سری جدید لپ‌تاپ‌های ایسر و لپ‌تاپی با دوربین ۳ بعدی با حسگر حرکتی

ایسر قرار است در نمایشگاه Ces 2015 که تنها چند ساعت با افتتاح آن فاصله داریم، از لپ‌تاپ‌های ارتقا داده‌شده‌ی زیادی رونمایی کند. یکی از این محصولات لپ‌تاپ V 17 Nitro با یک دوربین ۳ بعدی با حسگر حرکتی خواهد بود.

0

سنسور عمیق به کار رفته در لپ‌تاپ V 17 Nitro، به شما اجازه می‌دهد که بازی‌ها و برنامه‌هایی تحت پوشش نرم‌افزار این دوربین را با حرکات دست به‌جای کیبورد و یا گیم‌پد اجرا کنید. با استفاده از این دوربین شما می‌توانید چهره خود و یا اشیا اطراف خود را اسکن کرده و به‌جای شخصیت‌های بازی قرار دهید و یا اینکه از آن‌ها پرینت سه‌بعدی بگیرید.

دو اپلیکیشن که از آن‌ها می‌توان در Aspire V 17 Nitro استفاده کرد، 3DMe app و بازی Greek-themed Warrior Wave هستند که شما تنها با حرکات بدن می‌توانید شخصت های آن را کنترل کنید. البته جز اضافه شدن دوربین مذکور، نباید انتظار پیشرفت سخت‌افزاری دیگری در این سری از لپ‌تاپ‌های ایسر باشیم. بر همین اساس مدل 17 اینچی این سری، از پردازنده‌ی cor i7 اینتل با فرکانس کار ۲.۵ گیگاهرتز، کارت گرافیک GeForce Gtx 860 با ترکیب (۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت) و حافظه ذخیره سازی یک ترابایت برخوردار است.

علاقه‌مندان به V 17 Nitro، نیاز نیست زمانی زیادی را برای خرید آن صبر کنند، زیرا بر اساس اطلاعات شرکت سازنده، این محصول از اواخر ماه جاری در بازار موجود خواهد بود، البته هنوز  مشخص نیست که دوربین  Intel RealSense 3D camera تا چه حد به قیمت اصلی لپ‌تاپ اضافه کرده است.

اگر از دوربین شگفت‌انگیز V 17 Nitro راضی نشده‌اید، باید بگوییم که دیگر سیستم‌های ارتقا یافته از این شرکت نیز به‌زودی رونمایی خواهد شد. لپ‌تاپ هیبریدی Aspire R 13  و اولترابوک Aspire S7 دیگر محصولاتی از ایسر هستند که از نسل پنجم پردازنده‌های اینتل (Broadwell) در آن‌ها استفاده‌ شده است، بدین ترتیب باید منتظر افزایش سرعت و از طرفی افزایش عمر باتری این دستگاه‌ها باشیم.

طبق گفته ایسر با این ارتقا سخت‌افزاری، لپ‌تاپ‌هایی با صفحه‌نمایش‌های ۱۰۸۰p، می‌توانند در حالت آماده به کار باتری تا 10 ساعت به فعالیت ادامه دهند. این عمر مفید باتری در لپ‌تاپ‌هایی با نمایشگرهایی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل حدود 8 ساعت خواهد بود. به دنباله‌ی این تغییرات، ایسر قول داده است که تبلت Switch 12 را نیز به پردازنده‌ی Core M مجهز کند.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.