با اپلیکیشن جدید و کارآمد مترو تهران آشنا شوید

گروه فرداد جدیدا اپلیکیشن رایگان کارآمدی را برای آی‌او‌اِس و اندروید منتشر کرده‌است که به‌کمک امکانات خوبش بدون‌شک تاثیر مثبتی بر حمل‌ونقل عمومی مترو شهر تهران خواهد‌گذاشت. در ادامه با فارنت همراه باشید تا نگاهی به این اپلیکیشن جدید داشته باشیم.

4

امروزه یافتن افرادی که از وضعیت ترافیک و مشکلات رفت‌و‌آمد شهری ناراضی نباشند کار بسیار دشواری است اما اینجاست که باید با هوشمندانه‌ترین روش‌ها از اتلاف وقت تا حدامکان جلوگیری کنیم. خبر خوش اینکه اینبار هم گجت‌های دوست‌داشتنی‌مان به کمک ما آمده‌اند!

به ساده‌ترین شکل اگر بخواهیم این برنامه را معرفی کنیم، کاملا به نیاز کاربران توجه شده‌است! به دنبال نزدیک‌ترین ایستگاه مترو هستید؟ مسیر دقیق مترو و محل‌های توقفش را روی نقشه میخواهید مشاهده نمایید؟ یا تنها به دنبال زمان‌بندی حرکت می‌گردید؟! این اپلیکیشن تمامی این امکانات را با چندید ویژگی دیگر درخود گنجانده‌ است.

در اولین استفاده، طراحی گرافیکی تخت و رنگی برنامه نظرتان را جلب خواهدکرد که علاوه بر زیبایی خاص، از به‌جودآمدن پیچیدگی و سردرگمی کاربر نیز جلوگیری شده. اطلاعات و اسامی ایستگاه‌ها به‌صورت دقیق در بخش “فهرست ایستگاه‌ها” که در هنگام باز شدن برنامه نمایان می‌شود، قرار داده شده‌است. اینجا برای مطلع شدن از امکانات هر ایستگاه و هم‌چنین زمان‌بندی لحظه‌به‌لحظه حرکت قطار، کافیست ایستگاه موردنظر را لمس کنید تا به صفحه مخصوص آن ایستگاه وارد شوید . در صفحه باز شده دقیقا مشخص شده که ایستگاه موردنظر دارای امکاناتی همچون سرویس‌بهداشتی، فوریت‌های‌پزشکی، عابربانک، پارکینگ، اغذیه‌فروشی و غیره می‌باشد یا خیر. هم‌چنین خطوط اتوبوس و تاکسی و اماکن مهم اطراف ایستگاه نیز در صفحه‌اش ذکر شده‌است.

اگر از بالای صفحه سمت راست، آیکون منو را انتخاب کنید به فهرست بخش‌های مختلف برنامه وارد خواهید شد. metro_app_2s

دومین بخش که یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این برنامه به‌شمار می‌رود، امکان “مسیریابی” می‌باشد که به دو طریق قابل انجام است. اگر می‌خواهید از ایستگاه‌هایی که در مسیرتان قرار دارند باخبر شوید کافیست مبدا و مقصد خود را در پنجره “براساس ایستگاه” وارد نمایید تا برنامه با جستجو تمامی ایستگاه‌هایی که مترو در بین آن دو مسیر توقف خواهد داشت را نشان دهد! در اینجا برنامه امکان تشخیص خودکار مبدا کاربر از طریق مکان فعلیش را داراست. اما اگر از روش دوم “براساس مکان” جستجو کنید، می‌توانید مقصد موردنظر را وارد نمایید تا برنامه آدرس دقیق نزدیک‌ترین ایستگاه‌ را به مکان مقصد نشان دهد! این ویژگی بسیار کلیدی و کاربردی به‌نظر می‌رسد که مشکل خیلی‌ها را حل خواهد کرد و به کمک افراد پرمشغله خواهد آمد. metro_app_4s

به‌جز دو بخش “لیست ایستگاه‌ها” و “مسیریابی” ، این برنامه امکان نمایش مسیرها و ایستگاه‌ها روی نقشه را نیز دارد که اگر به بخش “نزدیک‌ترین ایستگاه” وارد شوید، روی نقشه پیش‌فرض دستگاهتان، محل شما نسبت به مسیر حرکت مترو نشان داده خواهد شد (تصویر سمت راست در پایین) که در این بخش نیز می‌توانید برای وارد شدن به صفحات خاص ایستگاه‌ها آنها را لمس کنید. در آخرین بخش “نقشه” نیز بصورت کامل اسامی تمامی ایستگاه‌ها با تفکیک منظم رنگی آورده شده‌است (تصویر سمت راست در پایین).metro_app_3s

این اپلیکیشن رایگان و کم‌حجم را هم‌اکنون می‌توانید برای اندروید از کافه بازار، مایکت یا گوگل‌پلی و برای آی‌او‌اس از اپ‌استور اپل دانلود نمایید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. همایون می‌گوید

    دیگه دوران این برنامه های استاتیک گذشته!
    برنامه علاوه بر محیط زیبا و کاربر پسند باید به نوغی به دیتا بیس های اون سرویس دهنده دسترسی داشته باشه.
    تو این دوره زمونه برنامه در صورتی می تونه موفق باشه که آنلاین به دیتابیس هائی وصل باشه.
    مثلن :
    – این برنامه باید آنلاین می تونست رسیدن قطار به ایستگاه مورد نظر رو نشون بده… اگه حطی مشکل داره من دیگه به سمت ایستگاه نرم یا ….
    این لازمه اش همکاری مترو با این تیم برنامه نویسیه.
    – و مثلن خرید آنلاین شارژ کارت مترو از طریق گوشی و انتقال اون خرید به شکل فیزیکی به کارت مترو از طریق nfc گوشی…
    دو تا پیشنهاد توپ دادم الان هر شرکتی بود ما رو استخدام میکرد برای این پیشنهادات :))))

  2. ABTiN می‌گوید

    ویندوزفونش چی شد ؟؟؟؟

  3. EhsanMody می‌گوید

    به شخصه، یکی از بهترین برنامه های ایرانی هستش که تاحالا دیدم :)
    رابط کاربری زیبا سرعت و البته کارایی بالا :)
    کاملا مشخصه که یک تیم حرفه ای هستند :)

  4. مهرداد می‌گوید

    سلام
    یکی از بهترین رابط های کاربری رو داره که من در برنامه هی اایرانی دیدم اما نمیدونم شاید مشکل از اینترنت من باشه که اطلاعات رو گاهی اوقات خیلی دیر پردازش می کنه. گوشیم وان M7