رونمایی از جوراب هوشمند Sensoria در CES 2015

گجت های پوشیدنی روزبه‌روز در حال وارد شدن به زندگی ما هستند و به نظر می‌رسد تا چند سال آینده باید منتظر لباس‌هایی تمام هوشمند باشیم. در نمایشگاه CES امسال شاهد رونمایی از گجت های پوشیدنی زیادی از جمله کیف، کفش و حتی انگشتر هوشمند بودیم، اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید یک شرکت آمریکایی در نمایشگاه CES 2015 از جوراب هوشمندی به نام Sensoria رونمایی کرده است.

0

فناوری استفاده شده در این جوراب بدین صورت است که سه پد نزدیک به کف پا قرار می‌گیرند و می‌توانند سرعت و نحوه قدم زدنتان را در شرایط مختلف زیر نظر بگیرند. در بافت این جوراب از رشته‌های الکتریکی استفاده شده که در بالای ساق پا در داخل یک نوار قرار می‌گیرند، در این نوار سنسورهای منحنی شکل مختلفی شبیه دستبند هوشمند Nike FuelBand قرار داده شده‌ است. به گفته شرکت سازنده، باتری این محصول در هر بار شارژ تا 6 ساعت می‌تواند انرژی دستگاه را تأمین نماید.

Sensoria

سنسورهای به کار گرفته شده در این جوراب از طریق اپلیکیشن مخصوص به آن که هم‌اکنون برای گوشی‌های مبتنی بر  iOS، اندروید و ویندوز فون عرضه شده، می‌تواند نقش یک مربی کامل صوتی را برای شما ایفا نماید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این جوراب دارای ویژگی خاصی به نام “جاکفشی” است که با آنالیز میزان ضربات وارد شده به کفش، زمان تعویض آن را به شما گوش زد می‌کند.

سنسورهای داخل این جوراب به‌مرور زمان دقت خود را از دست خواهند داد و خود کمپانی تولیدکننده فقط تا ۳۵ بار شستشو آن‌ها را تضمین می‌کند. قیمت یک جفت از این جوراب‌ها چیزی حدود  ۱۹۹ دلار (تقریباً 600 هزار تومان) است، البته به ازای هر 3 جفت خرید، یک جفت هدیه خواهید گرفت.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.