گوگل به زودی از یک سیستم مترجم صوتی همزمان رونمایی می‌کند

حدوداً یک ماه پیش بود که مایکروسافت قابلیت ترجمه همزمان صوتی را به اسکایپ آورد و در آن از دو زبان انگلیسی و اسپانیایی پشتیبانی می‌شد. حالا به‌نظر می‌رسد گوگل هم تلاش‌هایی جدی را در دستور کار قرار داده تا این قابلیت را در سیستم خودش محقق سازد.

0

به گزارش نیویورک تایمز، گوگل به‌زودی نسخه‌ای جدید از اپلیکیشن Google Translate خود را برای اندروید عرضه خواهد کرد که در آن قابلیتی تعبیه شده تا به‌صورت خودکار صحبت‌کردن در زبان‌های محبوب را تشخیص دهد و آن را به متن تبدیل کند. البته این قابلیت هم‌اکنون هم در این اپلیکیشن وجود دارد ولی این به‌روزرسانی به آن قدرت بیش‌تری می‌بخشد و برخی ایرادات آن را نیز برطرف خواهد کرد.

اگر تابستان سال گذشته را به‌یاد آورید، گوگل در آن زمان گفت که به‌زودی نسخه‌ای را منتشر خواهد کرد که قابلیت ترجمه‌ی بی‌تأخیر و تقریباً بدون اشکال را ارائه دهد؛ یعنی چیزی که هم‌اکنون شاهد آن هستیم.

google translate ios

مطمئناً مطالب گفته شده تمام آن چیزی نیست که گوگل در آینده‌ی نزدیک از آن رونمایی خواهد کرد؛ به‌طوری‌که نیویورک تایمز این نکته را ذکر می‌کند که گوگل به‌زودی سرویسی ارائه خواهد کرد که از طریق آن می‌توان با نگه داشتن دوربین گوشی هوشمند به سمت علائم موجود در خیابان‌‌ها که البته به زبان دیگری هستند، ترجمه‌ی زنده‌ی آن‌ها را روی صفحه مشاهده کرد.

طبق آماری که از طرف گوگل منتشر شده است، اپلیکیشن Translate این شرکت بیش از 100میلیون بار روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی نصب شده است که اکثرشان به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کنند. در طرف دیگر این سرویس ماهیانه 500 میلیون کاربر فعال دارد که در پلتفرم‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند.

همان‌طور که خودتان هم دریافته‌اید، شاهد رشد روزافزون استفاده از این سرویس هستیم که یقیناً استفاده‌ی بیش‌تر از آن می‌تواند بر دقت آن بیفزاید و شاید در آینده‌ی نزدیک حتی شاهد ترجمه‌ی صوتی همزمان در این سرویس شرکت گوگل باشیم.

به امید این‌که زبان شیرین فارسی هم از این قابلیت‌ها بی‌بهره نماند؛ چراکه چندی پیش گوگل قابلیت تبدیل گفتار به نوشتار فارسی را هم فراهم کرد که این امر امیدهای ما را برای پشتیبانی بهتر افزایش می‌دهد.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.