۱۰ لانچر برتر اندروید عرضه شده در سال ۲۰۱۴

در سال گذشته میلادی شاهد تغییرات عمده در برنامه‌های لانچر مخصوص سیستم‌عامل اندروید بودیم. در کنار تغییرات مثبت و به‌روز‌رسانی‌های انجام گرفته بر روی لانچر‌های قدیمی مانند Nova,Apex,Go شاهد اضافه شدن لانچر‌های جدید با شکل و شمایل و البته کارایی متفاوت بودیم.

1

لانچر‌های سبک و کم‌حجم به عنوان یکی از مطلو‌ب‌ترین دسته لانچرهای موجود با استقبال بیشتری مواجه شدند و حجم آن‌ها به چیزی در حدود یک مگابایت نیز رسید. شرکت گوگل لانچر مستقل خود را وارد پلی‌استور کرد و از سوی دیگر نوکیا نیز لانچر جدیدی به نام Z را آماده استفاده نمود.

در ادامه به بررسی بهترین لانچرهای اخیر با قابلیت‌های ویژه مانند بهره‌گیری از توانایی ارتباط با شبکه‌های اجتماعی، سرعت بالا، حجم کم و نهایتا رابط گرافیکی مجهز به سیستم تشخیص زمان و مکان خواهیم پرداخت.

 

Google Now Launcher

شرکت گوگل مدت‌ها بر روی لانچر Google Now که پیش از این با نام Google Experience شناخته می‌شد برنامه‌ریزی و تحقیق انجام می‌داد. در ابتدای امر این لانچر برای تعدادی مشخص از دستگاه‌های موجود عرضه شد و نهایتا برای همه دستگاه‌ها از طریق پلی‌استور به صورت رایگان عرضه شد.

google now launcher

بهترین مشخصه این لانچر را باید دسترسی‌ سریع و آسان به Google Now/Google Search برشمرد. اگر دستگاه شما سازگاری کامل با این لانچر داشته باشد، پس از نصب، Google Now به طور دائمی به قسمت سمت چپ صفحه‌نمایش پیش‌فرض شما افزوده خواهد شد. در صورتی که نیاز به دسترسی به گوگل سرچ دارید کافی است با گفتن عبارت Ok Google بر روی صفحه‌نمایش اصلی گوشی، این برنامه را اجرا کنید. این لانچر می تواند هوم‌اسکرین لانچر جاری شما را نیز وارد برنامه خود کند.

 

Nokia Z Launcher

در سال جاری شاهد حضور لانچر‌های متنی برای سیستم‌عامل اندروید بودیم. در حال حاضر لیست لانچر‌هایی با این قابلیت شامل Aviate,EverythingMe,Terrain,Firefox Launcher,Cover می‌باشد اما نوکیا نیز با برنامه Z Launcher خود وارد این کارزار شده است. این برنامه در حال حاضر از طریق پلی استور گوگل قابل دریافت است.

nokia z launcher

همانند دیگر لانچرهای متنی، نوکیا زد لانچر نیز به رهگیری برنامه‌های شما می‌پردازد تا الگوریتمی از نوع، میزان و زمان استفاده آن‌ها بدست آورد، پس از این فرایند میان‌برهایی در زمان‌های مختلف روز برای دسترسی به برنامه‌های مرتبط درنظر گرفته می‌شوند. به نظر می‌رسد نوکیا زد تنها به زمان روز بسنده کرده و مانند لانچرهای Cover و Aviate، موقعیت مکانی را برای ایجاد میان‌برها مدنظر قرار نمی‌دهد.

قابلیت جالب این لانچر قابلیت Scribble بوده که عملکردی مانند Google Gesture Search داشته و با رسم یک حرف بر روی صفحه‌نمایش، می‌توانید از برنامه‌ها و مخاطبینی که با آن حرف آغاز می‌شوند بهره ببرید.

 

Apus Launcher

آیا تاکنون تجربه استفاده از یک لانچر سبک را بر روی گوشی اندرویدی خود داشته‌اید؟ APUS لانچری است که علاوه بر کم‌حجم بودن بسیار سریع بوده و از طریق گوگل پلی قابل دریافت است. توسعه‌دهنده این برنامه متذکر می‌شود که این برنامه تنها یک‌مگابایت حجم داشته که چندین برابر کمتر از حجم لانچرهایی مانند NOVA,GO و یا APEX می‌باشد.

APUS-Launcher

علاوه بر این، ادعایی در زمینه سرعت دوبرابری در تغییر صفحه‌نمایش به چشم می‌خورد. مطمئنا نمی‌توان انتظار داشت قابلیت‌هایی همانند لانچرهایی با رابط کاربری تا دندان مسلح را مشاهده کنیم.

APUS برنامه‌ها، پوشه‌ها، میان‌برها و ویجت‌ها را بر روی صفحه‌نمایش قرار می‌دهد و دراور، تنظیمات اولیه و قابلیت‌های ارتباطی را در نوار هشدارها قرار می‌دهد. می‌توانید به دسته‌بندی برنامه‌ها در قالب پوشه‌های هوشمند و قابلیت جستجوی آن‌ها از طریق خود لانچر بپردازید.

به طور خلاصه اگر به دنبال لانچری سبک برای استفاده روزمره هستید APUS یکی از بهترین گزینه‌های موجود است.

 

EverythingMe Launcher

این برنامه نیز با قابلیت‌های هوشمندانه سعی‌ می‌کند به پیشگویی برنامه‌های مورد نیاز شما در زمانی خاص بپردازد. این برنامه به طور هوشمندانه‌ای آرایه‌هایی از برنامه‌های مرتبط خلق می‌کند که در اکثر موارد 9 برنامه از هر 10 برنامه نمایش داده شده به درستی مرتبط هستند.

everything.me-luancher-5

این برنامه از قابلیت‌های زمانی مکانی بهره برده و به عنوان مثال برنامه‌های مرتبط با اخبار را به محض بیدارشدن شما در صبح‌هنگام به نمایش گذاشته و در مواقعی که در دفتر کار خود هستید برنامه‌های مرتبط با امور اداری را نمایش خواهد داد. حتی می‌توانید رستوران‌های پیشنهادی و خیابان‌های مناسب برای پیاده‌روی را مشاهده کنید.

این برنامه با گذشت زمان بهتر و بهتر شده اما متاسفانه قابلیت‌های شخصی سازی آن محدود هستند.

 

Aviate

بازهم به سراغ یک لانچر مجهز به قابلیت‌های تشخیص زمان و مکان خواهیم رفت. این برنامه همانند Google Now به نظر می‌رسد و البته به قابلیت تغییر پنل صفحه‌اصلی به صورت دینامیک تجهیز شده که لقب Spaces را به خود گرفته است. می‌توانید قابلیت کلکسیون برنامه یا لیست الفبایی را نیز امتحان کرده و حتی از نحوه مرتب‌سازی براساس مکان‌های مجاور بهره ببرید.

aviate-launcher

این لانچر یکی از مینیمالیست‌های موجود در لیست ما بوده که به رابط کاربری مدرن و کاملا خلوت نیز تجهیز شده است.

 

Terrain Home

این برنامه نیز با قابلیت‌های مشابه Google Now بر روی پلی‌استور قرارگرفت اما کارت‌های بیشتری برای نمایش اطلاعات مورد نیاز شما در یک نگاه تدارک دیده شده‌اند. این لانچر به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا تجربه اندروید شما را ساده‌تر و جمع‌جورتر کند و همه برنامه‌ها و قابلیت‌های مورد نیاز شما را در یک‌جا گردآوری کند.

terrain-home-cover

Terrain Home از سه پنل خانگی بهره می‌برد که اولین آن همانند صفحه اندروید خالص می‌باشد. صفحه موجود در سمت چپ با رابط کاربری همانند کارت‌های Google Now و نهایتا یک صفحه دیگر در سمت راست با یک دراور برنامه با قابلیت جستجو از طریق آن قراردارند.

این لانچر بسیار ساده بوده و البته نسبت به برنامه‌ای مانند Aviate قابلیت انعطاف بیشتری دارد. این برنامه مدعی است هیچ تاثیر منفی بر روی باتری دستگاه شما ندارد.

 

UR Launcher

این برنامه که تنها چندروز از زمان انتشار آن می‌گذرد از قابلیت‌های حداقلی و البته وزن کم برخوردار است. این لانچر باعث خواهد شد با سرعت بیشتری به برنامه‌های خود دسترسی داشته باشید و البته برنامه‌های مودر نیاز را در نوار ابزاری قراردهید. برنامه‌ها بر اساس پروفایل‌هایی که حالت‌های UR نامیده می‌شوند مرتب‌سازی می‌شوند و بر اساس فعالیت‌های شما سازمان‌دهی می‌شوند. برنامه‌های مورد نیاز شما درست در زمان دلخواه نمایش داده می‌شوند. این حالت‌ها براساس فعالیت‌های شما، موقعیت مکانی و البته قابلیت‌های شخصی‌سازی تغییر می‌یابند.

ur launcher

UR Launcher به بخشی به نام برنامه‌های پیشنهادداده شده تجیهیز شده که می‌توانید پیش‌نمایشی از برنامه‌های درنظر گرفته شده برای هر حالت را مشاهده کنید و به برنامه‌هایی که نزدیک به زمان انتشار هستند پیش از دیگران دسترسی داشته باشید. جستجو از طریق وب، نتایج مورد نیاز شما را فیلتر می‌کند و نهایتا این نتایج بر اساس برنامه‌هایی که بیش از دیگران استفاده می‌کنید طبقه‌بندی می‌شوند.

علاوه بر قابلیت‌های یادشده، پس‌زمینه‌های اچ‌دی و پک‌های زیبا از آیکون‌ها نیز تزیین‌کننده دستگاه شما خواهند بود و شما می‌توانید از پس‌زمینه‌های جداگانه‌ای برای هر حالت بهره ببرید.

 

Blur

این برنامه‌ که از سوی توسعه‌دهنده برنامه‌هایی مانند Talon Twitter و برنامه مدیریت پیامک EvolveSMS منتشر شده به عنوان طرحی جدید در حوزه لانچرهای اندرویدی به شمار می‌‌آید. این برنامه از ویژگی‌های منحصر به‌فرد برای استفاده هماهنگ با برنامه‌های جانبی برخوردار بوده و در عین حال جالب‌ترین محتویات موجود برای یک لانچر مانند ویجت، متن، آیکون و دیگر موارد اینچنینی برای آن تدارک دیده شده‌اند.

blur launcher

قابلیت‌ مخفی کردن برنامه‌ها و امکان نمایش شمارش پیامک‌های خوانده نشده نیز مدنظر قرارگرفته‌اند. قابلیت OK Google نیز در این لانچر فعال است.

 

Flow Home

اگرچه این لانچر به صورت آزمایشی ارائه شده اما مملو از خلاقیت و ابتکار است. به عنوان مثال می‌توان از سیستم‌ ویژه ویجت‌های این برنامه سخن گفت. این برنامه قابلیت نمایش فیدهای مرتبط با شبکه‌های اجتماعی را به طور گسترده پوشش داده و آن‌ها را بر روی صفحه‌نمیش قرارخواهد داد. با استفاده از این برنامه می‌توانید هماهنگی لازم با توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام، Tamblr و نهایتا Feedly و یا حتی Reddit را داشته باشید.

flow home

 

Zero Launcher

این برنامه در ماه اکتبر منتشر شد و به روز‌رسانی ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. این برنامه تنها یک مگابایت حجم داشته اما با این وجود از قابلیت‌ها وافکت‌های مختلف سه‌بعدی، انیمیشن‌ها و قابلیت‌های نمایش شفاف برخوردار است. این برنامه در بازه زمانی 0.2 ثانیه اجرا شده و به تم‌های رایگان متعددی نیز مزین شده است.

ZERO-Launcher

در کنار این قابلیت‌ها می‌توانید از پس‌زمینه‌های اچ‌دی و آیکون‌ها نیز بهره ببرید و به راحتی بین آن‌ها سوئیچ کنید. با استفاده از قابلیت پاک‌سازی رم نیز می‌توانید به اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها سرعت ببخشید.

 

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حسام می‌گوید

    برای کسایی که هواووی و لنوو دارن پیشناد میشه چون واقعا رابط کاربری بدرد نخوری است