جنگ باگ‌ها؛ گوگل یک مشکل امنیتی دیگر ویندوز مایکروسافت را منتشر کرد!

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش گوگل بر اساس پروژه‌ای با نام Project Zero دست به انتشار حفره امنیتی در ویندوز 8.1 زد که در مقابل با واکنش تند مایکروسافت روبه‌رو گردید، اما به نظر می‌رسد این داستان به این زودی‌ها به پایان نخواهد رسید زیرا بخش تحقیقات امنیت گوگل به‌تازگی دو حفره امنیتی جدید در ویندوز را منتشر کرده که احتمالاً در بسته به‌روزرسانی مایکروسافت برای ویندوز به آن‌ها توجه نشده است.

2

گوگل در سیستم رمزگذاری حافظه‌ای CryptProtectMemory مخصوص سیستم‌های عامل ویندوز ۷ و ۸.۱ باگ امنیتی جدیدی کشف کرده و توضیح داد که بر اساس طرح Project Zero خود ۹۰ روز به مایکروسافت زمان داده که این حفره امنیتی را برطرف کند و هم‌اکنون با پایان یافتن این زمان، آن را به‌صورت عمومی معرفی می‌کند. یکی از این حفره‌ها کاملاً جدی است٬ به‌طوری که هکر با استفاده از آن می‌تواند هم در ویندوز 7 و هم در ویندوز 8.1 نفوذ کند، اما مورد دیگر چندان در ویندوز 8 جدی نیست و گفته می‌شود فقط مربوط به نسخه 7 است.

به گفته گوگل، این حفره امنیتی در تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۴ شناسایی شده و همان زمان مایکروسافت را از وجود آن مطلع ساخته و  اعلام کرده که اگر طی دوره زمانی ۹۰ روز مشکل را برطرف نگردد، اطلاعات مربوط به آن به‌صورت عمومی منتشر می‌شود. این دومین باری است که گوگل در یک ماه اخیر کدهای مرتبط با باگ‌های مهم امنیتی ویندوز را منتشر می‌کند.

بعضی از کارشناسان این اقدام گوگل را در حمایت از کاربران توصیف می‌کنند، اما عده‌ای منتشر کردن باگ‌های مذکور را به خطر انداختن استفاده‌کنندگان از ویندوز می‌دانند. مایکروسافت برای رفع مشکلی که چند هفته پیش توسط گوگل کشف شده بود، برای آخر ماه جاری برنامه‌ریزی کرده که وصله‌های امنیتی مهمی را منتشر سازد. حال با توجه به اینکه در وصله‌های مذکور مشکل جدید برطرف نخواهد شد، باید منتظر وصله‌هایی در ماه فوریه باشیم.

digitaltrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. سعید می‌گوید

    مایکروسافت هم باید ۲-۳ تا از حفره های مهم امنیتی اندروید رو رو کنه! اون ویت ببینیم گوگل واسه آپدیتش چیکار میتونه بکنه!

    1. صالح می‌گوید

      اگه میتونست میکرد داداشم. هیچ کسی نیست به همین راحتی ها حریف گوگل بشه. حفره که نریخته همین جوری بیاد دو سه تاشو مایکروسافت رو کنه!