سری جدید تلویزیون‌های فوق اولترا اچ‌دی 4K شارپ؛ اشباع شده از پیکسل!

این روزها واژه‌ها و مفاهیمی مانند “کیفیت بالا”، “فوق‌العاده” و پیشوندهایی اینچنینی در واژه‌هایی مانند “High Definition”,”Ultra HD” به مرور زمان جای خود را به واژه‌هایی جدید می‌دهند. واژه‌های جدیدی که مترادف با پیشرفت تکنولوژی هستند.

0

در تازه‌ترین نام‌گذاری، شرکت شارپ از عنوان Beyond 4K Ultra HD TV برای محصول جدید خود بهره برده است. استفاده از واژه Beyond، مترادف با استفاده از 66 میلیون زیرپیکسل است که شارپ عنوان کرده 42 میلیون بیش از مقدار استفاده شده در تلویزیون‌های 4K Ultra با رزولوشن 4320×7680 پیکسل می‌باشد.

این شرکت با استفاده از تکنولوژی که “تقسیم پیکسل” خوانده توانسته به چینین رقمی دست‌یابد. این تعداد پیکسل به معنای امکان مشاهده تعداد رنگ بیشتر بوده که البته با توجه به کمبود محتوای موجود برای این تلویزیون‌ها، جای تامل دارد.

 

این تلویزیون می‌تواند برای افراد حرفه‌ای و یا دارای مشاغل مرتبط با تصاویر ویدئویی و البته کسانی که قصد دارند یکی از لوکس‌ترین تلویزیون‌های موجود را در منزل داشته باشند هیجان‌انگیز باشد. از سوی دیگر این محصول نشان می‌دهد تلویزیون‌های 4K نه تنها پایان راه تکنولوژی در این حوزه نبوده بلکه شروعی برای آن هستند.

شرکت شارپ همچنین خط تولید محصولات 4K خود را با معرفی مدل‌هایی مانند UB30,UE30,UH30 گسترش داد. مدل UB30، دستگاه ارزان‌تر موجود در این مجموعه بوده که با قیمت پایه 750 دلار و در اندازه‌های 43،50،55،60 اینچ به بازار عرضه خواهد شد. دو نسخه یادشده دیگر نیز از پلتفرم اندروید تی‌وی بهره برده و در اندازه‌های بزرگ‌تر 60،70 و 80 اینچ به بازار عرضه خواهند شد.

 

Gizmodo

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.