مایکروسافت گوشی های هوشمند لومیا 532 و 435 را معرفی کرد

اگر اخبار مرتبط با دنیای ویندوز فون را پیگیری کرده باشید بدون شک اطلاع دارید که تا اواسط سال 2015 هیچ پرچم‌دار جدیدی مبتنی بر این سیستم‌عامل معرفی نخواهد شد، اما مایکروسافت دست روی دست نزاشته و امروز از دو عضو جدید خانواده لومیا با نام‌های لومیا ۴۳۵ و لومیا ۵۳۲ رونمایی کرد.

0

هرچند انتظار می‌رود دنیای سیستم‌عامل‌های موبایلی در تابستان با معرفی ویندوز 10 شاهد تغییرات اساسی شود، اما بر اساس شایعات گذشته تا آن زمان نباید منتظر معرفی پرچم‌دار جدیدی مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون باشیم.

به نظر می‌رسد مایکروسافت نیز قدم جای پای نوکیا گذاشته و علاقه خاصی به عرضه محصولاتی با قیمت پایین دارد، در همین راستا امروز از دو گوشی هوشمند لومیا با پسوند 532 و 435 رونمایی کرد. در ابتدای امر این نکته را باید یادآور شویم که هر دو عضو جدید میان رده هستند و نباید انتظار مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ای از آن‌ها داشت. با این حال لومیا ۴۳۵ و لومیا ۵۳۲ که قیمت بسیار کمی دارند، از طراحی خوبی نیز بهره گرفته‌اند و ما را به یاد طراحی گوشی‌های نوکیا X می‌اندازند.

لومیا ۴۳۵ ارزان قیمت‌ترین گوشی از خانواده لومیا بوده و قیمت آن تنها ۶۹ یورو است. این گوشی هوشمند در دو نسخه یک و دو سیم کارته عرضه خواهد شد و از سیستم‌عامل ویندوز فون ۸.۱ آپدیت لومیا دنیم بهره می‌برد. لومیا ۴۳۵ از صفحه‌نمایشی ۴ اینچی با وضوح تصویر WVGA و چگالی تصویر ۲۳۳ پیکسل در هر اینچ استفاده می‌کند. مایکروسافت در این محصول از پردازنده دو هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۲۰۰  با فرکانس کار ۱.۲ گیگاهرتز به کار گرفته که در کنار 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهد.

Lumia435_Marketing_2_DSIM

 

 

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری ارزان‌ترین گوشی خانواده لومیا می‌توان به دوربین اصلی ۲ مگا پیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و  f/2.7، دوربین دوم  ۰.۳ مگا پیکسلی با وضوح VGA و f/2.7، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت، پشتیبانی از نسل سوم شبکه مخابراتی (3G)، پشتیبانی از شبکه‌های ۹۰۰ مگاهرتز، ۱۸۰۰ مگاهرتز و ۱۹۰۰ مگاهرتز، پخش صوتی و تصویری پیشرفته از طریق بلوتوث A2DP نسخه ۱.۲ و باتری ۱۵۶۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

مایکروسافت امروز علاوه بر معرفی ارزان‌ترین لومیا، از گوشی هوشمند دیگری با نام لومیا ۵۳۲ رونمایی کرد که همانند لومیا ۴۳۵ یک میان رده محسوب می‌شود. این گوشی نیز در دو نسخه تک و دو سیم کارته به بازار عرضه خواهد شد و قیمتی در حدود ۷۹ یورو دارد.

Microsoft-Lumia-532-620x551

لومیا ۵۳۲ تقریبا دارای مشخصات سخت افزاری مشابه لومیا ۴۳۵ داشته که از جمله آنها می توان به صفحه نمایش ۴ اینچی WVGA با رزولوشن ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل و چگالی تصویر ۲۳۳ پیکسل در هر اینج، بهره گیری از تراشه 4 هسته ای اسنپ‌دراگون ۲۰۰ با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز، یک گیگابایت حافظه رم، 8 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی، دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و f/2.4، دوربین دوم ۰.۳ مگاپیکسلی با وضوح VGA و f/2.7 و باتری ۱۵۶۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

به گفته مایکروسافت لومیا ۵۳۲ و لومیا ۴۳۵ در رنگ‌های سبز روشن، نارنجی روشن، سفید و مشکی از اواسط بهمن در بازارهای آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و اروپا عرضه خواهند شد. گفتن این نکته خالی از لطف نیست که با خرید این محصولات 30 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ابری وان درایو به مدت یک سال به رایگان دریافت خواهید کرد.

wmpoweruser    wmpoweruser

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.