ساعت اختصاصی ال‌جی برای آئودی از سیستم عامل Open webOS به جای اندروید ویر بهره می‌برد

ال‌جی و شرکت خودرو سازی آئودی ساعت هوشمندی را در نمایشگاه CES 2015 عرضه کرده‌اند که هوش از سر علاقه‌مندان فناوری‌ می‌برد. این دو شرکت هنوز بر سر اسم محصول جدید خود به توافق نرسیده‌اند و در حال حاضر این ساعت هوشمند بدون نام است اما از اسم این ساعت که بگذریم نکته جالب توجه دیگر این است که علی‌رغم انتظار این محصول از سیستم‌عامل Android Wear استفاده نمی‌کند.

0

از قرار معلوم ال‌جی قصد دارد روی پای خود بایستد و سیستم‌عامل webOS را که بر پایه لینوکس طراحی شده در ساعت هوشمند جدید خود به کار گیرد. سیستم‌عامل webOS توسط ال‌جی از شرکت اچ‌پی خریداری شده است. متاسفانه ساعت مشترک ال‌جی و آئودی هنوز در مراحل نمونه اولیه به سر می‌برد اما باز هم از نگاه اول می‌توان برداشت کرد که اپلیکیشن‌های مستقل زیادی را می‌توان بر روی آن نصب نمود.

lg-audi-watch-webos-13m

وب‌سایت اندروید سنترال توانسته نگاهی نزدیک‌تر به این ساعت هوشمند بیندازد. از قرار معلوم برای باز نمودن لیست اپلیکیشن‌ها کافی است دکمه وسط صفحه نمایش ساعت را فشرده و به گزینه‌های مختلفی نظیر شماره‌گیر تلفن، نرم‌افزار ارسال پیامک، تقویم، ایمیل و ابزار اختصاصی سلامتی ال‌اجی (LG Health) دسترسی پیدا کرد.

lg-audi-watch-webos-6

همانطور که گفتیم این ساعت محصول مشترک ال‌جی و آئودی می‌باشد و با این حساب کاملاً طبیعی است که اپلیکیشن‌های کنترل قسمت‌های مختلف خودروهای آئودی را نیز در آن شاهد باشیم. از طرف دیگر ال‌جی نیز سعی داشته تا برای این ساعت هوشمند سنگ‌تمام گذاشته و ابزارهای یادداشت صوتی و پیدا کردن گوشی همراه هوشمند را در کنار قابلیت Remote Shutter در این ساعت تعبیه کرده است. ال‌جی سعی داشته با به کارگیری سیستم‌عامل webOS عملاً نیاز به گوشی همراه را در این ساعت منتفی کند.

lg-audi-watch-webos-12

دکمه بالای ساعت هوشمند نیز منوی دایره‌ شکلی را باز می‌کند که میزان دریافت سیگنال، مصرف باتری و اطلاعات دیگری را در خصوص ساعت نمایش می‌دهد.
جالب اینجاست که این ساعت شباهت‌هایی نیز با برادر ناتنی خود G Watch R شرکت ال‌جی دارد، برای مثال نماد دقیقه در کنار ساعت به زیبایی هک‌شده است و اینکه طراحی قلاب نگه‌دارنده بند ساعت نیز مشابه طراحی شده است.

lg-audi-watch-webos-18

در قسمت پشت ساعت نیز جزئیات دیگری نظیر ضدآب بودن و استفاده از یاقوت کبود و هم چنین به کارگیری فولاد ضد زنگ در طراحی ساعت ذکر شده است. با تمام این موارد جای افسوس دارد که ال‌جی و آئودی هنوز نامی برای ساعت هوشمند خود انتخاب نکرده‌اند؛ اما از آنجایی که مدل این ساعت LG-W120L می‌باشد می‌توان حدس زد که نام ال‌جی دبلیو (LG W) گزینه‌ مناسبی باشد.

به ظاهر این ساعت زیاد اشاره کردیم، اما در خصوص سخت‌افزار سخن زیادی به میان نیامد چرا که پردازنده کوالکام MSM8626 که در بیشتر ساعت‌هوشمند به خدمت گرفته شده در این محصول جدید نیز استفاده شده است. متاسفانه هیچ اشاره‌ای به تاریخ عرضه این ساعت هوشمند نشده و امیدواریم ال‌جی هر چه سریعتر سنگ‌های خود را با آئودی وابکند و شاهد این ساعت هوشمند زیبا در بازار باشیم.

androidcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.