مایکروسافت از کورتانا برای ویندوز 10 رونمایی کرد

مایکروسافت دستیار دیجیتال خود را به ویندوز 10 می‌آورد.

2

با این‌که شک نداشتیم مایکروسافت کورتانا را به ویندوز می‌آورد -کورتانایی که تا کنون فقط در ویندوز فون می‌زیست- بالاخره مایکروسافت رسما و از آن برای عموم رونمایی کرد و همچنین، چگونگی کارایی آن را نشان داد. کورتانا لحظاتی پیش در مراسم ویندوز 10 مایکروسافت روی سن رفت، و مورد تشویق حضار قرار گرفت!

در دسکتاپ ویندوز 10، کورتانا درست در کنار کلید استارت، به شکل یک جعبه‌ی جستجو قرار گرفته است. این باکس به شما اجازه می‌دهد که هم در اینترنت و هم در رایانه‌ی خودتان جستجو کنید. کورتا همچنین می‌تواند علاوه بر جستجوهای ساده، به مانند ویندوز فون اطلاعات پیچیده‌تری هم مانند وضعیت پروازهای روز به مقصد دلخواهتان را پیدا کند.

microsoft-windows-10-cortana-0011

کورتانا را همچنین می‌توانید برای ارسال و خوانش نامه‌های الکترونیکی خود، کنترل موسیقی و به راه اندازی نرم‌افزارها به کار بگیرید. نوتیفیکیشن‌ها هم به لطف این دستیار مهربان فعال هستند.

مایکروسافت همچنین تصاویری از کورتانا در دستگاه‌های کوچک‌تر به نمایش گذاشت. در این حالت، به جای این که کورتانا از نوار وظیفه ظاهر شود، کل صفحه را با یک تصویر سفید فرا می‌گیرد. هر آن‌چه که شما از کورتانا درخواست می‌کنید با حروف درشت روی صفحه نمایان می‌شوند و کلیدهای بزرگی هم وجود خواهند داشت که به راحتی بتوانید آن‌چه دستیار شما گمان می‌کند خواسته‌اید را تایید یا رد کنید. نمایش مایکروسافت از قابلیت‌های کورتانا در صفحات کوچک‌تر زیاد طول نکشید، اما به نظر می‌رسد شباهت زیادی به آن‌چه قبلا در ویندوز فون شاهد بودیم داشته باشد.

کورتانا در ماه‌های آینده برای کاربران آزمایش کننده‌ی ویندوز 10 عرضه می‌شود.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. بشر می‌گوید

    پس این خانومه که تو عکس اول هست ، تو بقیه عکسا چرا نیست ؟ :(((((

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اون خانومه (!) شخصیت Cortana توی سری بازی های ویدئویی Halo مایکروسافت هست. :)