تراشه‌های جدید کوالکام برای استفاده در لامپ‌های توسعه‌دهنده اینترنت اشیا

شرکت کوالکام در اقدامی جالب دست به تولید ماژول‌های تراشه‌ای برای چراغ‌های روشنایی زده تا شرکت‌های دیگر به واسطه این محصول بتوانند قابلیت اینترنت اشیا را به دستگاه‌های تولیدی خود بیاورند.

0

این ماژول که در نمایشگاه CES 2015 معرفی شد راهکاری را برای استفاده در دستگاه‌های مختلف به شرکت‌ها خواهد داد تا به راحت‌ترین شکل ممکن، محصول خود را وارد شبکه اینترنت کنند!

تاکنون تولید چراغ‌هایی با توانایی استفاده در شبکه در انحصار شرکت فیلیپس بوده اما اخیرا شرکت‌هایی مانند Belkin و Elgato نیز وارد این بازار شده‌اند.

محصول جدید کوالکام با همکاری شرکت Lifx تولید خواهد شد و نهایتا در شبکه‌ای مجهز به پلتفرم ALLSeen/ALLJoyn قابل استفاده خواهد بود. در گذشته نیز کوالکام از این پلتفرم در قالب یک تراشه ویژه برای ارتباط دستگاه‌های مختلف از اسپیکرها تا قاب عکس بهره برده بود.

این لامپ به هیچ‌گونه رابطی جهت برقراری ارتباط نیاز نداشته و مستقیما بر روی شبکه وای‌فای قرارخواهد گرفت. انتظار می‌رود این محصول تا پایان سال جاری میلادی برای استفاده عموم روانه بازار شود.

Pocket-lint

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.