گزارش فارنت از همایش راهکارهای تجاری سامسونگ در ایران

صبح امروز نخستین همایش راهکارهای تجاری شرکت سامسونگ با حضور مدیران ارشد این شرکت و برای معرفی هر چه بیشتر دستاوردها و راه‌حل‌های نوین سامسونگ در حوزه‌ها و صنایع مختلف کسب‌وکار در تهران برگزار شد.

0

ایران با بهره‌گیری از فناوری روز دنیا امکان رقابت در فضای جهانی را دارد

در ابتدای این مراسم دوک پارک مدیر دفتر شرکت سامسونگ در ایران ضمن خوشامدگویی به حاضرین اعلام کرد: ما بر این باوریم که کسب‌و‌کارهای ایرانی آماده حضور در بازار جهانی هستند و بهره‌گیری از فناوری‌های روز، امکان رقابت در فضای جهانی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

Samsung-Bring-Life-to-business-forum-in-Tehran-02

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ایران کشوری است با پتانسیل بالا که اگر فناوری روز دنیا را به خدمت بگیرد، می‌توان شاهد دستاوردهای عظیمی در انواع تجارت‌های خرد و کلان آن بود. خاطرنشان کرد: سامسونگ توجه ویژه‌ای به ارائه راه‌حل‌های نوین فناوری برای کسب و کارها دارد و در این میان بالا بردن کیفیت زندگی افراد نیز برای ما اهمیت زیادی دارد. اهمیت این موضوع تا جایی است که شعار سامسونگ در بخش راه‌حل‌های هوشمند کسب‌وکار، جان بخشیدن به تجارت انتخاب شده است.

دوک پارک با اشاره به اهمیت بازار ایران و ظرفیت‌های تجاری کسب و کارهای ایرانی گفت: «سامسونگ با معرفی دستاوردهای تازه خود در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار قصد دارد فرصت‌های تازه‌ای را به شرکت‌های ایرانی معرفی کند تا بتوانند همپای دیگر شرکت‌های جهان از راهکارهای نوین تجاری استفاده کنند.»

Samsung-Bring-Life-to-business-forum-in-Tehran-03

مدیر دفتر شرکت سامسونگ در ایران با بیان این‌که این شرکت در تلاش است تا بر اساس استانداردها و معیارهای جهانی در ایران عمل کند، گفت: «ما در مجموعه سامسونگ تلاش می‌کنیم تا با ارائه راه‌حل‌های جدید، زندگی افراد را متحول و ایده‌های آن‌ها را به واقعیت تبدیل کنیم و از این طریق فرصت‌های جدیدی را برای ایرانیان خلق کنیم.»

در ادامه این همایش آلبر نفش مدیر ارشد بخش راهکارهای تجاری سامسونگ، به معرفی راهکارهای تجاری شرکت سامسونگ برای انواع صنایع پرداخت. وی با تأکید بر اینکه نوآوری‌های سامسونگ، از خواسته‌ و نیاز مردم الهام می‌گیرد، گفت: «خوشحالیم که برای نخستین بار در ایران فرصت معرفی فناوری‌های روز جهان، را برای صاحبان کسب و کار فراهم کرده‌ایم تا به تجارت آن‌ها قدرت و رونق تازه‌ای ببخشیم.»

Samsung-Bring-Life-to-business-forum-in-Tehran-04

مدیر ارشد بخش راهکارهای تجاری سامسونگ با اشاره به فعالیت‌های نوین این شرکت در بخش‌های گردشگری و هتل‌داری، خرده‌فروشی، آموزش، سلامت، حمل‌و‌نقل، و مالی و سرمایه‌گذاری، گفت: «به کمک دستاوردهای سامسونگ در حوزه ارتباطات کسب‌و‌کار، توسعه چشم‌گیری در این حوزه‌ها شکل خواهد گرفت.»
وی افزود: «با تکیه بر این دستاورهای تکنولوژیک، تجربه آموزش و یادگیری غنی‌تر، اثربخشی درمان بیماران بیشتر و خدمات گردشگری، مالی و حمل‌و‌نقل آسان‌تر می‌شود و تعامل با مشتریان راحت‌تر و حرفه‌ای‌تر انجام ‌خواهد شد.»

تحول در برقراری ارتباط با مشتریان همگام با تکنولوژی

به گفته آلبر نفش مدیر ارشد بخش راهکارهای تجاری سامسونگ، امروزه تکنولوژی‌های جدید ارتباطی بر تصمیم‌گیری افراد در خرید محصولات مختلف از پوشیدنی‌ها و خوردنی‌ها گرفته تا محصولات لوکس و خدمات گوناگون تاثیر می‌گذارند. نحوه آگاهی آنان از جزئیات و برتری‌ برندها و شرکت‌های مختلف ارائه‌کننده این محصولات و خدمات با ابزارهای جدید ارتباطی سرعت و کیفیت بیشتری پیدا کرده است.

Samsung-Bring-Life-to-business-forum-in-Tehran-06

وی گفت: «دیجیتال ساینیج‌ها (Samsung Digital Signage) که از جدیدترین ابزارهای مورد استفاده در مراکز خرید و فروشگا‌ه‌ها هستند، به برند‌ها فرصت می‌دهند با به‌کارگیری روش‌های جدید، نظر مشتریان خود را جلب کنند. این محصولات برای نمایش اطلاعات گوناگون در مکان‌های مختلفی همچون مراکز خرید، بانک‌ها، فرودگاه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و با امکان پخش تصاویر با رنگ‌های درخشان و کیفیت بالا، توجه بینندگان را در فضای شلوغ و پر هیاهوی تجاری به خود جلب می‌کنند.»

Samsung-Bring-Life-to-business-forum-in-Tehran-09

مدیر ارشد بخش راهکارهای تجاری سامسونگ تاکید کرد: «نمایشگرهای تجاری سامسونگ مشخصات منحصر‌به‌فردی دارد و اطلاعات، تبلیغات و انواع فرمت‌های پیام‌رسانی را با بهره‌گیری از توانایی‌های مختلف و متنوع چند رسانه‌ای، صوتی و تصویری به مخاطب منتقل می‌کند.»

Samsung-Bring-Life-to-business-forum-in-Tehran-07

نفش ادامه داد: «با داشتن گزینه‌ها و انتخاب‌های بیشتر و امکان بررسی دقیق‌تر مشتریان، رقابت فروشندگان برای ایجاد تمایز بین خود و رقبایشان در دنیای خرید آنلاین و بازارهای مشترک و دوران رکود اقتصادی شدید‌تر شده است. بسیاری از فروشندگان به دلیل عقب ماندن از تکنولوژی‌های جدید ارتباطی حوزه خرید و فروش، با مشکل عدم آگاهی مشتریان از محصولات مواجه‌اند. مشتریان امروز، مشتریانی قدرت‌یافته و تجربه‌محور هستند که به دنبال تجربه کیفی محصول مورد نظرشان به بهترین شکل ممکن هستند و می‌توانند با کانال‌های گوناگونی مثل گجت‌ها و تلفن‌های هوشمندشان، به اطلاعات خرید و محتوای دیجیتالی مانند سایت‌های بررسی محصول به سرعت دسترسی داشته باشند.»

آموزش دانش‌آموز محور با ورود فناوری به مدارس

به گفته آلبر نفش مدیر ارشد بخش راهکارهای تجاری سامسونگ در ایران، یادگیری از طریق آموزش مشارکتی و تعاملی، تجربه‌ متفاوتی است که به کمک فناوری‌های روز دنیا میسر شده است. وی در جمع خبرنگاران حاضر در این همایش گفت: «امروزه دانش‌آموزان با دستگاه‌های الکترونیکی بزرگ می‌شوند و اگر این ابزارها به کلاس‌های درس و ساختار آموزشی نیز راه یابند، تأثیر مستقیمی روی روند یادگیری می‌گذارند. فناوری‌های نوین با پیشبرد روش‌های یادگیری الکترونیکی مانند یادگیری معکوس، آموزش «دانش‌آموز -محور» را ممکن می‌سازند که در این شیوه، دانش‌آموزان مشارکت فعال‌تری خواهند داشت و محیط درسی نیز جذاب‌تر خواهد شد.»

وی با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی سامسونگ در حوزه تجهیز مدارس به فناوری‌های روز دنیا گفت: «خوشحالیم که توانستیم در کشور پهناور ایران، دستاوردهای آموزشی نوین را در اختیار تعدادی از مدارس و مراکز آموزشی مناطق محروم قرار دهیم و دانش‌آموزان این مرز و بوم را با جدیدترین ابزارهای آموزشی آشنا کنیم. بهره‌گیری از این فناوری‌ و دستگاه‌ها، تأثیر بسزایی در پیشرفت آموزشی جوامع دارد و این موضوع هم اکنون در بسیاری از کشورها با جدیت دنبال می‌شود.»

Samsung-Bring-Life-to-business-forum-in-Tehran-08

نفش با اشاره به دستاوردهای سامسونگ در این بخش گفت: «از نمایش اعلانیه‌های مدارس، جدول زمان‌بندی کلاس‌ها و دروس گرفته تا اسکن، بارگذاری، چاپ محتوا، تولید محتواهای چند رسانه‌‌ای، حضور و غیاب و… به کمک یک ساختار یکپارچه تکنولوژیک، به راحتی و به شیوه‌ای جذاب امکان‌پذیر است. به عنوان مثال دانش‌آموزان و مدرسان با استفاده از چاپگرهای چند منظوره ام‌اف‌پی (MFP)، به فضای ابری یا کلود (Cloud) دسترسی خواهند داشت و می‌توانند مطالب آموزشی شامل جدول زمان‌بندی کلاس‌ها، رئوس مطالب و تکالیف درسی را به راحتی چاپ، اسکن و کپی کنند یا به اشتراک بگذارند. به این ترتیب انگیزه بیشتری میان دانش‌آموزان ایجاد می‌شود و ارتباط مؤثرتری با معلمان برقرار خواهند کرد.»

رونق گردشگری با تقویت زیرساخت‌های فناوری

آلبر نفش مدیر ارشد بخش راهکارهای تجاری سامسونگ در ادامه و با اعلام اینکه: «امروزه به کمک فناوری‌های نوین می‌توان عرضه و تقاضا در حوزه گردشگری و هتل‌داری را تقویت کرد و فرایندهای آن را سهولت بخشید تا علاوه بر تأمین نیازهای این بخش، صنعت گردشگری رونق بیشتری پیدا کند.»، تأکید کرد: «ایران کشوری پهناور با پتانسیل‌های عظیم گردشگری است و تأمین زیرساخت‌های فناوری در این بخش، می‌تواند زمینه‌ساز رونق این صنعت شود.»

Samsung-Bring-Life-to-business-forum-in-Tehran-10

وی ادامه داد: «به منظور پاسخ‌گویی به تقاضای موجود در بازار هتلداری و گردشگری، سازمان‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات به دنبال یکپارچه‌سازی تبلیغات و نام تجاری خود هستند تا در شعبه‌های مختلف خود، خدماتی همگون و باکیفیت به مشتریان خود ارائه دهند.» آلبر نفش، چالشی را که پیش روی این مؤسسات و شرکت‌ها قرار دارد را استانداردسازی و سفارشی‌سازی خدماتی دانست که به وسیله سیستم‌های مختلف اجرایی ارائه می‌شوند.

Samsung-Bring-Life-to-business-forum-in-Tehran-11

مدیر ارشد بخش راهکارهای تجاری سامسونگ با اشاره به این که سامسونگ ارائه دهنده انواع فناوری‌هایی است که در حوزه گردشگری، امکان پاسخگویی به انتظارات مشتریان و غلبه بر چالش‌های اجرایی را فراهم می‌کند، گفت: «استفاده از صفحه نمایش دیجیتال با کیفیت فول‌اچ‌دیHigh Definition) (Full که به دستگاه‌های شخصی همراه مسافران متصل می‌شود، باعث گسترش تکنولوژی دیجیتال و طریق تغییر روش رزرو و خرید مشتریان با بهره‌گیری از خدمات نوین ارتباطی و تعاملی خواهد شد.»

Samsung-Bring-Life-to-business-forum-in-Tehran-12

وی افزود: «بهره‌گیری از دستگاه‌های هوشمند همراه سامسونگ که مجهز به پایانه‌های فروش هستند، باعث تسریع و مدیریت خدمات می‌شود. ضمن این‌که با استفاده از ابزارهای مدیریت محتوای قدرتمند، مدیران سازمان‌های خدمات گردشگری، می‌توانند سیستم‌های تلویزیونی درون اتاق‌ها و صفحات نمایش‌های دیجیتالی را به راحتی به‌روزرسانی کنند.»

به گفته نفش، راه‌حل‌های فناوری در حوزه حمل‌ و نقل نیز امروزه بسیار گسترش یافته است. این بخش به طور مستقل می‌تواند باعث رونق خدمات شهری و مسافرت‌‌ها شود و به توسعه گردشگری نیز کمک کند. او افزود: «ارائه اطلاعات به روز و تجزیه و تحلیل داده‌ها از دستگاه‌های تعاملی دیجیتالی به منظور بهبود تجربه مشتریان و انجام کارآمد فرآیندهای حمل و نقل و تحویل بار، ارائه اطلاعات به روز در مورد سفر و در اختیار گذاشتن گزینه‌های آسان برای مدیریت و ایجاد تجربۀ سفری مطابق با سلیقه فرد از جمله راه‌حل‌های سامسونگ در این بخش است.»

Samsung-Bring-Life-to-business-forum-in-Tehran-13

اولین همایش راهکارهای تجاری شرکت سامسونگ الکترونیکس با حضور جمعی از مسئولان و مقامات دولتی و مدیران ارشد شرکت‌های دولتی و خصوصی روز سه‌شنبه 9 دی ماه گشایش یافته و در چندین روز متوالی به معرفی دستاوردها و راه‌حل‌های حوزه کسب‌و‌کار در بخش‌های گردشگری و هتل‌داری، خرده‌فروشی، آموزش، سلامت، حمل‌و‌نقل، مالی و سرمایه‌گذاری می‌پردازد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.