شما با یک اسکنر ساده می‌توانید یک دوربین 131 مگاپیکسلی بسازید!

اسکنرها در قلب خود حسگر‌های تصویر فوق‌العاده بزرگی دارند. به همین دلیل می‌توانید برای ساختن یک دوربین خوب و مناسب بر روی آن‌ها حساب کنید. باور نمی‌کنید؟ “داریو مورلی” این واقعیت را اثبات کرده است.

1

مورلی دوربین رده متوسط خود را با بخش‌هایی از اسکنر اپسون سری V3ترکیب کرده و حاصل آن یک دوربین بزرگ 143 مگاپیکسلی شده است. این دوربین با کیفیت تصویر بسیار بالای خود، بهترین دوربین‌های حرفه‌ای بازار را شرمنده کرده است! مورلی تمام قطعات ترکیبی را داخل یک محفظه دست ساز قرار داده است، از این رو دوربین وی نسبتا قابل حمل بوده و حتی می توان آن را بر روی سه پایه قرار داد.

شاید برای شما هم سوال باشد که آیا این دوربین مانند اسکنر هنگام ثبت یک تصویر، توانایی خواندن یک سند را دارد؟ در صورت اتصال دوربین به یک کامپیوتر و به کارگیری یک باتری قوی بیرونی، پاسخ این سوال مثبت است. هر چند که اسکن، توأم با پخش زنده تصویر نیست و تاخیر زمانی چند دقیقه‌ای دارد. ضمن این که در ساعات شب، حساسیت نوری افت پیدا می‌کند.

البته مورلی معتقد است که این دوربین می‌تواند ایزو 50 و دامنه داینامیک 8 را پشتیبانی کند. به هر حال با وجود تمام محدودیت‌ها، باز هم به عنوان دوربین عملکرد مثبتی از خود نشان داده است و حتی می‌توان گفت که توانسته است از همتایان حرفه‌ای خود بهتر عمل کند.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Aria می‌گوید

    رده متوسط یا قطع متوسط؟