5 لپ‌تاپ رونمایی شده در CES 2015 که شما را برای خرید یک لپ‌تاپ جدید وسوسه می‌کنند!

0

در شهر فرنگ نمایشگاه CES امسال، محصولات فوق‌العاده متنوعی عرضه شد و خریدار گیج و مبهوت می‌شد پولی را که به سختی به دست آورده صرف خرید کدام یک از آن‌ها کند؟ با فارنت همراه باشید تا به این سر و صدا خاتمه داده و 5 لپ‌تاپ برتر رونمایی شده در CES2015 را معرفی نماییم که مطمئنا شما را برای خرید یک لپ‌تاپ جدید وسوسه می‌کنند!

لپ‌تاپ Acer Chromebook 15

تا کنون کروم‌بوک‌ها را به عنوان لپ‌تاپ‌هایی دم دستی می‌شناختیم که به علت سبکی و ارزان بودنشان، کار راه‌انداز بودند و تا حد بر طرف کردن نیازهای اصلی مانند گشت و گذار در محیط وب، می‌شد روی آن‌ها حساب کرد.

acer-chromebook-15

اکنون ایسر کروم‌بوک 15 به میدان آمده تا اعلام کند اوضاع با گذشته فرق کرده است. صفحه نمایش بزرگ آن برای اکثر کاربران قابل قبول بوده و از فضای بیشتری برای کیبور و پد لمسی برخوردار است. اگر با سیستم عامل کروم مشکلی ندارید، این مدل تازه وارد می‌تواند تمام انتظارات شما از یک لپ‌تاپ را برآورده سازد.

ایسر کروم‌بوک 15 دو مدل مختلف دارد. اولی دارای رزولوشن صفحه نمایش 1366 در 767، پردازنده برادول سلرون است و رم 2 گیگا‌بایت و حافظه داخلی 16 گیگابایت دارد. لپ‌تاپ دومی آخرین نسخه دستگاه‌های اسپورت است که دارای صفحه نمایش فول اچ‌دی IPS، رم 4 گیگابایت و پردازنده Core i3 است. قیمت‌گذاری اولیه با 249 دلار شروع شده است که مربوط به مدل ابتدایی‌تر است و قیمت مدل پیشرفته‌تر هنوز مشخص نشده است.

لپ‌تاپ Dell Alienware 15

این بار لپ‌تاپ جدید شرکت دل با عنوان الین‌ ویر 15، به یکی از محبوب‌ترین محصولات این شرکت تبدیل شده است. خیلی از قابلیت‌های این لپ‌تاپ مشابه دیگر رقیبانش است و به مانند سایرین از امکاناتی چون: کارت گرافیک رده‌بالای ان‌ویدیا مدل GTX 980M، پردازده نسل پنجم و ظرفیت بالای رم برخوردار است. آن‌چه به این لپ‌تاپ تمایز می‌بخشد، تقویت‌کننده گرافیک است. این تقویت‌کننده، یک قطعه خارجی است که می‌تواند یک کارت گرافیک پی‌سی‌آی اکسپرس را تا توان 375 وات پشتیبانی کند. البته این قابلیت را قبلا در الین ویر 13 مشاهده کرده بودیم، اما درحال‌حاضر فقط در لپ‌تاپ‌های بزرگ‌تر قابل دسترس است.

alienware-15

این تقویت‌کننده گرافیک در قسمت کناری لپ‌تاپ قرار دارد و کیفیت گرافیک‌تان را تا حد گرافیک دسکتاپ‌های حرفه‌ای را بالا می‌برد. از آنجا که الین ویر با پنل4K عرضه شده ‌است، کارت گرافیک قدرتمندGTX 980 نیز برای نمایش تصاویرUltra HD به زحمت می‌افتد!

کاربران می‌توانند تقویت‌کننده گرافیک را به آسانی جدا کنند، و با این وجود با کیفیت مناسب به کارشان ادامه دهند اما هر زمان که نیاز به افزایش کیفیت نمایش تصویر داشتند می‌دانند که یک راهکار قدرتمند در خانه منتظرشان است و با اضافه کردن آن می‌توانید با استفاده از دنیای جذاب سخت‌افزار این لپ‌تاپ تجربه‌ای فوق‌العاده را داشته باشند. الین ویر15 قرار است با قیمت پایه 1199 دلار عرضه شود و در صورت تمایل به داشتن پنل 4K،200 دلار به قیمت پایه آن افزوده می‌شود.

لپ‌تاپ LaVie Z لنوو

لنوو لاوی زد لپ‌تاپی است که تا با آن سر و کله نزنید، درک مناسبی از آن نخواهید داشت. بار اولی که شرکت این لپ‌تاپ را به ما داد تا آن را امتحان کنیم، فکر کردیم اشتباها یک نسخه نمایشی توخالی را دریافت کرده‌ایم! اما وقتی سیستم روشن شد، فهمیدیم که با یک لپ‌تاپ بسیار سبک پیش رو هستیم که با وزن 642 گرم یکی از سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود محسوب می‌شود. لنوو لاوی زد حتی از دیگر لپ‌تاپ‌های سبک امسال، نظیر سامسونگ آتیو بوک9، دل XPS13 و مک‌بوک ایر نیز ورن کم‌تری دارد. این لپ‌تاپ به جای استفاده از پردازنده ضعیف Core M، دارای پردازندهIntel Core است و عمر باتری‌ آن به 8 ساعت می‌رسد.

lenovo-lavie-z

مدل پایین‌تر این محصول، HZ550 است که یک لپ‌تاپ تاشوی معمولی است در حالی‌که نسخه پیشرفته‌تر آن HZ750 با پردازنده‌ Core i7 مشابه لنوو یوگا است، لولایی که در مرکز لپ‌تاپ قرار دارد، آن را تبدیل به تبلتی با صفحه نمایش لمسی می‌کند. برخلاف بسیاری از محصولات رقیب، لاویوی زد به حدی سبک است که به راحتی می‌توان از آن به عنوان تبلت نیز استفاده کرد.

قیمت برآورد شده برای HZ550، حدود 1300 دلار و برایHZ750 حدود 1500 دلار است. البته ممکن است قبل از عرضه در قیمت نهایی تغییراتی ایجاد شود.

لپ‌تاپ Dell XPS13

لبه‌های صفحه نمایش! هیچ کس دوست ندارد دوباره آن‌ها را ببیند. هر کسی تلاش می‌کرد تا به بهترین شکل از شر لبه‌ها خلاص شود و تلویزیون‌های صفحه تخت وارد بازار شد. درحال‌حاضر، دستگاه‌هایی مانند اچ‌تی‌سی وان، ایسر مدلH236HL و سری سینما کلاس HDTV ال‌جی با به حداقل رساندن لبه‌ها، هنرنمایی خود را به اوج می‌رسانند. و بعد نوبت به لپ‌تاپ‌ها می‌رسد که برای حذف این لبه‌ها تلاش کنند.

dell-xps-13

XPS13 از تمام کامپیوترهای شخصی که تا کنون دیده‌اید، جذابتر است، به طوری که با یک نگاه اجمالی به صفحه نمایش لمسی 3200 در 1800 آن، جذابیت آن را درک خواهید کرد و حتی تعجب خواهید کرد که پیش از این چگونه با لپ‌تاپ‌هایی که لبه‌های صفحه نمایش عریضی داشتند کنار می‌آمدید! درون قاب این محصول، پردازنده‌ نسل پنجم Core i تعبیه شده است، البته پردازنده این محصول بسته به سفارش کاربر می‌تواند از نوعi3 تاi7 تغییر کند. رم مدل‌های این لپ‌تاپ 4 یا 8 گیگابایت بوده و دارای هارد دیسک256 گیگابایتی SSD است.

مدل Core i3 این لپ‌تاپ با قیمت 799 دلار آماده فروش است و در صورت سفارش پردازنده Core i7 و صفحه نمایش با کیفیت QHD+ این قیمت به 1899 دلار خواهد رسید.

لپ‌تاپ ATIV Book Blade 9 سامسونگ

طی چند سال گذشته، سامسونگ توانسته است به یکی از برترین سازندگان لپ‌تاپ تبدیل شود و اکنون، لپ‌تاپ جدید آن با عنوان سامسونگ آتیوبوک 9، تاییدی بر پیشرفت قابل توجه این شرکت است. هر چند که این لپ‌تاپ به سبکی لاوی زد نیست اما بسیار ظریف و باریک است و آمیزه‌ای از لوکس بودن و سبکی را در خود جای داده است. مدل استاندارد این محصول، دارای پردازنده جدید Intel Core M-5Y10C است که از انرژی باتری را تا 12.5 ساعت استفاده می‌کند.

samsung-ativ-book-9

دیگر امکانات این لپ‌تاپ شامل هارد دیسک 256 گیگابایتSSD ، صفحه نمایش ال‌ای‌دی WQXGA با وضوح 2560 در 1600، دو بلندگو با صدای دالبی فراگیر 10 واتی می‌شود. این بلندگوها امکان دادن گوش دادن به صدای بلند موسیقی در تمام طول روز را فراهم می‌کند.

آتیوبوک 9 قطعا در بازار اولترابوک یکی از مدعیان و رقیبان اصلی خواهد بود. قیمت آن از 1199.99 دلار شروع می‌شود و در صورت دوبرابرشدن حافظهRAM 1400 دلار به قیمت آن اضافه خواهد شد.

جمع‌بندی

با وجود این که در CES2015امسال لپ‌تاپ‌های متنوعی عرضه شد، از نظر ما این 5 لپ‌تاپ بهترین‌های این نمایشگاه بود.  در هر حال چنانچه اصراری برای خرید یک محصول سبک و کم وزن ندارید، یا به دنبال تلفن همراه برای اجرای بازی‌های سنگین نیستید و یا تنها گجتی ارزان قیمت برای وبگردی می‌خواهید، باز هم نمایشگاه امسال خواسته شما را برآورده ساخته است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.