یک شرکت روسی به دنبال ساخت پایگاه در کره ماه است

یک شرکت خصوصی در روسیه طی خبری اعلام کرده که توانایی ساخت یک پایگاه اکتشافی جدید بر روی کره ماه را دارد. هزینه احداث این مقر، حدود 9.3 میلیارد دلار برآورد شده است.

0

گروه صنعتی “لین” طراحی این پایگاه را کامل کرده است و قرار است که این پایگاه جدید بر روی قله مالاپرت واقع در قطب جنوب کره ماه ساخته شود.  ساخت این پایگاه اکتشافی شامل 2 مرحله است. در مرحله نخست تنها دو نفر در آن جا مستقر خواهند شد و پس از گسترش این پایگاه، این تعداد به 4 نفر افزایش خواهند یافت.

طرح‌های کنونی پیش‌بینی می‌کنند که در مجموع 37 موشک برای راه‌اندازی این پایگاه فضایی مورد نیاز است که شامل 13 موشک سنگین خواهد بود. بنابر تخمین‌های صورت گرفته، حمل و نقل و ساخت و ساز اولیه 5 سال طول خواهد کشید و این مقر طی مدت 10 سال تکمیل خواهد شد.

هنوز در این طرح مواردی همچون توجیه سرمایه‌گذاری و زمانبندی پروژه مبهم است. به هر حال دیگر پروژه‌های مبتنی بر کره ماه در حال پیشرفت هستند که این امر نشان دهنده موج تازه‌ای از شوق و اشتیاق بشر به کشف نزدیک‌‌ترین همسایه زمین در منظومه شمسی است.

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.