یازده قابلیت که می‌توانست Mi Note و Mi Note Pro شیائومی را بهتر کند!

با مشاهده دستگاه‌های هوشمند قدرتمند     Mi Note/Pro شیائومی، نقاط قوت متعدد این فبلت‌ها باعث خواهد شد جای هیچ انتقادی باقی نماند.

2

Mi Note از صفحه‌نمایش 5.7 اینچی 2.5D با رزولوشن 1920×1080 پیکسل به همراه پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون بهره می‌برد. بدنه فلزی این دستگاه نیز از اندازه 0.27 اینچ بهره می‌برد.

Mi Note شیائومی نیز بر روی کاغذ از مشخصاتی بهره می‌برد که آن‌را به یکی از قابل تحسین‌ترین فبلت‌های چینی مبدل کرده است. این فبلت از صفحه‌نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن 2560×1440 پیکسل بهره می‌برد که تراکم 515 پیکسل در هر اینچ را به دنبال خواهد داشت. این دستگاه هوشمند از تراشه 64 بیتی اسنپ دراگون 810 به همراه 4 گیگابایت رم از نوع LPDDR 4 بهره می‌برد.

هر دو فبلت یادشده مشخصه‌های عالی را در دل خود جای داده‌اند اما مطمئنا مشتاقان گوشی‌های هوشمند جدید، همواره نظراتی سوای نظرات شرکت‌های سازنده این فبلت‌ها و طرز فکری متفاوت دارند. در ادامه به 11 قابلیتی اشاره خواهیم کرد که جای خالی آن‌ها در این دو فبلت هوشمند احساس می‌شود.

NFC

عدم استفاده از تکنولوژی NFC در پرچمدار جدید برند شیائومی که سودای رقابت با اپل و سیستم‌هایی نظیر Apple Pay را دارد کمی عجیب به نظر می‌رسد. همان‌طور که متوجه شدید این دو فبلت هوشمند از قابلیت استفاده بر روی ترمینال‌های پرداختی بدون تماس بی‌بهره خواهند بود. مطمئنا هیچ راهی نیز برای استفاده از تگ‌های NFC توسط این دو فبلت وجود ندارد.

Near-field-connectivity رادیو اف‌ام

Mi Note/PRO دستگاهی هوشمند با قابلیت‌های ویژه برای دوستداران موسیقی است. استفاده از یک DAC و دو آمپلی‌فایر با قابلیت پشتیبانی از هدفون‌های 1000 دلاری نشان از برنامه‌ریزی ویژه شیائومی برای این فبلت‌های هوشمند دارد اما عدم وجود رادیو اف‌ام ممکن است برای برخی ناامیدکننده به نظر برسد.

FM-Radio

 پورت مادون‌قرمز

تعبیه این قابلیتِ جزئی اما کاربردی و توانایی کنترل دستگاه‌های تصویری و تلویزیون‌ها می‌توانست این دو فبلت را بیش از پیش جذاب‌ کند.

 Infrared-port.jpg

 

 

درگاه مموری‌کارت

64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی پرسرعت Emmc 5.0 برای اکثریت کاربران، کافی به نظر می‌رسد. این شرکت به نوعی با عدم تعبیه شکاف مموری کارت قصد ترغیب کاربران به استفاده از سرویس‌های آنلاین خود را نیز داشته است. با این اوصاف امکان بهره‌گیری از مموری‌کارت جهت افزایش این فضا قابلیتی کاربردی به نظر می‌رسد.

Micro-SD-slot

چراغ هشدار

هیچ چراغی برای اعلام هشدارها در این دستگاه‌ها تعبیه نشده است. این بدان‌معناست که راه‌حلی برای آگاهی از تماس‌های ازدست‌رفته و یا پیامک‌هایی که متوجه دریافت آن‌ها نشده‌اید وجود ندارد.

Notification-light

شارژ بی‌سیم

اگرچه شارژ بی‌سیم از سرعت پایینی برخوردار بوده و پد‌ها/استیشن‌های مخصوص این نوع شارژ نیز قیمت پایینی ندارند اما استفاده راحت از آن‌ها همچنان لذت‌بخش است.

Qi-Wireless-charging

باتری با ظرفیت بیشتر

با توجه به بهره‌گیری از تراشه اسنپ‌دراگون 810 ( با هشت‌هسته و فرکانس کاری 2.7 گیگاهرتز)، صفحه‌نمایش بزرگ Quad-HD، سه تراشه صوتی و دوربین قدرتمند به نظر می‌رسد با استفاده از باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی تنها برای یک‌روز شارژ داشته باشید.

A-bigger-battery

مدنظر داشته باشید که نوت پرو ضخامتی کمتر از آیفون 6 پلاس دارد و به همین دلیل شیائومی از قابلیت Qualcomm Qucik Charge 2.0 بهره برده است تا بتوانید باتری دستگاه را در کمتر از 30 دقیقه از 0 به 60 درصد برسانید و به نوعی به مقابله با ظرفیت کم باتری بپردازید.

 حفاظت در برابر آب و گردوغبار

پرچمداران جدید برندهای مختلف از قابلیت مقاومت در برابر آب و گردوغبار بهره می‌برند اما در کمال تعجب Mi Note/Pro از این قابلیت بی‌بهره‌اند. به نظر می‌رسد تنها راه موجود، افزایش دقت در استفاده از این دو دستگاه باشد!

 Water-and-dust-protection

 دوربین جلوی معمولی

شیائومی گام‌های مثبتی در بهبود دوربین دستگاه‌های جدید خود برداشته و در همین راستا از دوربین 4مگاپیکسل اولتراپیکسل اچ‌تی‌سی به عنوان گزینه‌ای معقول در فبلت خود بهره گرفته اما استفاده از دوربین 8مگاپیکسل می‌توانست این فبلت‌ها را به گزینه‌هایی مناسب‌تر برای گرفتن عکس‌های سلفی مبدل سازد. با توجه به عملکرد نه‌چندان مناسب دوربین جلو در اچ‌تی‌سی وان (M8)، بهبود این قابلیت بیش از پیش جلب توجه می‌کند.

Regular-front-cam

طراحی زنده‌تر

مطمئنا کاربران دستگاه‌های هوشمند موافقند که طراحی ساده و بی‌آلایش هنگامی که از حد خود فراتر رود می‌تواند خسته‌کننده و ملال‌آور شود. این موضوع به خوبی در Mi Note/Pro مشاهده می‌شود.

Livelier-design

مهندسی این فبلت، ستودنی اما طراحی می‌توانست کمی بهتر شود. با توجه به بهره‌گیری از اینترفیس رنگارنگ و زیبای MIUI، بهره‌گیری از طراحی سخت‌افزاری زیباتر می‌توانست تناسب بیشتری ایجاد کند.

قابلیت استفاده از قلم هوشمند

خرده‌گرفتن از این فبلت به علت عدم تجهیز به قلم هوشمند شاید کمی سخت‌گیرانه به نظر برسد اما تجهیز دستگاه‌های سری نوت سامسونگ به قابلیت S-Pen باعث خواهد شد جای خالی این‌گونه قلم‌ها بر روی فبلت‌هایی با ابعاد Mi Note/Pro بیش از پیش احساس شود.

Stylus-functionality

 Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. حمید می‌گوید

    شرکتهای چینی استاد سرقت ایده و طرحند! تو این شرکتها اثری از نوآوری و خلاقیت دیده نمیشه پس نباید خیلی از اینکه محصولاتشون اکثرا کپی کاری و یا بی کیفیتن تعجب کرد!

  2. Ehsan می‌گوید

    عملکرد نه چندان مناسب HTC M۸؟؟؟؟؟؟؟دیگه ازین این بهتر یه دوربین جلو عملکرد نداره،دوربین جلوی M8 بهترینه…