با بهترین اپلیکیشن‌های اندروید برای نقاشی و طراحی آشنا شوید

هوشمند شدن هرچه بیشتر گوشی‌های همراه، باعث شده تا امکانات گوناگونی را شاهد باشیم، این امکانات جدید نحوه انجام بسیاری از کارهایی که در گذشته انجام می‌داده‌ایم را متحول کرده است.

3

برای نقاشی دیجیتال تنها به یک گوشی  یا تبلت اندرویدی و اندکی خلاقیت نیاز دارید، البته ناگفته نماند که نقاشی دیجیتال با گوشی‌های مجهزی نظیر گلکسی نوت با توجه به امکانات ویژه‌ای که برای این کار دارند بسیار راحت‌تر است اما این امر سایر دارندگان گوشی و تبلت‌های اندرویدی را از نقاشی دیجیتال محروم نمی‌کند و با تهیه قلم‌های دیجیتال مخصوص تعامل با صفحه نمایش دستگاه‌ اندرویدی خود، می‌توانید این ضعف را جبران کنید یا اینکه حتی بدون قلم و تنها با استفاده از انگشت با صفحه نمایش تعامل داشته و نقاشی بکشید.

با این حساب اگر فکر می‌کنید نقاش خوبی هستید و تاکنون حق شما را خورده‌اند، یکی از اپلیکیشن‌های معرفی شده زیر را انتخاب و استعداد خود را شکوفا کنید!

artflow

۱. ArtFlow

این اپلیکیشن‌ تعامل بسیار خوبی با قلم‌های دیجیتال موجود در بازار نظیر انویدیا داریکت استایلوس و قلم اس‌ پن (S Pen) سامسونگ دارد اما همانطور که گفتیم بدون قلم نیز می‌توان تنها بوسیله انگشت از اپلیکیشن‌های نقاشی بهره گرفت. از ویژگی‌های مثبت ArtFlow می‌توان ۷۰ قلم‌موی مختلف به همراه امکان لایه گذاری بر روی تصاویر تا ۱۶ لایه، قابلیت Undo (بی‌اثر کردن فرمان صادر شده) و redo (برگشتن به یک مرحله عقب‌تر) بی‌نهایت، ایجاد تصویر با رزولوشن ۴۰۹۶ در ۴۰۹۶ (این مورد به فضای ذخیره‌ سازی زیادی نیاز دارد.) را ذکر کرد. نسخه اولیه این اپلیکیشن‌ رایگان است اما برای دسترسی به امکانات بیشتر می‌توانید نسخه ArtFlow Pro را خریداری نمایید.

Painter Mobile

۲. Painter Mobile

شرکت Corel ید طولایی در نرم‌افزارهای طراحی دارد و اینبار با عرضه Painter  Mobile سعی داشته تا مجموعه‌ اپلیکیشن‌های طراحی خود را کامل کند. علاوه بر ابزارهای رایج و مورد نیاز می‌توانید از افکت‌های به خصوص، قابلیت نقاشی symmentry، چرخش قاب نقاشی با دو انگشت، استفاده کرده و به بیشتر از ۲۰ لایه دسترسی داشته باشید. جالب اینجاست که Corel دست و دلبازی به خرج داده و اپلیکیشن‌ نقاشی نسخه موبایل خود را به صورت رایگان عرضه کرده است اما جهت دسترسی به امکانات حرفه‌ای‌تر نظیر قلم‌موهای بیشتر و ذخیره فایل در قالب PNG و PSD باید نسخه حرفه‌ای آنرا به قیمت ۴.۹۹ دلار خریداری نمایید.

Silk Paint

۳.   Silk paints drawing

ابزار نقاشی که در اینجا معرفی خواهیم کرد با سایرین تفاوت دارد و به کمک قلم‌های به خصوص آن می‌توانید تصاویر خلاقانه‌ای ایجاد کنید. از طرف دیگر می‌توانید فرآیند خلق تصویر خود را ذخیره کرده و از آن به عنوان تصویر پس‌زمینه زنده (Live wallpaper) استفاده نمایید. این اپلیکیشن‌ نیز کاملا رایگان می‌باشد.

Sketch Book

۴.  SketchBook Express

در اینجا به معرفی یکی از اپلیکیشن‌های شرکت معروف Autodesk می‌رسیم که در نسخه دسک‌تاپ آنرا با نام SketchBook می‌شناسیم. در SketchBook Express تمام قلم‌موهای نسخه دسک‌تاپ را به همراه ۴ حالت طراحی، بیشتر از ۲۰ حالت مختلف برای ترکیب لایه‌ها، امکان بزرگ‌نمایی تا ۲۵۰ درصد و بسیاری امکانات جالب دیگر را شاهد هستیم. استفاده از این اپلیکیشن‌ هیچ‌ محدودیتی ندارد و کاملا رایگان است.

Kaleidoscope

۵.  Magic Paint Kaleidoscope

این اپلیکیشن به طراحان اجازه می‌دهد به صورت کاملا رایگان با استفاده از قلم‌موهای مختلف و ۸ لنز زیبابین متفاوت، تصاویر خود را به صورت عکس‌های ایجاد شده با زیبابین طراحی کنند. جالب اینجاست تصاویری که به صورت زیبابین تهیه شده‌اند به صورت متحرک قابل بازبینی‌ هستند.

LayerPrint

۶.  LayerPaint

همان‌طور که از نام این اپلیکیشن پیداست، امکانات ویژه‌های برای کارکردن با لایه های مختلف در هنگام طراحی در LayerPaint تعبیه شده است. امکانات اولیه این اپلیکیشن طراحی، کاملا رایگان است اما کاربران حرفه‌ای برای دسترسی به تمامی ویژگی‌های آن باید ۲.۹۹ دلار برای خرید آن هزینه کنند. البته با توجه به امتیاز خوب این نرم‌افزار (۴.۴ از ۵) اگر طراح حرفه‌ای هستید مطمئن باشید از خرید آن ضرر نمی‌کنید.

Clover paint

۷. Clover Paint

در اینجا نیز با یک نرم‌افزار ارزشمند دیگر طرف هستیم. اگر طراح حرفه‌ای هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما نگاهی به قابلیت‌های Clover Paint بیاندازید. قلم‌موهای حرفه‌ای در کنار مکانیزم لایه‌های پیشرفته، کلید‌های از پیش تعریف شده و ایجاد فایل‌های PSD از ویژگی‌های بارز این اپلیکیشن ۵.۹۹ دلاری هستند.

Sand Draw

۸.  Sand Draw

اپلیکیشن طراحی که در اینجا معرفی می‌کنیم با سایرین تفاوت دارد و همانطور که از نام آن پیداست طرح‌های واقع گرایانه شنی ایجاد می‌کند. نسخه رایگان این اپلیکیشن ویژگی‌ به خصوصی ندارد اما نسخه خریداری شده آن امکاناتی نظیر اضافه کردن تصویر دریا به طراح‌های شنی کشیده شده و یا افزودن صدف و صخره‌های را به نقاشی دارد.

Sketch Master

۹.  Sketch Master

در اینجا با اپلیکیشنی پر طرفدار طرف هستیم که بیشتر از ۱ میلیون بار دانلود و نصب شده است. رابط کاربری آسان، قلم‌موهای متفاوت، انتخاب رنگ‌های مختلف، لایه‌گذاری بینهایت در تصاویر، تنظیم شفافیت طرح‌های کشیده شده، بزرگ‌نمایی تا میزان ۳۰۰۰ درصد را می‌توان از ویژگی‌های این نرم‌افزار رایگان و محبوب ذکر کرد.

My Paintings

۱۰. My Paints

معرفی اپلیکیشن‌های طراحی اندرویدی خود را با نرم‌افزار My Paints به پایان می‌رسانیم، این ابزار نقاشی به کاربر امکان طراحی بر روی عکس‌های گرفته شده با دوربین گوشی موبایل را می‌دهد و  در صورت تمایل می‌توانید فرآیند طراحی خود را مجدد اجرا کرده و یا به اصطلاح Replay نمایید. نسخه خریداری شده My Paints قلم‌موهای متنوع و امکانات بیشتری را در اختیار طراحان قرار می‌دهد.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. مهدی می‌گوید

    سلام دوستان
    ارت فلو فوق العاده اس
    همه جا رایگانه من نسخه کاملش رو پیدا کردم از دست ندید :

    http://www.dl.farsroid.com/app/ArtFlow-Unlocked-1.5.255(www.farsroid.com).apk

    این ویدئو رو هم ببینید بد نیست چه کارایی باهاش میشه کرد :))))))

    http://www.dl.farsroid.com/tr/ArtFlow-Unlocked(www.farsroid.com).mp4

    تشکر فارنت

  2. Qq می‌گوید

    Sketch برنامه سونی هم خیلی خوبه.
    بهتراز clover paint هستش.

  3. علی می‌گوید

    Infinite Painter هم اپ خوبیه.
    راستی محل قرار گیری عکسها اگه بعد از عنوان باشه بهتر نیست. تشکر