اینتل بالاخره از نسل پنجم پردازنده‌های خود با مصرف بهینه و توانایی بالا رونمایی کرد

Broadwell نامی آشنا در رسته محصولات شرکت اینتل است که از ماه‌ها پیش عنوان آن بر سر زبان‌ها بوده است. مهاجرت این شرکت بزرگ حاضر در بازار تراشه‌های رایانه‌ای به سمت محصولات 14 نانومتری باعث شده معرفی جدیدترین محصولات حاضر در خط تولید این پردازنده‌ها کمی به تعویق بیفتد اما امروز همه این تاخیرات مرتفع و نهایتا نسل پنجم پردازنده‌های این شرکت برای استفاده در رایانه‌ها آماده شده است.

0

بهبود عملکرد در استفاده از باتری از 20 تا 30 درصد که مرتبط با استفاده از تراشه‌های Haswell بوده باعث شده یک پردازنده 15 وات معمولی Broadwell در مقایسه با نسل‌های پیشین خود چیزی در حدود 90 دقیقه بیشتر بتواند در امر پخش محتویات ویدئویی مورد استفاده قرارگیرد.

اولین عضو خانواده Broadwell سال گذشته و تحت عنوان برند Core M معرفی شد و این سری از سوی Krik Skaugen به عنوان محصولاتی خاص برای استفاده در دستگا‌ه‌های دو در یک مانند گجت‌هایی که نه تبلت هستند و نه لپ‌تاپ و در واقع ترکیبی منحصر به فرد از این دو هستند مدنظر قرارگرفت.

Broadwell-1

امروز شرکت اینتل اعلام کرد 14 پردازنده جدید تحت لوای طراحی‌های Core i3,i5,i7 اضافه شدند و البته محصولاتی جدید نیز در دسته Pentium و Celeron قرارخواهند گرفت. این اولین بار در تاریخ شرکت اینتل است که این شرکت همه قسمت‌های مرتبط با خط تولید پردازنده‌های خود را به یک‌باره ارتقا می دهد. اگر منصفانه به این قضیه نگاه کنیم دستگاه‌های کنونی مجهز به پردازنده‌های Core M هنوز به شکل انبوه وارد بازار نشده‌اند بنابراین می‌توان امروز را به عنوان سرآغازی برای خط تولید Broadwell عنوان کرد.

این محصولات جدید تا 37 درصد جمع‌وجورتر شده‌اند اما اکنون 35 درصد ترانزیستور بیشتر در آن‌ها قابل استفاده است که معادل رقم 1.3 میلیارد می‌باشد. بنابرگفته اینتل، رندرینگ سه‌بعدی تا 22 درصد بهبود یافته و کارایی در زمینه رمزگذاری ویدئویی نیز تا 50 درصد ارتقا یافته است. در قسمت گرافیکی تراشه‌ها شاهد بهبودی کم‌نظیر هستیم و گزینه پخش بی‌سیم به نام WiDi اکنون قادر است تصاویر ویدئوی 4K را به راحتی به اشتراک بگذارد.

BroadwellGraphics1

مهم‌ترین نکته در زمینه این معرفی جدید، دستگاه‌هایی هستند که به واسطه استفاده از این خط تراشه‌ها قابل تولید خواهند بود. این دستگاه‌ها قادر خواهند بود بازار لپ‌تاپ‌ها را با تحولی عظیم روبرو کنند. علی‌رغم بهبود کارایی، همچنان تمرکز بر روی میزان توان مصرفی و بهبود قابلیت‌های جابجایی متمرکز خواهد بود.

شرکت اینتل پیش‌بینی می‌کند لپ‌تاپ‌ها، دستگاه‌های دوکاره، تبلت‌ها، دستگاه‌های قابل تبدیل و حتی رایانه‌های رومیزی به زودی از نسل جدید این تراشه‌ها بهره ببرند. این محصولات در حجمی وسیع به زودی روانه بازارخواهند شد.

 

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.