5 نوع گوشی هوشمند که در دنیای ویندوز فون یافت نمی‌شوند اما اندرویدی‌ها از آن بهره‌مندند!

در مقایسه سیستم‌عامل اندروید با ویندوزفون، بعضا مشاهده می‌شود گستره پوشش محصولات برخوردار از سیستم‌عامل محبوب مایکروسافت در مقایسه با سیستم‌عامل گوگل محدودتر است.

3

به عبارت دیگر حداقل 5 حوزه و یا دسته‌بندی وجود دارند که در صورتی که سیستم‌عامل انتخابی شما اندروید باشد، حق انتخاب بیشتری در مقایسه با زمانی که سیستم‌عامل انتخابی شما ویندوزفون باشد خواهید داشت. در ادامه به بررسی این طیف از دستگاه‌ها خواهیم پرداخت.

دستگاه‌های ویندوزفونی ارزان‌قیمت با قابلیت‌های متوسط!

اگرچه دستگاه‌های ارزان‌قیمت ویندوزفونی در بازار تنوع خوبی دارند اما به هیچ‌وجه نمی‌توان این دستگاه‌ها را در معادله هزینه در قبال کارایی با دستگاه‌های اندرویدی مقایسه کرد.

Theres-no-ultra-cheap-Windows-Phone-handset-to-offer-nice-mid-range-features.

به عنوان مثال در قاره آسیاه Xiaomi Redmi 1S از صفحه‌نمایش 4.7 اینچی با رزولوشن اچ‌دی، پردازنده اسنپ دراگون 400 چهارهسته‌ای، یک گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی قابل افزایش از طریق مموری کارت برخوردار است و قیمت آن نیز کمتر از 100 دلار است. در مقام مقایسه، گوشی‌های ویندوزفونی با قیمت کمتر از 100 دلار، از صفحه‌نمایش‌هایی با رزولوشن پایین (معمولا WVGA)، پردازنده‌‌های ضعیف‌تر ( مانند اسنپ دراگون 200) و در اکثر اوقات رم 512 مگابایتی بهره می‌برند.

دستگاه‌های ویندوزفونی ضد آب

تنها یک دستگاه ضدآب مجهز به سیستم‌عامل ویندوزفون 7 به نام Fujitsu Toshiba IS12T در سال 2011 روانه بازار شد اما چنین گزینه‌ای دیگر در ویندوزفون 8 و یا 8.1 مشاهده نشد. در مقام مقایسه دستگاه‌های ضد آب اندرویدی تنوع زیادی در رده دستگاه‌های ارزان‌قیمت تا پرچمدارانی مانند اکسپریا زد3 و گلکسی اس5 دارند.

Theres-no-water-resistant-Windows-Phone-handset.

با استفاده از گوشی‌های اندرویدی یادشده نگرانی از بابت ریختن مایعات بر روی دستگاه و یا افتادن آن‌ها در آب نخواهید داشت.

دستگاه‌های ویندوزفونی مجهز به صفحه‌نمایش Quad HD

عدم وجود چنین دستگاه‌هایی یک دلیل ساده دارد. ویندوزفون 8 و 8.1 از رزولوشن صفحه‌نمایش بیشتر از 1920×1080 پیکسل پشتیبانی نمی‌کنند. انتظار می رود به زودی و پس از عرضه نسخه جدید سیستم‌عامل مایکروسافت، شاهد ورود دستگاه‌هایی اینچنینی با سیستم‌عامل ویندوز 10 و البته پشتیبانی از صفحه‌نمایش Quad HD به بازار باشیم.

Theres-no-Quad-HD-Windows-Phone-handset.

برخی کاربران توجهی به رزولوشن یادشده نمی‌کنند اما وجود این گزینه و یا بهتر است بگوییم قابلیت، در دنیای ویندوزفون به خودی خود یک مزیت به حساب می‌آید. در دنیای سیستم‌عامل اندروید، اولین دستگاه مجهز به رزولوشن Quad HD با نام Vivo Xplay 3S در سال 2013 روانه بازار شد و پس از آن شرکت‌های سازنده مانند ال‌جی، سامسونگ و موتورولا نیز به سمت استفاده از این تکنولوژی روی آوردند.

دستگاه‌های ویندوزفونی بسیار باریک

در حال حاضر باریک‌ترین دستگاه‌های ویندوزفونی موجود، Yezz Billy 4,7 و Xolo Win Q900s نام دارند که هر دو ضخامت 7.2 میلی‌متری دارند. در مقام مقایسه اگر قصد دارید برخی از باریک‌ترین دستگاه‌های اندرویدی را تجربه کنید بد نیست نگاهی به دستگاه‌های چینی! مانند Oppo R5 و یا Vivo X5 Max با ضخامت کمتر از 5 میلی‌متر داشته باشید. گزینه‌های دیگری مانند سامسونگ گلکسی آلفا با ضخامت 6.7 میلی‌متر نیز در بازار فراوانند.

Theres-no-ultra-thin-Windows-Phone-handset.

 دستگاه‌های ویندوزفونی لوکس!

پیش از این برند Vertu تصمیم به معرفی یک دستگاه لوکس مجهز به ویندوزفون 8 گرفته بود اما نهایتا ایده ساخت این دستگاه به دلیل آنچه پیچیدگی‌های زیاد مرتبط با پلتفرم مایکروسافت نامیده شد، منتفی گردید.

Theres-no-luxury-Windows-Phone-handset.

از سوی دیگر دستگاه‌های تجملاتی و لوکس مجهز به سیستم‌عامل اندروید در بازار فراوانند. یک نمونه از این دستگاه‌ها، Gresso Regal Black نام دارد که تصویر آن را در بالا مشاهده می‌کنید.

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. ABTiN می‌گوید

    من نمی دونم این مقاله رو کی بررسی کرده یا کدوم دشمن مایکروسافت یا طرفدار اندروید درست کرده ولی یکی از یکی چرت تر بود. در ضمن QUAD یه دورغ محض…. یکم با بررسی بیشتر بزارین

  2. حسام می‌گوید

    واقعا که از این سایت معتبر انتظار نداشتم
    بس کنید دیگه اولا سامسونگ اس 5 کاملا ضد اب نیست
    دوما چرا توی ضخامیت اسم گلگسی الفا رو اوردید !!! پی 6 که از اون نازک تر
    همه جا این پلاستیک گرد هست
    من سایت دیجی کالا زومیت و اتیرسان رو دنبال میکرد وقتی دیدم دارن از سامسونگ طرفداری میکنن دیگه به اون سایت نرفتم امیدوارم فارنت اینجوری نشه

  3. saeed می‌گوید

    حالا بشین و ببین که وینفون به اوج میرسه . یکسال دیگه همه این حرفها رو پس میگیری .