رونمایی از ZenFone 2 ایسوس؛ اولین گوشی هوشمند با 4 گیگابایت رم!

ساعتی پیش شرکت ایسوس کنفرانس خبری خود را در نمایشگاه CES 2015 برگزار کرد و محصولات جدید خود را معرفی نمود. در کنار گوشی هوشمند زن‌فون زوم که اولین گوشی هوشمند با برخورداری از زوم اپتیکال است این شرکت از زن‌فون 2 خود به عنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به 4 گیگابایت رم رونمایی کرد.

1

زن‌فون 2 اگر چه از نظر طراحی تغیر آنچنانی نسبت به نسل قبلی خود که سال گذشته معرفی شد ندارد اما از نظر تغییرات سخت‌افزاری شاهد بهبود قابل توجهی هستیم.

زن‌فون 2 ایسوس از پردازنده 4 هسته‌ای 64 بیتی اتم Z3580 اینتل، 4 گیگابایت رم، صفحه نمایش 5.5 اینچی IPS فول‌اچ‌دی با تراکم پیکسلی 403 پیکسل در هر اینچ ، 16، 32 و 64 گیگابایت حافظه داخلی به همراه باطری 3 هزار میلی‌آمپرساعتی برخوردار است که ایسوس مدعیست با این مشخصات فنی نسبت به نسل قبلی خود هفت برابر سریعتر عمل می‌کند. زن‌فون 2 ایسوس همچنین از یک دوربین 5 مگاپیکسلی در قاب جلو و یک دوربین 13 مگاپیکسلی در قاب پشتی برخوردار است.

zenfone-2-Display

در مورد طراحی شاهد چیز چندان جدیدی نیستیم. ایسوس در یک تقلید آشکار از دکمه‌های پشتی مانند جی 3 ال‌جی و از شیارها و منافذ بلندگو مانند پرچمداران هواوی در قاب پشتی خود بهره برده اما در هر صورت حاشیه باریک 3.3 میلیمتری در زن‌فون 2 نسبت ابعاد صفحه نمایش به قاب جلویی را تا 72 درصد افزایش داده تا زن‌فون 2 با وزن 170 گرمی خود و ابعاد 152.5 در 77.2 در 10.9 خوش‌دست‌تر و زیباتر به نظر برسد.

Zenfone-2-metallic-finish

با بررسی مشخصات فنی این گوشی هوشمند ، قابل توجه‌ترین و شاخص‌ترین نکته در مشخصات آن که هر دوستدار فناوری را به وجد می‌اورد این است که زن‌فون 2 در یکی از نسخه‌های خود از 4 گیگابایت رم دوکاناله بهره می‌برد که تاکنون در میان گوشی‌های هوشمند عرضه شده به بازار دیده نشده است و این می‌تواند نقش به‌سزایی در کارآیی این گوشی هوشمند مخصوصا در انجام چندین کار به صورت همزمان یا همان مولتی‌تسکینگ داشته باشد.

اگر چه می‌توان انتظار داشت که باقی شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند پیش از عرضه رسمی این گوشی به بازار و در کنگره جهانی موبایل بارسلون پرچمداران خود را با همین مقدار رم به بازار عرضه کنند اما خب ایسوس کاری کرد که این عنوان اولین باری زن‌فون 2 این شرکت ثبت شود و این اولین‌ها مطمئنا سهم بسزایی در بازاریابی محصولات شرکت‌ها دارند.

asus

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. وحید می‌گوید

    من سه ماهه این گوشی رو خریدم
    خیلی شیک و پرسرعت و خوشدسته
    100 در100 ازش راضیم