه شده و آن را قبول دارد موضوعی که کوالکام پیش از این آن را کاملا رد کرده بود. به هر حال فروش گلکسی اس 6 سامسونگ به اندازه‌ای هست که بخواهد حرف یک شرکت بزرگ را تغییر دهد اگر چه هنوز کوالکام رسما این موضوع را تائید نکرده است.

چیپست اسنپ‌دراگون 810 شرکت کوالکام هم‌اکنون در برخی محصولات بازار به چشم می‌خورد اگر چه جی‌فلکس 2 ال‌جی اولین این محصولات است که تا یک هفته آینده در کره جنوبی عرضه خواهد شد اما گوشی‌ هوشمند بزرگ دیگری مانند فبلت می نات پرو شیائومی نیز این گوشی منعطف ال‌جی را در این موضوع و برخورداری از این چیپست همراهی می‌کنند و هر دو این شرکت‌ها وجود چنین مشکلی با اسنپ‌دراگون 810 را رد کرده‌اند.

اگر این خبر درست باشد هنوز مشخص نیست که این نسخه آپدیت شده از اسنپ‌دراگون 810 برای این دو گوشی وفادار به کوالکام نیز عرضه خواهد شد و یا تنها نسخه‌ای اختصاصی برای گلکسی اس 6 سامسونگ خواهد بود.

wsj

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.